Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile Vikings snelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobile Vikings snelheid

Onlangs een artikel gelezen in Test Aankoop over de providers voor internet op smartphones. Daar viel me op dat Mobile Vikings, toch door heel wat forumleden aangeprezen, slechts een maximale snelheid van 1Mbps kan halen. Voor de andere aanbieders zoals Proximus en Mobistar is dit 7,2 Mbps.
    Nu zal die snelheid er wel alleen zijn in optimale omstandigheden, ik vraag me toch af of iemand dit ook in de praktijk ervaren heeft. Voor gewoon wat e-mail op te halen zal de snelheid wel niets uitmaken, maar neem nu eens een youtube filmke.

Willy
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Re: Mobile Vikings snelheid

ik haal op mobile vikings wel degelijk 3g en 3,5g soms.

natuurlijk ook plaatsten waar maar 2g te krijgen is.
    kijk eens wat er bij base staat, als dat enorm verschilt is het zoals gewoonlijk bij testaankoop weer een "natte vinger test"

Comment

Het BASE netwerk heeft in de meeste grote steden inderdaad HSDPA (3G, 3.5G).
      Buiten deze zones is het EDGE (2G) of GPRS.

De maximumsnelheid voor HSDPA is in theorie relatief hoog maar de providers kunnen dit "cappen", limiteren dus, op een bepaalde maximum bandbreedte per toestel naar gelang de sterkte van het netwerk.

Mobile Vikings / BASE heeft een zwak 3G netwerk met beperkte dekking. De snelheid is in alle gevallen maximum 1Mbps.

Proximus en Mobistar hebben een sterker netwerk met een maximum snelheid van +/- 7Mpbs.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Sp..._Packet_Access
      Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
        Het BASE netwerk heeft in de meeste grote steden inderdaad HSDPA (3G, 3.5G).
        Buiten deze zones is het EDGE (2G) of GPRS.

De maximumsnelheid voor HSDPA is in theorie relatief hoog maar de providers kunnen dit "cappen", limiteren dus, op een bepaalde maximum bandbreedte per toestel naar gelang de sterkte van het netwerk.

Mobile Vikings / BASE heeft een zwak 3G netwerk met beperkte dekking. De snelheid is in alle gevallen maximum 1Mbps.

Proximus en Mobistar hebben een sterker netwerk met een maximum snelheid van +/- 7Mpbs.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Sp..._Packet_Access

kijk dat nog maar eens na.
        de snelheid die ik via een speedtest kan noteren ligt hoger voor MV en voor proximus zeker lager dan dat droomgetal van proximus.

Comment

Ik heb zelf ook MV en nog nooit meer dan 1Mbps gemeten. Alhoewel volgens userbase er sprake zou zijn van een verhoging naar 1,5Mbps.

BASE kapt zijn netwerktechnologie dat in theorie evenveel aankan als dat van Mobistar en Proximus. Daardoor is dat maximumcijfer realistischer.

Proximus en Mobistar limiteren hun bandbreedte nagenoeg niet, daarom zijn die maximumcijfers inderdaad onrealistischer, maar niet onhaalbaar. Dichtbij een mast zou dit perfect mogelijk moeten zijn.
          Daardoor zal je bij de twee laatstgenoemden ook altijd de snelst mogelijke verbinding hebben.

In de praktijk mag je toch rekenen dat je bij BASE net onder de 1Mbps zal meten en bij Proximus en Mobistar rond de 4Mbps (in de stad).

Bronnen: http://userbase.be/nieuws/telecom/15...cieus-een-feit
          Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

Comment

ik heb een eind proximus gehad voor internet.
            helaas niet echt veel sneller in realiteit dan base , wel aardig duurder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
              ik heb een eind proximus gehad voor internet.
              helaas niet echt veel sneller in realiteit dan base , wel aardig duurder
              Eerlijk gezegd vreesde ik ook een beetje voor de mindere 3G mogelijkheden bij MV maar ondertussen ( ik gebruik het nu 3 maanden ) eigenlijk niet echt hinder van ondervonden.
              Ik beweer niet dat de snelheid dezelfde is als toen ik bij proximus was, 3G verbinding is bij MV duidelijk minder frequent aanwezig dan bij Proximus.
              Mobistar moet ook niet te hoog van de toren blazen, ik heb voor mijn werk een mobistar abo en eerlijk gezegd, tussen MV en Mobistar merk ik zelfs helemaal geen verschil.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik heb m'n MV via een huawei modem en moet zeggen , zowel de DHD als de tablet en de netbook werken snel en zonder problemen.

