Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De val van de Euro : wie is voorbereid?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De val van de Euro : wie is voorbereid?

Men zou Merkel moeten kunnen over de streep krijgen om het systeem van Eurobons te helpen steunen. Alleen, de intresten van 4% die ooit al geopperd werd, staat haar niet aan. Ik kan haar gedeeltelijk begrijpen aangezien Duitsland momenteel leent aan nog geen 2%. Zij doen momenteel dus gouden zaken... Er zijn dus ook winnaars door de crisis.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Men zou Merkel moeten kunnen over de streep krijgen om het systeem van Eurobons te helpen steunen. Alleen, de intresten van 4% die ooit al geopperd werd, staat haar niet aan. Ik kan haar gedeeltelijk begrijpen aangezien Duitsland momenteel leent aan nog geen 2%. Zij doen momenteel dus gouden zaken... Er zijn dus ook winnaars door de crisis.
      Pol, waarom vind je het zo prettig hier telkens te komen demonstreren dat je de ballen verstand hebt van economie? Ik vraag me af wat nou je specialiteit is: kinesitherapie of kinnesinne?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Pol, waarom vind je het zo prettig hier telkens te komen demonstreren dat je de ballen verstand hebt van economie? Ik vraag me af wat nou je specialiteit is: kinesitherapie of kinnesinne?
        ik vraag me dat ook al maanden af, maar dacht te veel aan de forumregels om dat zo te vragen.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Horens van neushorens gestockeerd .. gaat, per kilo, duurder dan goud! LOVL!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Ja dat klopt en ze wil gans Europa naar haar hand zetten.
            Dus nog meer saneren en meer mensen in de armoede gooien.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Wat Pol zegt is JUIST Leonidas.
              Die eurobons hebben een rente van 4%. Merkel betaalt minder rente en daarom is die daar tegen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

....als statement kan dat tellen...
                ....rechtstreeks de man....
                Rood en buiten...
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Wat Pol zegt is JUIST Leonidas.
                  Die eurobons hebben een rente van 4%. Merkel betaalt minder rente en daarom is die daar tegen.
                  Tja, waarom verbaast me deze reactie niks? Ik moet spontaan denken aan die twee oude muppets op een balkonnetje.

Dat precentage van de eurobons wordt door de markt bepaald, hoor, het is een illusie te denken dat die 4% blijft. Het is trouwens niet alleen DE dat minder dan 4% betaalt: wij (NL) ook en zo nog een paar landen.

Wat gebeurt er als landen als IT, PT, GR, IE en BE voor 4% kunnen lenen? Dan houden ze meteen op met hun hervormingen. Heb je gezien wat voor maatregelen ze in IT en GR moeten nemen om er weer een beetje bovenop te komen? Daar lusten de honden geen brood van. Wat gaat er gebeuren als de druk door de lagere rente van eurobons wat minder wordt? De parlementen zullen onder druk van de publieke opinie de teugels laten vieren en sommige maatregelen af- of uitstellen. Weg aanpassingen. Gevolg: het vertrouwen van de markt is weer weg en de gehele eurozone gaat hoge rentes betalen.

Eerst zullen er dus nieuwe afspraken moeten komen en sancties voor die landen die zich er niet aan houden. Pas dan kan er eventueel iets gedaan worden met eurobons. Dat is trouwens precies waar ze nu mee bezig zijn: http://www.nu.nl/economie/2689073/pr...regels-eu.html Denk je werkelijk dat Merkel (of Rutte) het thuis overleeft als ze geen garanties binnenhaalt? http://www.deredactie.be/cm/1.1162017?view=popupPlayer

Maar ja: dat betekent wel meer zeggenschap / controle naar Europa en ik kan hier nu al weer twee namen noemen van mensen die daarover gaan klagen.

Landen als NL en DE zullen zeker bereid zijn een hogere rente te betalen als de stabiliteit gewaarborgd is maar niet zonder garanties. Jij kijkt toch vaak Duitse tv? Ik krijg sterk de indruk dat je nog geen 10% snapt van wat ze daar bespreken. Je hoeft echt geen economie gestudeerd te hebben om het een beetje te begrijpen maar je moet wel wat breder lezen dan alleen het lokale sufferdje en liefst ook wat internationaal. Met internet is dat zo moeilijk niet meer.

Zo, dit is het laatste dat ik er hier over zeg. Je kunt gerust verdergaan met klagen en zeuren.
                  Last edited by Leonidas; 9 december 2011, 02:15.

Comment

Tja, waarom verbaast me deze reactie niks? Ik moet spontaan denken aan die twee oude muppets op een balkonnetje.

Dat precentage van de eurobons wordt door de markt bepaald, hoor, het is een illusie te denken dat die 4% blijft. Het is trouwens niet alleen DE dat minder dan 4% betaalt: wij (NL) ook en zo nog een paar landen.

