Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp op afstand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp op afstand

Hallo

Iemand een idee waarom Hulp op afstand via Messenger niet meer werkt?

Dit heeft altijd perfect gewerkt tussen verschillende pc's bij allerhande providers tot ik dit op heden terug eens wou gebruiken.

Als iemand Hulp op afstand vraagt, dan komt dit bericht niet bij mij toe.
    Andere diensten van messenger werken wel.

Ik heb andere mensen gevraagd dit te proberen waarbij het vroeger ook werkte, ook zij kunnen dit onderling niet meer gebruiken om dezelfde reden.

Probleem kan niet enkel lokaal liggen want vanop een andere locatie heb ik hetzelfde.

Iemand een idee wat er gaande is?
    Zijn er providers die poorten toegezet hebben of is er iets gaande met de diensten van Messenger?
    Zowel tussen Telenet en Skynet als tussen twee keer Telenet en twee keer Skynet geprobeerd.

Ik heb ook al eens de aanvraag via mail laten sturen maar ook dit is niet werkend ... andere krijgt geen bericht om de sessie te starten.

Windows 7 of XP maakt niet uit.

Natuurlijk geprobeerd zonder firewall, geen AV, geen extra netwerkzaken zoals bijkomende routers of zo.

Toevallig iemand waarbij het nog wel werkt of iemand dat weet wat er gaande is en waar de oplossing?

Ja, er bestaat andere software maar dat is geen optie omdat ik dat niet kan laten installeren door de anderen.
    Natuurlijk als iemand iets weet wat simpel te installeren valt is de info altijd welkom.

Alvast bedankt
    Last edited by VerSeg; 26 november 2011, 21:51.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Hulp op afstand

Ik mag aannemen dat je toch Teamviewer kent ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heb je de juiste procedure gevolgd?
      Ik lees op de hulp-pagina's van Windows 7, dat de uitnodiging moet komen van diegene die hulp nodig heeft. Daar gebruiken ze dan Easy Connect voor.
      Er zal waarschijnlijk een hiërarchie zitten in de verbinding: de aanvrager is de laagste in rang.

Wat is er gebeurd met Windows Messenger?

Deze versie van Windows bevat geen Windows Messenger. Voor het verzenden en ontvangen van chatberichten moet u een ander chatprogramma van Microsoft of een ander bedrijf installeren.

Ga naar de website Windows voor meer informatie over programma's die u kunt gebruiken.
      Als ik het mij goed herinner maakte het vroeger (met Messenger) niet uit wie de verbinding aanvroeg.

Hebben jouw correspondenten ook alle beveiliging uitgeschakeld?
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik mag aannemen dat je toch Teamviewer kent ?
        Nu wel.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Heb je de juiste procedure gevolgd?
          Ik lees op de hulp-pagina's van Windows 7, dat de uitnodiging moet komen van diegene die hulp nodig heeft. Daar gebruiken ze dan Easy Connect voor.
          Er zal waarschijnlijk een hiërarchie zitten in de verbinding: de aanvrager is de laagste in rang.
          Als ik het mij goed herinner maakte het vroeger (met Messenger) niet uit wie de verbinding aanvroeg.
          Hebben jouw correspondenten ook alle beveiliging uitgeschakeld?
          Jos,

Op geen van alle pc's werd het laatste jaar iets nieuw van software geïnstalleerd of aanpassingen uitgevoerd op de configuratie, met elke pc was het vroeger mogelijk onderling een Hulp op afstand aan te vragen (moet uitgaan van die dat hulp wil).
          Heb het al jaren gebruikt zonder enig probleem maar nu plots werkt het nergens meer.
          Al van op vier verschillende locaties getest met ook telkens andere computers en nergens lukt het nog.
          Ik snap wel dat iemand eens iets kan veranderen of zo maar het zijn allemaal pc's van mensen die niet eens weten hoe ze iets moeten veranderen.
          Maar zelf lukt het mij dus ook niet meer op één uitzondering na en dat is tussen pc's op eigen netwerk.
          PC rechtstreeks aan Telenet router gehangen en niets aan te doen, ik geraak met niemand meer verbonden met Hulp op afstand (mensen die mij hulp vragen), connectie wordt gewoon niet gestart omdat ik de vraag (aanvaarden / weigeren) niet eens krijg.
          Ofwel hebben ze bij Telenet iets geblokkeerd op de routers ofwel op hun netwerk?
          Maar iemand dat een pc verbonden heeft via Skynet en hulp vraagt aan iemand anders bij Skynet geraakt er ook niet meer ... toch wel heel veel toeval dat het overal hetzelfde probleem is.
          Wat beveiliging betreft staat er niets speciaals op hoor, allemaal Microsoft Security Essentials en voor de rest niets.
          Diegene die de uitnodiging stuurt (nog steeds via Messenger) krijgt geen foutmelding, die krijgt gewoon het bericht zoals altijd dat er gewacht wordt tot de andere het aanvaardt ... maar die kan het niet omdat het bericht niet toekomt.
          Is anders niet veel meer dan een tekstje in Messenger met twee keuzes "aanvaarden of weigeren".
          Blijft bizar ...

