Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

router - wifi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• router - wifi

ik zoek een degelijke router zodat ik ook op terras en eventueel op zolder nog draadloos op internet kan (er zit veel beton in ons huis). mijn vorige router zijn licht is uit, daarenboven slaagde die er niet in om een deftige afstand te overbruggen.

iemand een aanrader?

Re: router - wifi

Al veel positiefs over deze router gehoord:

TP link TL-WR1043ND
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Cisco E3000 al dan niet in combinatie met één of meerdere FRITZ!WLAN Repeaters voor bereik.

Comment

Eventueel eentje proberen te zoeken die compatibel is met ...
        http://www.dd-wrt.com/site/index

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
          ik zoek een degelijke router zodat ik ook op terras en eventueel op zolder nog draadloos op internet kan (er zit veel beton in ons huis).
          OK ... uw terras ligt net naast de kamer waar de wifi staat en er is geen verdiep tussen deze plaats en de zolder?
          Of tussen het wifi-punt en het terras liggen 26 meter en de zolder is drie verdiepen hoger?

Sorry maar de situatie kan nogal veel verschillen van het ene huis tot het andere.
          Hoeveel meter moeten we overbruggen? Men kan best wat aanbevelen maar iets meer gegevens zijn altijd handig.
          Ik heb een Linksys en die kan tot op terras (2 lokalen tussen) en tot op de eerste verdieping zonder probleem..
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

bedankt alvast voor de tips.

wat meer info:
            een meter of 20 tot het terras en de zolder ligt idd 3 verdiepen hoger.

Comment

Hier is het op de 1de verdieping al zwakjes, en recht boven de router lukt het nog op de 2de verdieping, maar een 3de verdieping lijkt me moeilijk zonder repeater.

Comment

Hoe meer gewapend beton gebruikt werd, hoe moeilijker het zal gaan ... situatie zan zeker zeer wisselend zijn van het ene huis tot het andere.
                Maar ook de toestellen die je gebruikt zijn verschillend.
                Met de gsm kan ik gerust overal rondlopen waar ik wil en geen probleem om overal voldoende signaal te hebben, met het tablet eveneens.
                De Blu-ray speler heeft eveneens goede ontvangst maar de tv er net boven moet het dan weer stellen met 50% minder ontvangst ... wifi is een goed ding maar perfect is dat nog niet, een beetje zoals bluetooth.

Nu die 20 meter is meestal al zeker de limiet voor veel wifi-routers en drie verdiepingen zullen er ook niet veel doen.
                Best zoals aangehaald door anderen een repeater gebruiken of toch indien mogelijk een bedraad netwerk voorzien met op zolder bijvoorbeeld een bijkomend wifi access point.
                Veel wordt gelimiteerd door de wetgeving op de maximale straling en vermogen ... meestal net te juist om voor iedereen comfortabel te werken.
                Last edited by VerSeg; 24 november 2011, 12:52.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Alternatief kan zijn om Powerline adapters te gebruiken, je verliest dan voor de zolder wel de draadloze optie, tenzij je daar een Accesspoint plaatst. Succes ook niet altijd verzekerd.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Alternatief kan zijn om Powerline adapters te gebruiken, je verliest dan voor de zolder wel de draadloze optie, tenzij je daar een Accesspoint plaatst. Succes ook niet altijd verzekerd.
                    Is inderdaad een optie die meestal werkt tenzij wat pech met driefasig elektriciteitsnetwerk in huis.
                    Ik heb onlangs nog een powerline gezien met langs een kant ingebouwde wifi.
                    Vraag me niet meer waar maar het zou toch bestaan.
                    Die met ingebouwde switch zijn sneller te vinden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

iedereen bedankt voor de nuttige tips. in iedere kamer is er een internetaansluiting voorzien, dus op zolder kan ik mss met bijkomend wifi access point werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                        iedereen bedankt voor de nuttige tips. in iedere kamer is er een internetaansluiting voorzien, dus op zolder kan ik mss met bijkomend wifi access point werken.
                        Iemand die een krachtig wifi access point kan aanbevelen ? 50m effectief (eventueel richtbaar)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                          Iemand die een krachtig wifi access point kan aanbevelen ? 50m effectief (eventueel richtbaar)
                          kunnen de buren ook mee kijken.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            kunnen de buren ook mee kijken.
                            grt,bouk.
                            Met die 50m kom ik niet eens bij de buren...

Is dit iets ? :

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Gr. Dirk

Nb: Is ook een leuk toestel om het signaal van de buren op te vangen... ;-)
                            Last edited by Dirk007; 26 november 2011, 17:18.

Comment

Working...
                            X