Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Condensatiewandketel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Condensatiewandketel

Voor 2 douches tegelijk levert een doorstromer inderdaad niet voldoende warm water.

Met de thermostatische bad/douchekraan heb ik helemaal geen problemen in combinatie met mijn wandketel, dat werkt hier prima.
    Maar ik zet die kraan wel altijd helemaal open, dan is het debiet voor mij perfect.
    Tot nu toe heb ik nog geen kalkproblemen gehad, de kans dat kalk zich vastzet in de platenwarmtewisselaar wordt wel groter naarmate je een hogere watertemperatuur instelt.
    Hier staat de temperatuur voor het warm water op 55°C, dat is warm genoeg voor de afwas (in het begin zelfs nog iets te heet).
    Het heeft geen zin om die temperatuur hoger in te stellen, want dan moet je toch koud water bij mengen om je handen niet te verbranden tijdens de afwas.

Met een boiler moet de temperatuur wel af en toe boven de 60°C komen om problemen met gevaarlijke bacteriën te vermijden, bij een doorstromer is dat geen probleem omdat er geen voorraad op temperatuur wordt gehouden, het is altijd "vers" leidingwater dat opgewarmd wordt.
    Maar als de temperatuur in de boiler hoger wordt ingesteld, dan is er weer het kalkprobleem...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hier ook geen probleem met een thermostatischekraan op een condensatiewandketel. Met mijn vorige kraan had ik ook het probleem dat bij een kleien debiet mijn ketel uitging en dan weer aan, maar dat lag niet aan de ketel maar aan de kraan, omdat het vuilzeefje achter in de kraan verstop was werd het debiet te weinig en schakelde de ketel zich even uit omdat die het warme water niet goed kreeg afgevoerd. Als ik dan het zeefje verving was het probleem dadelijk opgelost.

Comment

Twee jaar geleden een wandketel laten plaatsen en voor hetzelfde toestel was de prijs tussen de ene en de andere extreem ... tot het dubbel.
        Dus meerdere prijzen vragen is zeker de moeite.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X