Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airport Extreme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Airport Extreme

Paar weken terug gaf mijn USR de geest.
    Vermits hier 'n extra antenne opstond en dat nu allemaal is ingebouwd, kocht ik me de Belkin N600 DB router.
    Die heeft DB en 300kbps per band.
    In mijn living ging het altijd zeer vlot op Imac en macbook pro.
    Maar als ik ik ga kijken in het netwerk-app beheer staat daar 54 mbps.

Nu vraag ik me af waarom dat ik in win 7 wel hogere snelheden haal (met de USB stick van belkin), maar op OSX gewoon op de G norm blijf staan of 54mbps?

Dus zou ik me de airport extreme willen kopen, maar op welke problemen stuit ik dan .

Re: Airport Extreme

Welk probleem je gaat stuiten is natuurlijk niet te voorspellen.

Gebruik zelf een Extreme met alle tevredenheid. Drie draadloze netwerken aangemaakt. Een a/b/g , N en een gastennetwerk.

Apparatuur dat de N snelheid niet aankan verbinden met het a/b/g netwerk overige apparaten verbinden met het N netwerk. Bezoekers die hier gebruik willen maken van internet kunnen het gasten netwerk gebruiken (met code natuurlijk)

Aan de Extreme een externe usb hdd gekoppeld. Die te benaderen is door alle machines in het netwerk. Ook via het Internet te bereiken is. (Beveiligd natuurlijk)

Houd er wel rekening mee als je een netwerk hebt met a/b/g/N en je verbind met een g apparaat dat die op veel routers de verbinding na beneden haalt. Daarom heb ik hier een apart N netwerk aangemaakt. Veel routers hebben deze mogendheid.

Comment

Ik dacht ook al in die richting.
      Mijn buur mag met toestemming bij mij inloggen.
      Maar hij zal dat met G norm doen, wat wsn mijn netwerk snelheid naar beneden haalt.
      Vermits ik nog 'n router heb liggen, ga ik die van mij enkel op N norm zetten en 'n 2de op a,b,g of ben ik verkeerd?

Comment

extra router is niet nodig. De Extreme heeft de optie om een apart N netwerk aan te maken. Je hebt dan twee gescheiden Netwerken. En als je een gastennetwerk aanmaakt heb je er drie.

netwerksnelheid na beneden halen is alleen als je kiest voor één gecombineerd netwerk met N. Dan trekt bijvoorbeeld een G apparaat de snelheid na beneden, aangezien deze een andere bandbreedte gebruikt. Daarom het advies om een apart N 5ghz netwerk aan te maken. Dit is bij veel routers een optie om te doen. (ook bij de Extreme)

Comment

Ik ben gisteren tot in de vroege uurtjes bezig geweest met het geval/probleem
          Stond bijna op punt van 'n airport te halen.

Ik heb het opgelost met 'n factory reset te doen en dan gewoon de standaard instellingen te gebruiken want, als ik mijn instellingen gebruikte ging het mis?

Bij Belkin staat de beveiliging standaard op het hoogste niveau wpa2 en is er bij iedere modem 'n paswoord geleverd.
          Deze modem verbind onmiddellijk LAN en voor WLAN gebruik je het paswoord.
          Alles werkt nu naar behoren en mijn buur heeft gelukkig ook WPA2 anders moest ik 'n WAP voorzien voor de g norm.
          Weeral 159 € uitgespaard, maar msn toch voor later

Comment

Working...
          X