Philips had iPad-achtige tablet maar ze waren jaren te vroeg volgens het artikel in het Eindhovens Dagblad:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Philips had in 2001al een iPad-achtige tablet
Collapse
X
-
-
Re: Philips had in 2001al een iPad-achtige tablet
Die van Philips kunnen het waarschijnlijk niet zo goed uitleggen als die van Apple.
Als je niet iedereen wijs kan maken dat je echt iets mist in je leven als je niet al de nieuwste snufjes van hen koopt, dan krijg je er ook niet zoveel verkocht.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDie van Philips kunnen het waarschijnlijk niet zo goed uitleggen als die van Apple.
Als je niet iedereen wijs kan maken dat je echt iets mist in je leven als je niet al de nieuwste snufjes van hen koopt, dan krijg je er ook niet zoveel verkocht.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Dit bewijst alleen dan goede producten ook een goede marketing nodig hebben.
Als een van de twee faalt, of je merkbekendheid is onvoldoende, tja daan blijft je product in de schappen liggen, als het al in de schappen geraakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtze (Philips) heeft wel meer van die missers gehad.
grt,bouk.
Video Laser Disc...
Maar hun compact cassette is wel een echte topper geweest.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtVideo 2000 (was beter dan VHS)
Video Laser Disc...
Maar hun compact cassette is wel een echte topper geweest.
BETAMAX, dat was goed !
Toenmalige "BRT" gebruikte daar speciale cassetes voor die aan zeer hoge snelheid draaiden.Qui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtIk weet wél dat Philips een systeem had waar de twee spoelen BOVEN mekaar lagen: DAT waren toestellen met héél veel problemen. Maar ik denk dat het nog iets anders was dan Video 2000.
.
Daarna met een cassette videorecorder waarvan de spoelen boven op elkaar lagen.
Daarna kwam kwalitatief de beste video cassetterecorder op de markt, de Video 2000.
Zij verloren markt aan de VHS voornamelijk doordat Philips geen Video 2000 (seks)films op de markt bracht wat hun concurrenten wel deden. Met de introductie in 1983 van de CD-speler hadden ze daarvan geleerd en waren er al duizenden CD titels op de markt.
Wat de ipad betreft: veel onderdelen van dit Apple speeltje worden ontwikkeld en geproduceerd door dochterondernemingen van Philips.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk berichtPhilips had iPad-achtige tablet maar ze waren jaren te vroeg volgens het artikel in het Eindhovens Dagblad:
http://www.ed.nl/economie/9897852/Ph...ige-tablet.ece
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtIk weet wél dat Philips een systeem had waar de twee spoelen BOVEN mekaar lagen: DAT waren toestellen met héél veel problemen. Maar ik denk dat het nog iets anders was dan Video 2000.
BETAMAX, dat was goed !
Toenmalige "BRT" gebruikte daar speciale cassetes voor die aan zeer hoge snelheid draaiden.Groeten,
Polleke
Comment
-
Tja, ik weet niet...de professionele versie van Betamax was inderdaad zeer goed.
Maar ik heb hier nog een Betamax staan die nog steeds goed bolt. De kwaliteit is natuurlijk niet meer te vergelijken met een nieuwe VHS-recorder. Maar ik heb er toch veel plezier van gehad.Qui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
-
Geeuw.
In 2006 toonde Jeff Han zijn nieuwe touch screen applicatie aan een TED forum. Zie: http://www.ted.com/talks/lang/en/jef...uchscreen.html
Kijk vooral naar het stukje met die map. Je zal een déjà vu hebben (Google Earth avant la lettre is wat je ziet).
Apple produkten namen deze technologie over in iPhone en iPad. Maar ook hun touchpad die werkt met twee, drie en vier vingers is hierop gebaseerd. Ik ben te lui om te gaan zoeken, maar er zijn nog zo'n voorbeelden.
Ik denk dat velen snel het verleden vergeten, en niet méér weten wanneer wat op de markt kwam. Die tablet van Philips is een lachertje tov de iPad; touch-technologie bestond toen amper. De eeste generatie smarthones waren een lachertje tov de iPhone. Ik kan het weten; dat gefoefel met dat pennetje en voortdurig rebooten van mijn eerste HTC... jawadde. Enzovoort.
Wat eigen is aan vooruitstrevende firmas zoals Apple is natuurlijk dat de (duur betaalde "R&D") voorsprong die zij soms nemen daara snel bijgebeend wordt door de concurrentie. En eenmaal dat het zo ver is dan hoor ik de anti-Apple boys roepen "dat het zijn geld niet waard is", enz. Maar intussen werkt Apple aan nieuwe, leuke dingen. En opeens zullen ze terug een voorsprong hebben, en mag de concurrentie terug aan de slag om bij te benen en het apparaat of de software te copiëren.
Bottom line; het getuigt van een serieuze intellectuele oneerlijkheid om Apple's succes af te doen als pure marketing.
Mvg,
J.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
Bottom line; het getuigt van een serieuze intellectuele oneerlijkheid om Apple's succes af te doen als pure marketing.
Mvg,
J.
Voor grote successen heb je zowel een goed product als goede marketing en strategie nodig. Het beste voorbeeld is hierboven genoemd met Video2000 tov van VHS.
In verhouding vind ik dat Apple zelfs heel weinig adverteert, ze krijgen het verdomd goed voor elkaar om een hoop media aandacht gratis te krijgen.
Comment
-
Ik blijf het frappant vinden hoe mensen toch zo graag Apple aanvallen...
altijd wel iets mis aan / slecht aan...
asus had in 2005 laptop met touch die een pivoterend scherm hadden.
Je kon ze gebruiken als tablet of als gewone laptop.
Op mijn vorig werk, heel wat applicaties geschreven voor een soort computer dat 5cm dik was,
heel wat gewicht had, maar wel al lekker werkte met touch... (had geen toetsenbord of muis nodig, maar aansluiten kon wel).
Waarom braken die dingen niet door?
omdat de techniek niet zo ver/handelbaar was
als al die tablet dingen van nu.
Apple boekt gewoon schone vooruitgangen, en kan het daarbovenop nog eens mooi inpakken ook :-)It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk berichtIk blijf het frappant vinden hoe mensen toch zo graag Apple aanvallen...
altijd wel iets mis aan / slecht aan...
asus had in 2005 laptop met touch die een pivoterend scherm hadden.
Je kon ze gebruiken als tablet of als gewone laptop.
Op mijn vorig werk, heel wat applicaties geschreven voor een soort computer dat 5cm dik was,
heel wat gewicht had, maar wel al lekker werkte met touch... (had geen toetsenbord of muis nodig, maar aansluiten kon wel).
Waarom braken die dingen niet door?
omdat de techniek niet zo ver/handelbaar was
als al die tablet dingen van nu.
Apple boekt gewoon schone vooruitgangen, en kan het daarbovenop nog eens mooi inpakken ook :-)
wel geen touchscreen, klavier hing er gewoon aan vast
fotootje:
Mijn Blog
D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX
Comment
Comment