Die hulp op afstand was anders simpel voor velen die niet veel kennen van pc's ... al een paar oudere personen die zelfs niet eens weten hoe iets te downloaden maar Messenger hebben ze allemaal en dat kennen ze, vandaar de voorkeur.
          En hulp hebben ze al tientallen keren gevraagd ... da's iets dat ze wel goed kunnen en ook onthouden.

Maar bedankt voor het meedenken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Stel, dat de belangrijkste man in jullie correspondentie - jij dus - sinds de laatste hulpactie overgeschakeld is naar een draadloze verbinding en dat dáár het probleem zit.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Stel, dat de belangrijkste man in jullie correspondentie - jij dus - sinds de laatste hulpactie overgeschakeld is naar een draadloze verbinding en dat dáár het probleem zit.
              Dat zou kunnen maar het is niet zo.

Vaste pc hou ik liefst bekabeld aan mijn netwerk ... heeft zo een voordeel als ge af en toe een paar gigabyte naar uw NAS wil oversleuren.
              Enige dat hier draadloos is dat zijn gsm en tablet.
              PC staat hier ook maar een meter van de router, zou wat dom zijn dan draadloos te werken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                PC staat hier ook maar een meter van de router, zou wat dom zijn dan draadloos te werken.
                Inderdaad, maar je zou verschieten hoeveel PC's zo toch wireless staan te werken (de verkoopspraatjes nietwaar...). Strafste dat ik ooit meegemaakt heb was router bovenop de PC toren en een stick 15 cm verder in een USB poort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Nu wel.
                  En met succes ?
                  Ik vind Teamviewer alvast subliem.

Comment

Logmein werkt ook perfect Er moet wel een klein bestand geinstalleerd zijn op de doel pc
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      En met succes ?
                      Ik vind Teamviewer alvast subliem.
                      idd, en teamviewer kan je gewoon runnen zonder installatie...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        idd, en teamviewer kan je gewoon runnen zonder installatie...
                        Je moet toch van de teamviewer site een bestand opstarten? Het blijft ook niet gratis . . . als je het teveel gebruikt word je als professionele gebruiker aanzien en wordt je "login" tijd beperkt tot 5 min en verbreekt de verbinding.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik zal straks de test een doen se ... betrokken persoon is pas deze avond terug bereikbaar.
                          Zal zeker de aangehaalde tooltjes eens uitproberen.

Bedankt voor de tips.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Je moet toch van de teamviewer site een bestand opstarten? Het blijft ook niet gratis . . . als je het teveel gebruikt word je als professionele gebruiker aanzien en wordt je "login" tijd beperkt tot 5 min en verbreekt de verbinding.
                            Je moet een programmaatje downloaden,
                            dubbelklikken en gebruiken.

je kan het installeren,
                            en dan kan je het niet blijven gebruiken inderdaad,

maar als je het gebruikt zonder installatie
                            dan hebben ze geen controle.
                            (en het is niet illegaal zo lang je het niet commercieel gebruikt, als je het programma laat downloaden door bv een broer/neef/vriend, kan het geen kwaad en is het niet illegaal).
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Je moet een programmaatje downloaden,
                              dubbelklikken en gebruiken.

je kan het installeren,
                              en dan kan je het niet blijven gebruiken inderdaad,
                              Dat hangt van de intensiteit van gebruik af. Als je ten onrechte wordt beperkt kun je Teamviewer support mailen met het verzoek de beperking op te heffen.

maar als je het gebruikt zonder installatie
                              dan hebben ze geen controle.
                              Die vlieger gaat niet op.

Als je Teamviewer start, wordt er een ID gegenereerd aan de hand van je MAC adres. Deze ID wordt naar de Teamviewer servers gestuurd en gebruikt om te communiceren met andere Teamviewers.

Bonusvraag: wat gebeurt er als je je MAC adres verandert en Teamviewer volledig verwijdert en herinstalleert......

Jan

Comment

Working...
                              X