Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Psychiater - psycholoog gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Psychiater - psycholoog gezocht

Mijn eerste post is al meteen een zwaar geval, sorry daarvoor

Ik ben op zoek naar een psycholoog én psychiater in of rond Antwerpen stad. Natuurlijk kan ik gewoon in het telefoonboek kijken of bellen naar de ziekenhuizen, maar wie krijg je dan voor je eh???
    De vraag is dus of er hier mensen goede ervaringen hebben met een psycholoog of psychiater in de buurt van Antwerpen en mij hem/haar zouden aanraden.
    Ik ben begin 30 en reeds enkele jaren depressief, althans dat gevoel en de symptomen heb ik, maar de diagnose werd nog nooit gesteld aangezien ik geen professionele hulp zocht. Nu er dingen gebeurd zijn binnen mijn relatie ben ik gekraakt om het zo te zeggen en heb ik (voor mijn gevoel) dringend hulp nodig om weer gelukkig te worden en mijn relatie te redden. Ik zie het zo:
    1. naar een psychiater omdat deze zo nodig geneesmiddelen kan voorschrijven die me nu de rust kunnen geven die ik hard nodig heb.
    2. alleen in therapie bij een psycholoog om mijn depressie en de oorzaken in kaart te brengen.
    3. samen met mijn vriendin in relatietherapie, liefst bij dezelfde psycholoog zodat ik niet van voor af aan opnieuw moet beginnen.

Alles tips en opmerkingen zijn welkom!

Wie het niet graag hier openbaar post kan misschien een privé berichtje sturen...

Re: Psychiater - psycholoog gezocht

Contacteer eerst eens je huisarts. Die kan je zeker doorverwijzen naar een psychiater die hij kent, en waarmee hij goede ervaringen heeft.

Véél sterkte en moed om er tegen aan te gaan.

Comment

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ge koopt u een camera, ge wordt lid van BD en ge gaat mee op stap tijdens de Shooting Days ... kost wat geld en ge krijgt niets terug van de ziekenkas maar ge houdt er iets leuk aan over.

En voor de rest ... misschien moet je niet direct naar een psychiater maar kan een kuur bij een goede kinesist u ook helpen. Er bestaan veel ontspannende oefeningen die stress en dergelijke kunnen aanpakken!
        En de oorzaak laten zoeken ... ge hebt anders wel al een goede zelfdiagnose gedaan.
        Vooral er zelf aan werken is belangrijk!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Contacteer eerst eens je huisarts. Die kan je zeker doorverwijzen naar een psychiater die hij kent, en waarmee hij goede ervaringen heeft.

Véél sterkte en moed om er tegen aan te gaan.
          Hier ben ik het volledig mee eens.

Elk probleem heeft zijn oorzaak (of oorzaken).
          Het is dus heel goed dat je zelf ingrijpt en de toestand wilt veranderen omdat het zo niet verder kan.
          De oorzaken wegnemen is de enige oplossing.
          Ik snap ook wel dat dit niet altijd mogelijk is bijvoorbeeld bij een permanent negatief
          medisch probleem zonder hoop.
          Probeer dan nog de kwaliteit van jouw leven hoog te houden

Bedenk ook dat een relatie onvoorwaardelijk is.
          Tel zowel de negatieve als de positieve dingen eens op en zie dan waar je uitkomt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zoals hierboven reeds werd aangekaart doe je er goed aan om jou huisarts te raadplegen en hem/haar hierover te informeren.
            Meestal helpt een goed gesprek wel en geeft het een andere kijk op het onderwerp.

En antidepressiva kunnen, op voorschrift via uw huisarts, ook een heldere blik op zaken gooien.
            Uit persoonlijke ervaring ben ik eigenlijk tegen die pillekes, 't is veel beter om met mensen te praten over de aard van uw problemen...

Een psychiater zou ik niet meteen raadplegen, tenzij je van jezelf denkt dat je met een ernstige
            psychische aandoening worstelt.

Een psycholoog is een betere optie en afhankelijk van de aard van uw probleem zal jou huisdokter
            je doorverwijzen naar iemand die jou hiermee kan verder helpen.