Wat gebeurt er als landen als IT, PT, GR, IE en BE voor 4% kunnen lenen? Dan houden ze meteen op met hun hervormingen. Heb je gezien wat voor maatregelen ze in IT en GR moeten nemen om er weer een beetje bovenop te komen? Daar lusten de honden geen brood van. Wat gaat er gebeuren als de druk door de lagere rente van eurobons wat minder wordt? De parlementen zullen onder druk van de publieke opinie de teugels laten vieren en sommige maatregelen af- of uitstellen. Weg aanpassingen. Gevolg: het vertrouwen van de markt is weer weg en de gehele eurozone gaat hoge rentes betalen.

Eerst zullen er dus nieuwe afspraken moeten komen en sancties voor die landen die zich er niet aan houden. Pas dan kan er eventueel iets gedaan worden met eurobons. Dat is trouwens precies waar ze nu mee bezig zijn: http://www.nu.nl/economie/2689073/pr...regels-eu.html Denk je werkelijk dat Merkel (of Rutte) het thuis overleeft als ze geen garanties binnenhaalt? http://www.deredactie.be/cm/1.1162017?view=popupPlayer

Maar ja: dat betekent wel meer zeggenschap / controle naar Europa en ik kan hier nu al weer twee namen noemen van mensen die daarover gaan klagen.

Landen als NL en DE zullen zeker bereid zijn een hogere rente te betalen als de stabiliteit gewaarborgd is maar niet zonder garanties. Jij kijkt toch vaak Duitse tv? Ik krijg sterk de indruk dat je nog geen 10% snapt van wat ze daar bespreken. Je hoeft echt geen economie gestudeerd te hebben om het een beetje te begrijpen maar je moet wel wat breder lezen dan alleen het lokale sufferdje en liefst ook wat internationaal. Met internet is dat zo moeilijk niet meer.

Zo, dit is het laatste dat ik er hier over zeg. Je kunt gerust verdergaan met klagen en zeuren.
                    Dat weet ik toch ook Leonidas.
                    Merkel wil nog strengere controles op de begrotingen.
                    Het gaat dan met name om een verbod op structurele begrotingstekorten van meer dan
                    0,5 procent van het bbp.

En dat akkoord is er nu.

Zoals ik zei: nog meer saneren en nog meer mensen in de armoede storten.
                    In Duitsland, het grote voorbeeld, kan 8% van de bevolking hun schulden NIET meer afbetalen.

Onze president had een tegenvoorstel maar daar wil Merkel ook niets van weten.

Europa volg ik al vanaf mijn 12de jaar Leonidas.
                    En op die leeftijd heb ik zo een eerste "vergadering" (eerder een kennismaking )
                    gevolgd in de Maastrichter Staar...
                    ================================================== =====================
                    Probleem is de bankencrisis en de schuldencrisis.
                    Probleem is ook dat we een financieel systeem hebben dat zo goed als
                    onafhankelijk is en niet dicht bij de mensen staat en niet transparant is.
                    En iedereen is nu bezig om het kapitalistisch systeem te redden.
                    (neen, ik ben geen communist)

De Club van Rome zei al in 1973 dat het goed fout zou lopen.

Wij zijn altijd maar "de groei" bezig en dat kan ook niet blijven duren.
                    Economie is verbonden met energie en energie is dikwijls met oorlog verbonden.
                    Oorlog = bewapening = kost enorm veel > ondergang van de Russen.
                    In de USA is het net zo: 700 miljard aan bewapening.
                    Ze kunnen ook niet geld blijven bijdrukken he
                    En waar staan ze nu? Nergens maar wel tot over hun oren in de schuld.

Iets wat er bij hoort: China heeft alleen dit jaar 7 miljard ton CO2 de lucht in gejaagd.
                    Dat zal ook tegen hun gaan werken.
                    Het verhaal is nog langer maar ik laat het hier bij.
                    Ze zijn ook bezig met alternatieve energie.

En voor de (arme) landen die worden getroffen of schade lijden door de klimaatverandering,
                    is er een oplossing in de maak: een fonds van 100 miljard dollar.
                    (haha)
                    En wie gaat dat betalen?
                    En dat allemaal omdat men wil doorgaan zoals men nu bezig is.
                    Meer groei, meer winst of behoud van wat men heeft.

Resultaat is dat het de mensen slechter gaat en met onze aarde ook.

Ons economisch systeem en ons financieel systeem deugd niet Leonidas.
                    En jouw geliefd Europa volgt nog steeds die weg en is liberaal en anti-sociaal.
                    Ik ben NIET tegen Europa maar wel zoals dat nu gaat.

