Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hi-Fi speakerupgrade

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hi-Fi speakerupgrade

Er is mij een paar B&W 804 Matrix aangeboden tegen een goede prijs.
    Op dit moment speel ik nog met oude B&W DM 2000's maar die zijn nog steeds in perfecte staat.
    Is dit een merkbare kwalitatieve upgrade ? De versterker kan het aan.
    Enig idee van een tweedehandsprijs voor de DM2000 ? (Vind geen recente verkopen op 't internet)

Re: Hi-Fi speakerupgrade

Die B&W zijn echt wel goede gerenommeerde speakers, maar je moet ze zeker eens beluisteren!

De 2000 ken ik niet, maar die kan je misschien houden en gebruiken in een 4.0, 5.0 of 5.1 systeem.

Comment

Die 804 hebben een "richtprijs" van een 3500 €/stuk, dus normaal zouden dat behoorlijk degelijke dingen moeten zijn.

Best is inderdaad van eens te vergelijken en dan je keuze te maken...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Die 804 hebben een "richtprijs" van een 3500 €/stuk, dus normaal zouden dat behoorlijk degelijke dingen moeten zijn.

Best is inderdaad van eens te vergelijken en dan je keuze te maken...
        Waarschijnlijk zijn ze zo'n 10 jaar oud, dus Matrixen en geen Diamond/Nautilussen.
        Ik heb ze beluisterd bij de man thuis, en ze zijn dus echt wel beter maar vergelijk is moeilijk als je ze niet na elkaar onder dezelfde omstandigheden kan horen. Komt bij dat hij vooral jazz speelt om te testen en ik een klassiek liefhebber ben.. Nu, ik ga volgende keer eigen CD's meenemen.
        Ze zijn recenter als de DM2000 en 3-way ipv 2_way (passieve woofer).
        Beide paren houden is geen optie, het wordt anders wat te duur en zoveel plaats heb ik ook niet.

Comment

Als de prijs OK is, dan zeker doen!
          Er gaat niets boven en paar goede vloerstaanders (en al zeker geen Bose....).

Comment

Als je echt grote interesse hebt en de verkoper een audiofiel is zou ik hem een groot voorschot geven en de speakers bij u thuis testen. De akoestische eigenschappen van uw luisterruimte is immers een doorslaggevende factor voor het resultaat.

Heb zelf zo een paar Paradigms kunnen aanschaffen voor mijn lampenversterker.
            Maar je moet er een goede verkoper voor treffen natuurlijk. Eigen muziek en uw versterker meenemen is ook al een goede optie.

Grtz,
            Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
              Als je echt grote interesse hebt en de verkoper een audiofiel is zou ik hem een groot voorschot geven en de speakers bij u thuis testen. De akoestische eigenschappen van uw luisterruimte is immers een doorslaggevende factor voor het resultaat.

Heb zelf zo een paar Paradigms kunnen aanschaffen voor mijn lampenversterker.
              Maar je moet er een goede verkoper voor treffen natuurlijk. Eigen muziek en uw versterker meenemen is ook al een goede optie.

Grtz,
              Kurt
              Ja, een echte audiofiel. Hij heeft zgan Nautilus 801's gekocht samen met nieuwe voor- en eindtrappen van Rotel.
              De 804's stuurde hij aan met precies dezelfde Marantz versterker als ik ook heb.
              Ga 't zo proberen te doen als jij aanraadt.
              Is eigenlijk al zo goed als beslist.
              Zal dan m'n DM2000 moeten zien kwijt te raken (zijn ook vloerstaanders hé, heb ze alleen ietsje hoger gezet om de tweeter op oorhoogte te hebben).

Comment

Working...
              X