zeker geen spijt van MV

Comment

Alvast bedankt voor jullie ervaringen, gasten!
                  Natuurlijk zal de situatie voor iedereen wel verschillend zijn. Iemand die met MV in een stad woont kan zo een snellere verbinding hebben dan iemand op den buiten die wat verder van een antenne af zit.
                  Ik twijfel nog tussen MV en Mobistar, mijn huidige GSM provider.
                  Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Ik twijfel nog tussen MV en Mobistar, mijn huidige GSM provider.
                    Je kan MV met een gerust gemoed uittesten, ze binden u niet vast met 1 of 2 jaar abbo's. Vergeet ook AldiTalk niet als je data verbruik laag is.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als ex MV kan ik zeggen, Proximus is véél sneller, ook wat duurder natuurlijk. De laatste maanden lag het MV netwerk, en dan vooral data, te dikwijls plat naar mijn zin, daarom ben ik naar proximus gegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        ook "wat" duurder

Als het maar "wat" duurder was dan werd ik misschien ook nog Proximus, maar een veelvoud heb ik er niet voor over

Comment

OP dit ogenblik betaal je voor Proximus 19,99€ voor 1 GB per maand. Mobistar vraagt 15€ voor 750MB. Voor beiden heb je dan nog wel een GSM abonnement nodig. Beide providers hebben doorlopend acties zoals 50% vermindering tijdens de eerste zes maanden en/of een USB modem voor je laptop.
                          Mobile Vikings heeft 12€ nodig om 2GB data te leveren. Base: 10€ voor 500MB.

Je kan je afvragen hoeveel extra je moet (wil) betalen om een snelle en betrouwbare verbinding te garanderen.
                          Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            OP dit ogenblik betaal je voor Proximus 19,99€ voor 1 GB per maand. Mobistar vraagt 15€ voor 750MB. Voor beiden heb je dan nog wel een GSM abonnement nodig. Beide providers hebben doorlopend acties zoals 50% vermindering tijdens de eerste zes maanden en/of een USB modem voor je laptop.
                            Mobile Vikings heeft 12€ nodig om 2GB data te leveren. Base: 10€ voor 500MB.

Je kan je afvragen hoeveel extra je moet (wil) betalen om een snelle en betrouwbare verbinding te garanderen.
                            Klopt voor 100% maar toch een bemerking:

Waarom slaan die "groten" je constant met 50% korting om je oren ? Omdat hun basisprijzen véééééél te duur zijn natuurlijk, en omdat je na dat half jaar meestal vast zit voor nog een half tot anderhalf jaar aan de volle pot. Uiteindelijk kosten ze nog altijd een VEELVOUD voor wat meer snelheid:
                            Proximus: 40 euro voor 2GB (en slechts 4 maanden aan 50%)
                            Mobistar: 45 euro voor 2,25 GB
                            Base: 40 euro voor 2 GB
                            MV: 15 euro voor 2GB (62 min. bellen en 2000 SMS inbegrepen).

Als je natuurlijk data professioneel gebruikt kan het een heel ander plaatje zijn.
                            Last edited by nete; 12 december 2011, 23:06.

Comment

Voor mijn "gewoon" gebruik is de 500mb van Base wel genoeg hoor. Dat is in ieder geval ongeveer mijn gemiddeld maandelijks verbruik. Ik zit op twitter, facebook, ik lees af en toe het forum, ik synchroniseer mijn mails, upload af en toe een fotootje, surf wat rond. Dus je kunt moeilijk zeggen dat ik me inhoud. En mijn rekeningen zijn gemiddeld ook 15 euro. Soms wat meer, soms wat minder

Akkoord dat de grote operatoren een beetje in het zelfde bedje ziek zijn, maar ik kan weg bij BASE wanneer ik dat wil hoor
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                              X