Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De val van de Euro : wie is voorbereid?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De val van de Euro : wie is voorbereid?

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Ik had al zo een vermoeden dat het hier op zou uitdraaien.

Ter herinnering: het ging om de reden waarom Merkel die 4% nu niet wil betalen (want die blijft geen 4% als er verder niets gebeurt) en de absurde suggestie van Pol dat Duitsland mede daardoor een winnaar van de crisis is. Wat je er verder allemaal weer bijhaalt is misschien voor sommigen wel interessant maar heeft weinig te maken met mijn antwoord.
    Ah Leonidas, alles heeft zijn oorzaken
    ================================================== ====================
    En ik ben benieuwd hoe iedereen van die eurolanden die 0,5% gaan halen.

Ik kan je een paar voorbeelden geven van werkomstandigheden in grote voorbeeld Duitsland.
    Zelfs in Nederland.
    Waarom zeg ik dat? Omdat dit een deel van hun oplossing is.

De Belgen mogen blij zijn dat ze in België wonen (werken dus)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      De Belgen mogen blij zijn dat ze in België wonen
      Toch raar dan dat er bij Waldorf en Statler zo weinig van die blijdschap te merken is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Toch raar dan dat er bij Waldorf en Statler zo weinig van die blijdschap te merken is.
        Bij Noels en Vos ook niet.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Lief van je dat je er een link bijhaalt waarin staat wat ik ook al meldde:
          Oorspronkelijk geplaatst door Noels
          Begrotingsdiscipline is belangrijk, zegt hij, en mag niet worden onderschat. Kijk maar naar Italië. Zonder de druk van Europa zou de begroting daar nooit op orde zijn gebracht.
          Ik zie echter niet staan dat het goed zou zijn Merkel nu al tot eurobons te dwingen.

Discussiëren is niet een aantal hier en daar opgevangen kreten op een rijtje plaatsen zonder de onderlinge verbanden te snappen. Als dat te hoog gegrepen is is het wellicht beter niet aan zulke discussies deel te nemen.

Comment

Je mening uiten en verdedigen is een grondbeginsel van de democratie.Sommigen menen dit te moeten doen door het individu persoonlijk aan te vallen. Dit zegt natuurlijk alles over henzelf. Jezelf wegsteken achter een nickname is goed meegenomen maar de de keuze ervan is niet altijd zo gelukkig. Je moet maar een chocoladeproducent zijn ...
            De toezichthouders van het forum hebben ook een verantwoordelijklheid cfr. reglement dienaangaande, maar dit is soms rekbaar.
            Dit gezegd zijnde blijf ik bij de "mening" dat het invoeren van Eurobons, al zij het niet onmiddellijk, dan toch de onvermijdelijke stap zal worden. De beheersing van de begroting is één zaak en die moet met voldoende druk kunnen gecontroleerd worden en desnoods bestraft. Maar als je hiermee de financiële markten op langere termijn zal tevreden stellen is een andere zaak zolang de ECB geen sterker signaal geeft. Hoe kan je landen zoals Spanje, Portugal... en reken er België ook maar bij, helpen als je een verdere speculatie toelaat omdat de markten geen geloof meer hechten aan de overheid(sobligaties). Met een grotere ingreep van de ECB kan de euro zich ook beter opstellen tov de dollar en wordt het ook gemakkelijker om zijn schulden af te betalen en bovendien competitiever te worden.
            En dat het VK zich komt moeien begrijp ik niet zo goed. Ze gebruiken zelfs de euro niet maar profiteren wel mee zonder bijdrage te leveren. Hun visie om niet in de euro te stappen is een democratisch principe en dat nog te verdedigen valt, maar je er half en half inwringen is bedenkelijk.
            Een minder grote invloed van Duitsland en Frankrijk zou misschien ook niet slecht zijn, al was het maar om de publieke opinie te sussen.
            Last edited by enero; 9 december 2011, 14:10.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Een minder grote invloed van Duitsland en Frankrijk zou misschien ook niet slecht zijn, al was het maar om de publieke opinie te sussen.
              Gisteren misschien naar Reyers laat gekeken?
              Anders hier eens kijken en doorspoelen tot waar Van Brempt begint over wat Europarlementariërs er van denken.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Gisteren misschien naar Reyers laat gekeken?
                Anders hier eens kijken en doorspoelen tot waar Van Brempt begint over wat Europarlementariërs er van denken.
                Heb ik nu pas bekeken Robert.
                Al is Van Brempt is niet direct mijn favoriete politica, toch volg ik haar mening in dit Europese debat volledig. Als ze zegt dat de reden van speculatie op Europa en niet op de VS het gevolg is van de zwakke plekken in de EU (onenigheid tussen de staten ondeling) slaat ze wel de nagel op de kop. De overmacht van Duitsland en Frankrijk is tegenstrijdig tegen alle vorm van democratie.
                Over het niet akkoord gaan met vooral besparingen ben ik het minder mee eens. Maar zoals altijd is het een kwestie van evenwicht.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En ook hier gaat een slotje op!
                  Er zijn hier personen die mogen denken aan dimmen hoor.

RF
                  Mod

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                  X