Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ne mens moet toch opletten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ne mens moet toch opletten

    Hallo,

    Ik denk dat de meesten onder ons op hun centjes letten dezer dagen.
    Dus als ik boodschappen doe met mijn vrouw amuseer ik me om prijzen te vergelijken en soms kom je tot rare vaststellingen: in Colruyt is het soms beter om 3 dozen Graindor koffie te kopen van een halve kilo ipv 1 zak van 1.5 kg?? In Delhaize is het soms interessanter om 2 pakjes Solo van een halve kg te kopen ipv 1 pak van een kilo??
    Ik wil me een 7D body kopen en ben dus aan 't rondkijken op internet. Ik vind een webwinkel waar hij €1125 kost, lekker prijsje!! Dus verder kijken en dan zie je een combo met originele grip bij voor €1318. Lijkt interessant tot ik begin te rekenen: in de combo kost de grip €193, maar.............. los vragen ze er €179 voor
    Ne mens moet toch opletten...
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

  • #2
    Re: Ne mens moet toch opletten

    Opletten = idd. de boodschap Peter
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Ne mens moet toch opletten

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Opletten = idd. de boodschap Peter
      Vooral bij bakkers, niet Theo

      Ook interessant om uit te proberen is, in supermarkten, een rekenmachientje mee nemen en telkens je iets uit de rekken haalt tel je dat op.
      Verrassend als je een andere som uitkomt dan de computerkassa van supermarkt.
      Zeker als je een paar dingen neemt die in reclame staan. Gegarandeerd succes
      Eerst: meneer da kan nie mis zen das ne computer
      Vervolgens: wordt er vergeleken
      Tenslotte: sorry meneer de reclame vergeten op te nemen in de computer...
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • #4
        Re: Ne mens moet toch opletten

        De prijzen bij internetwinkels verschillen nogal, heb ik ook opgemerkt. Bijvoorbeeld : Sony A580 bij artencraft: 769€, Sony A580 bij cameranu.nl: 529€
        Daarentegen Sony A77+16-50/2.8 bij artencraft: 1679€, Sony A77+16-50/2.8 bij cameranu.nl: 1899€.
        Ze maken misschien geen winst bij de ene camera maar compenseren dit dan bij andere toestellen.
        Bij het zoeken naar een camera of toebehoren ga ik alle internetwinkels af en de laagste prijs wint .
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Ne mens moet toch opletten

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Vooral bij bakkers, niet Theo
          Yep, 14 euro voor 1,5 kilo....bij de bakker.
          In de Spar > 6,5 euro per kilo.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Ne mens moet toch opletten

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Yep, 14 euro voor 1,5 kilo....bij de bakker.
            In de Spar > 6,5 euro per kilo.
            En heb je die bakker dan al op de hoogte gebracht van jou ergernis Theo ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Ne mens moet toch opletten

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              En heb je die bakker dan al op de hoogte gebracht van jou ergernis Theo ?
              Neen Pol
              Ik wacht het juiste moment af en ik heb een vreselijk goed geheugen.
              Dus dat kan binnenkort of later gebeuren
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Ne mens moet toch opletten

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Bij het zoeken naar een camera of toebehoren ga ik alle internetwinkels af en de laagste prijs wint .
                Ik heb wel een hulp site voor je, kijk eens op http://nl.kelkoo.be/
                Deze is de belgische versie, maar je hebt ook de nederlandse, duitse...
                Via die site heb ik de winkel gevonden die de lens dat ik wil het goedkoopst aanbied. Bij foto de vakman in nederland 458euro, bij konijnenberg was hij bijvoorbeeld 489euro en bij een plaatselijke winkel viel ik achterover van 700euro voor allemaal dezelfde lens he!!
                Je kan vanalles vinden via Kelkoo, alleen geen Solo boter vrees ik
                Photography = see the world through someone`s eyes

                Comment


                • #9
                  Re: Ne mens moet toch opletten

                  Toen ik afgelopen zomer mijn nieuw gerief heb gekocht ben ik ook verschoten.

                  Een body, een grip en twee lenzen. Als ik steeds de goedkoopste nam dan kwam ik uit op 4 verschillende winkels, en dan bespaarde ik ongeveer 400 euro. Maar dan moest wel heel Nederland en Vlaanderen afrijden. Uiteindelijk toch maar aan het milieu en mijn dieseltank gedacht en naar twee verschillende winkels gegaan. En dat leverde me uiteindelijk maar een schamele 100 euro op.

                  En dan heb ik het over het verschil met de eerstvolgende goedkope winkel die ik kon vinden. Dus vergeleken met de gemiddelde marktprijs is dat nog vééél meer.
                  Maar je kan bezig blijven, die prijzen lijken zeer hevig te schommelen..
                  Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                  Comment

                  Working...
                  X