Alvast veel succes en sterkte!

mocht je nog vragen hebben, shoot!
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Een psycholoog is een betere optie en afhankelijk van de aard van uw probleem zal jou huisdokter
              je doorverwijzen naar iemand die jou hiermee kan verder helpen.

Alvast veel succes en sterkte!
              Denk er wel aan dat psycholoog geen beschermde titel is en vermijd "therapeuten" die zo een korte opleiding achteraf hebben gevolgd. Zonder degelijke opleiding wordt er meer stuk gemaakt dan verholpen. Een goede vriend met een luisterend oor kan ook al eens helpen.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Denk er wel aan dat psycholoog geen beschermde titel is en vermijd "therapeuten" die zo een korte opleiding achteraf hebben gevolgd. Zonder degelijke opleiding wordt er meer stuk gemaakt dan verholpen. Een goede vriend met een luisterend oor kan ook al eens helpen.
                Hier ben ik het ook volledig mee eens.

Medicatie kan ondersteunen maar ik ben net zoals Kirsten iet of wat tegen.
                Oorzaken wegnemen is de boodschap
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Hier ben ik het ook volledig mee eens.
                  euh... en wie van jullie beide heeft al bij een psycholoog langsgelopen?
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Als je voelt dat het niet meer gaat, moet je er werk van maken. Naar een psycholoog gaan en je probleem 'uitpraten' werkt niet als je al ver gevorderd bent. Naar de psychiater gaan en waarschijnlijk gaat die medicijnen voorschrijven. Eerst wat testen afleggen zodat hij een duidelijker beeld heeft van wat je precies mankeert, want een depressie kan afkomstig zijn van veel dingen.
                    Ik spreek uit ervaring want heb ook mijn portie ellende gehad enkele jaren geleden. Geen depressie maar een soort van burn-out wegens een psychotische kwetsbaarheid. Na een hele tijd zeg maar 'half dood' geweest te zijn ben ik naar de psychiater gegaan. Had me medicatie voorgeschreven maar was er heel bang voor. Dus telkens maar uitstellen en mezelf ervan overtuigen dat ik wel zonder er bovenop kon geraken. Tot ik via de spoed in het ziekenhuis was opgenomen ... Daar dan toch begonnen met pillen.
                    In mijn geval moet ik ze levenslang nemen. Heb er geen problemen mee want het gaat redelijk goed met mij, dus waarom zou ik niet. Het kan zijn dat voor jouw depressie, je ze tijdelijk moet nemen en dan nooit meer.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      euh... en wie van jullie beide heeft al bij een psycholoog langsgelopen?
                      Ikke
                      En vrij regelmatig.
                      Maar niet op consultatie

(zie pm)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal! Er zitten er een aantal bij die me kunnen helpen.
                        Over de huisarts... wel, ik heb er geen. Ik ben de laatste 8 jaar een keer of 3 bij een huisarts geweest en dat was telkens iemand anders die van wacht was. Geen vertrouwensband dus. Misschien de dokter van mijn vriendin... Ik ga het zeker overwegen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto77 Bekijk bericht
                          Bedankt voor de reacties allemaal! Er zitten er een aantal bij die me kunnen helpen.
                          Over de huisarts... wel, ik heb er geen. Ik ben de laatste 8 jaar een keer of 3 bij een huisarts geweest en dat was telkens iemand anders die van wacht was. Geen vertrouwensband dus. Misschien de dokter van mijn vriendin... Ik ga het zeker overwegen!
                          Vandaag het eerste werk mijn zoon
                          Gewoon doen en hoe eerder hoe beter.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

wat is het verschil tussen een Psychiater en een psycholoog , sorry , ik weet dat echt niet, dacht dat dit hetzelfde was maar blijkbaar niet dus
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              wat is het verschil tussen een Psychiater en een psycholoog , sorry , ik weet dat echt niet, dacht dat dit hetzelfde was maar blijkbaar niet dus
                              Als je naar een psychiater gaat krijg je veel meer van de ziekenkas terug.

Comment

Working...
                              X