Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaliseren met digibox

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitaliseren met digibox

Weet iemand of het mogelijk is om met behulp van een vhs-videorecorder, een digibox van telenet en een computer een oude videocassette te digitaliseren ?
    Levert dit aanvaardbare kwaliteit op en hoe doe je dat precies ?

Thanks !

Strupie

Re: Digitaliseren met digibox

Echt niemand ???

Comment

ik volg dit draadje met aandacht.
      heb ook nog van die vieze video's liggen die ik liever niet naar de winkel doe om te laten digitaliseren.

Comment

Er bestaan apparaatjes waarmee je VHS signaal kan omzetten naar een digitaal signaal, je sluit dus de video aan op de computer via zo'n apparaat.
        Na de omzetting kan je het signaal op een DVD branden en bekijken op de tv (met de DVD speler dus).
        Of je dat bestand ook op een digicorder kan zetten, daar twijfel ik wel aan.
        Wat je wel kan doen is een mediaplayer met een harde schijf aansluiten op je tv, op die harde schijf kan je dan de omgezette VHS bestanden plaatsen.

Wat ik persoonlijk handig zou vinden is een digicorder waarop je een externe harde schijf op aan kan sluiten om zo de opslagcapaciteit te vergroten.
        Maar ik denk niet dat dat mogelijk is op dit ogenblik (toch niet op de digicorder van Belgacom (Scarlet)).
        Ik weet ook niet of het HDMI signaal van de digicorder aan te sluiten is op een mediaplayer met HD, om zo de films op te slaan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

De digicorder is nutteloos in dit verhaal, gewoon vergeten.

De videorecorder rechtstreeks aansluiten op pc of eventueel op een DVD/HD recorder combo en dan rechtstreeks opnemen in de gewenste kwaliteit. Als opneemt en daarna gaat comprimeren heb je twee keer kwaliteitsverlies.

Comment

Ik had het eerst met zo'n videograbber van de Lidl geprobeerd maar dat was dikke rommel achteraf gezien... De digirecorder van telenet heeft een usb-poort maar ik heb nog niet uitgevist wat daar mee te doen valt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
              Ik had het eerst met zo'n videograbber van de Lidl geprobeerd maar dat was dikke rommel achteraf gezien... De digirecorder van telenet heeft een usb-poort maar ik heb nog niet uitgevist wat daar mee te doen valt...
              Niks, werd uitgeschakeld door telenet om te vermijden dat je ook iets kan doen met je opnames.

Comment

Aangezien opnamen bij TN gecodeerd opgeslagen worden kan je dit vergeten.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
                  Weet iemand of het mogelijk is om met behulp van een vhs-videorecorder, een digibox van telenet en een computer een oude videocassette te digitaliseren ?
                  Levert dit aanvaardbare kwaliteit op en hoe doe je dat precies ?

Thanks !

Strupie
                  Bij conrad hebben ze een toestelletje dat audio en composit omzet naar usb . Heb het bij mediamarkt ook al zien liggen en kost geen 40 euro , de kwaliteit is goed ( vhs is ook niet het van het ). Hebben onze Svhs banden hiermee omgezet.

Comment

Ik gebruik daar een DVD-recorder (dus zo'n video-versie, niet eentje voor PC) voor.
                    Je video sluit je daar op aan via SCART.
                    Resultaat is een DVD'tje (dus VOB files) die je ook kan afspelen op je computer...

Vroeger had een digicorder ook een SCART aansluiting : langs daar kan je normaal wel kopiën maken (dus niet digitaal). De nieuwe modellen hebben geen SCART meer (en via HDMI kan je digitaal niet kopiëren door de beveiliging).
                    Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                    X