Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De val van de Euro : wie is voorbereid?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De val van de Euro : wie is voorbereid?

Vanavond de cruxiale top in BXL of de Euro zal vallen of niet.
    Volgens sommige internetartikels zou het geld op onze spaarrekening niets of weinig meer waar zijn moest de Euro vallen
    Idem voor de Euro's die we op zak hebben, beleggingsfondsen,... dus geld afhalen en thuis houden haalt ook niets uit.

Het enige wat z'n waarde houdt is vastgoed, goud en vreemde munten.
    Er zijn al maanden speculatie's over de val, nu weer opnieuw, vorige week waarschuwde Standard & Poors voor bijna alle Eurolanden z'n rating zal verlagen.

Griekenland/Italië gaan er nooit uit geraken of een jarenlang aanslepend proces...
    In Portugal is er zelfs geen kerstversiering las ik, niets van lichtjes om te besparen.
    De economie in België is aan het inkrimpen zei men op de radio gisteren.

Velen zijn het al beu gehoord, maar misschien komt de val van de Euro en grote crisis/armoede wel effectief binnenkort!
    Wie heeft zich al ingedekt, eventueel een spaarrekening in een sterke munt zoals Britse Ponden,... ?
    Last edited by 2010; 8 december 2011, 12:41.

Re: De val van de Euro : wie is voorbereid?

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Vanavond de cruxiale top in BXL of de Euro zal vallen of niet.
    Volgens sommige internetartikels zou het geld op onze spaarrekening niets of weinig meer waar zijn moest de Euro vallen
    Idem voor de Euro's die we op zak hebben, beleggingsfondsen,... dus geld afhalen en thuis houden haalt ook niets uit.

Het enige wat z'n waarde houdt is vastgoed, goud en vreemde munten.
    Er zijn al maanden speculatie's over de val, nu weer opnieuw, vorige week waarschuwde Standard & Poors voor bijna alle Eurolanden z'n rating zal verlagen.

Griekenland/Italië gaan er nooit uit geraken of een jarenlang aanslepend proces...
    In Portugal is er zelfs geen kerstversiering las ik, niets van lichtjes om te besparen.
    De economie in België is aan het inkrimpen zei men op de radio gisteren.

Velen zijn het al beu gehoord, maar misschien komt de val van de Euro en grote crisis/armoede wel effectief binnenkort!
    Wie heeft zich al ingedekt, eventueel een spaarrekening in een sterke munt zoals Britse Ponden,... ?
    Ik denk niet dat het zover zal komen.
    De (lemen) reuzen moeten elkaar (onder)steunen.
    Als de euro zou vallen ligt de hele economie plat in de eurolanden. Maw een giganteske recessie vind plaats. Maar dat heeft ook een grote impact op het exportgebeuren van landen zoals China, India, Brazilië, USA , enz.
    Die kunnen zich dat niet permitteren. Omdat dan de hele wereld wereld in een reusachtige recessie terecht komt.
    En dus: ons zal ons steunen...
    Just my humble opinion.
    Mil
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik denk dat Mil daar inderdaad een belangrijk punt aanhaalt.
      Europa is geen kleine speler uiteindelijk he.

Langs andere kant... ik heb er niet zoveel verstand van van de economie op zo'n niveau.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ben voorbereid, geen geld op de spaarrekening en geen geld in huis, dit zal dus alleszinds niet minderen in waarde :d

Ik denk ook niet dat het zover zal komen, Obama zei een tijdje geleden ook dat ze zullen helpen om de crisis door te komen, we zijn allemaal afhankelijk van elkaar.
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Als alles, even overdrijven, 1000% duurder wordt, ga je nog heel weinig kandidaten hebben die je huis of goud gaan willen kopen. Dat die zaken hun waarde behouden is ook relatief.
          Europa consumeert veel en heeft een pak buitenlandse leningen. Als dat allemaal wegvalt gaan de andere munten ook de dieperik in en zit je dus inderdaad met een recessie. Dat is Lehman Brothers in de overtreffende trap, een straatje waar je het einde helemaal niet ziet.

Comment

wij zijn zo voorbereid man.. niet te geloven eigenlijk..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Ik ben voorbereid! Ik heb alles opgezopen...
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                en jij kan nog foudloos tijpen? knap !
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Om eerlijk te zijn, ik heb al wel nagedacht waarop ik kan besparen:
                  - reizen: neen, deden we vroeger ook al niet
                  - communicatie & TV: ofwel TV buiten (de kinderen zitten er toch al veel te veel voor) ofwel achter een goedkopere rate aangaan (HD buiten bv)
                  - ipv een broodje te kopen op het werk, mijn boterhammen terug meebrengen
                  - omnium verzekering van de auto weg
                  - brandverzekering (waarin een aantal extra's inzitten) herbekijken
                  - waterverbruik: mijn dochters sneller uit de douche jagen...
                  - hospitalisatieverzekering: liever niet aankomen
                  - mijn bankverrichtingen naar een goedkopere bank overbrengen
                  - in DE of NL boodschappen gaan doen (die hogere kost op bedrijfswagens moet toch ergens gecompenseerd worden )

Mijn baas zou nu zeggen: "en plak daar nu eens een getal op..."

Heeft er iemand nog andere suggesties?
                  Last edited by Nickon; 8 december 2011, 18:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    en jij kan nog foudloos tijpen? knap !
                    Amper. Diene laatste Dormaal was fantastisch....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Als alles, even overdrijven, 1000% duurder wordt, ga je nog heel weinig kandidaten hebben die je huis of goud gaan willen kopen. Dat die zaken hun waarde behouden is ook relatief.
                      Europa consumeert veel en heeft een pak buitenlandse leningen. Als dat allemaal wegvalt gaan de andere munten ook de dieperik in en zit je dus inderdaad met een recessie. Dat is Lehman Brothers in de overtreffende trap, een straatje waar je het einde helemaal niet ziet.
                      Europa is zogezegd "Too big to fail". Maar ja, we zullen wel zien wat de prijs is die we hiervoor moeten betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        Om na de eventuele val je leeggoed om te zetten in de nieuwe munt...
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickon Bekijk bericht
                          ik ben voorbereid! Ik heb alles opgezopen...
                          fantastisch :d :g

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            om na de eventuele val je leeggoed om te zetten in de nieuwe munt...
                            goed idee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Om na de eventuele val je leeggoed om te zetten in de nieuwe munt...
                              Inderdaad, ik denk dat veel leeg goed momenteel de beste investering is.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X