Zou de euro verdwijnen en de Belgen krijgen dan weer de Belgische frank dan
                    zou die met 1/4de in waarde verminderen.
                    Is dat een ramp?
                    Wat heeft ons alles, dat we de laatste jaren meemaken ons niet gekost?
                    ================================================== ======================
                    Praat eens met Emiel Roemer als je de kans krijgt
                    Last edited by theokus; 9 december 2011, 05:42.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Wie is voorbereid?
                      Er zijn er toch die géén risico willen nemen.
                      Jammer voor de fans....

De groep Metallica stelt zijn Europese tournee uit!
                      Waarom?
                      Ze vrezen dat de euro gaat vallen en minder geld krijgen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Wie is voorbereid?
                        Er zijn er toch die géén risico willen nemen.
                        Jammer voor de fans....

De groep Metallica stelt zijn Europese tournee uit!

Waarom?
                        Ze vrezen dat de euro gaat vallen en minder geld krijgen.
                        Toch maar in het vervolg Vlaamse sites lezen:

Comment

politiek mensen, dit is politiek!!!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            politiek mensen, dit is politiek!!!
                            grt,bouk.
                            Metallica is geen politiek hoor .

Comment

Dat weet ik toch ook Leonidas.
                              Merkel wil nog strengere controles op de begrotingen.
                              Het gaat dan met name om een verbod op structurele begrotingstekorten van meer dan
                              0,5 procent van het bbp.

En dat akkoord is er nu.

Zoals ik zei: nog meer saneren en nog meer mensen in de armoede storten.
                              In Duitsland, het grote voorbeeld, kan 8% van de bevolking hun schulden NIET meer afbetalen.

Onze president had een tegenvoorstel maar daar wil Merkel ook niets van weten.

Europa volg ik al vanaf mijn 12de jaar Leonidas.
                              En op die leeftijd heb ik zo een eerste "vergadering" (eerder een kennismaking )
                              gevolgd in de Maastrichter Staar...
                              ================================================== =====================
                              Probleem is de bankencrisis en de schuldencrisis.
                              Probleem is ook dat we een financieel systeem hebben dat zo goed als
                              onafhankelijk is en niet dicht bij de mensen staat en niet transparant is.
                              En iedereen is nu bezig om het kapitalistisch systeem te redden.
                              (neen, ik ben geen communist)

De Club van Rome zei al in 1973 dat het goed fout zou lopen.

Wij zijn altijd maar "de groei" bezig en dat kan ook niet blijven duren.
                              Economie is verbonden met energie en energie is dikwijls met oorlog verbonden.
                              Oorlog = bewapening = kost enorm veel > ondergang van de Russen.
                              In de USA is het net zo: 700 miljard aan bewapening.
                              Ze kunnen ook niet geld blijven bijdrukken he
                              En waar staan ze nu? Nergens maar wel tot over hun oren in de schuld.

Iets wat er bij hoort: China heeft alleen dit jaar 7 miljard ton CO2 de lucht in gejaagd.
                              Dat zal ook tegen hun gaan werken.
                              Het verhaal is nog langer maar ik laat het hier bij.
                              Ze zijn ook bezig met alternatieve energie.

En voor de (arme) landen die worden getroffen of schade lijden door de klimaatverandering,
                              is er een oplossing in de maak: een fonds van 100 miljard dollar.
                              (haha)
                              En wie gaat dat betalen?
                              En dat allemaal omdat men wil doorgaan zoals men nu bezig is.
                              Meer groei, meer winst of behoud van wat men heeft.

Resultaat is dat het de mensen slechter gaat en met onze aarde ook.

Ons economisch systeem en ons financieel systeem deugd niet Leonidas.
                              En jouw geliefd Europa volgt nog steeds die weg en is liberaal en anti-sociaal.
                              Ik ben NIET tegen Europa maar wel zoals dat nu gaat.

Zou de euro verdwijnen en de Belgen krijgen dan weer de Belgische frank dan
                              zou die met 1/4de in waarde verminderen.
                              Is dat een ramp?
                              Wat heeft ons alles, dat we de laatste jaren meemaken ons niet gekost?
                              ================================================== ======================
                              Praat eens met Emiel Roemer als je de kans krijgt
                              Ik had al zo een vermoeden dat het hier op zou uitdraaien.

Ter herinnering: het ging om de reden waarom Merkel die 4% nu niet wil betalen (want die blijft geen 4% als er verder niets gebeurt) en de absurde suggestie van Pol dat Duitsland mede daardoor een winnaar van de crisis is. Wat je er verder allemaal weer bijhaalt is misschien voor sommigen wel interessant maar heeft weinig te maken met mijn antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Toch maar in het vervolg Vlaamse sites lezen:
                                http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111207_107
                                Je hebt gelijk
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X