Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lid worden en....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lid worden en....

    Is het niet het makkelijkste om een vraag te stellen die iedereen weet?
    Elk elk elk, een koe drinkt ...

    Ik ben niet echt mee met de spamwereld maar ik dacht dat je toch al iets van basisintelligentie nodig hebt om dit te kunnen invullen?
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

    Comment


    • #17
      Re: lid worden en....

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Een van onze admins vertelde dat ie zo eens Rusland geblokkeerd had, totdat er een legitieme BD-er (op reis) in Rusland reclameerde dat ie niet kon inloggen. Dus ik vermoed dat hetzelfde geldt voor China...



      Ik ben er niet zo zeker van dat het altijd spambots zijn. Sommigen antwoorden zelfs als iemand een reply post. Ik geef een voorbeeld:

      JVH: "Mods worden verwittigd"
      De Spammer: "Goed of slecht"


      nog eentje om het af te leren:
      JVH: "Je bent niet spannend maar SPAMMEND"
      De Spammer: "Nee, het is geen spam! alle mensen die denken dat het eruit ziet als een BMW"

      Ik vraag me af of een bot zoiets kan doen.

      (je overige ideeën vind ik anders wel goed, hoor)
      Ja hoor, het zijn spambots , soms merk je het aan hun "electronisch vertaald" Nederlands of uit de context gerukte antwoorden ("eruit ziet als BMW?"). Ze reageren eigenlijk op woorden als "mod/moderator", "admin", "verwittigd/notified", "spam", "blocked", enz... De schrijver van de spambotcode weet al dat, indien deze woorden naar de spambot's adres gestuurd wordt, die automatisch in het verweer moet gaan En dit om twijfel te zaaien.

      Denk er eens over na: een heel mooi voorbeeld hiervan is SIRI van Apple. Het is geen echte persoonlijke assistent, maar eerder een samenhang van een bot die spraak omzet naar tekst, een bot die zoekt naar contextuele samenhang in die tekst en uitpluist wat nu eigenlijk je vraag is, een bot bij Apple die een antwoord zoekt op je vraag, een bot die het antwoord voorleest. En dat in luttele seconden !!

      In dit geval zal de spambot:
      1) zoeken op miljoenen websites en duizenden blogs en fora waar de registratiepagina is en wat er moet ingevuld worden op die pagina.
      2) de captcha, als die er al is, doorsturen naar een dictionary-kraker (want de meeste woorden van een captcha komen voor in een woordenboek; omdat het meestal woorden uit een boek zijn (de oorspronkelijke co-bedoeling van Captcha's was dat de miljoenen gebruikers hielpen met het ontcijferen van onleesbare woorden van scans van boeken - een soort mega-menselijke OCR dus)). De computergestuurde OCR of karakterherkenning wordt dus steeds beter.
      3) eens geregistreerd, zal de bot kleine berichten achterlaten met een zo menselijk mogelijke boodschap, die zo relevant mogelijk is aan het onderwerp van het forum. Hoe relevanter, hoe moeilijker opspoorbaar door anti-spam tools. En de admins.
      4) Als ze al werkende email adressen hebben, dan is het een koud kunstje om mails automatisch te beantwoorden.

      Aangezien spam "big business" is, kunnen ze heel wat investeren in computerapparatuur en programmeurs.

      Voor mijn eigen site (link in mijn signature - ik ga hier niet spammen ), gebruik ik een plugin voor Wordpress, genaamd AKISMET http://akismet.com/ Geen enkele spam is er tot nu toe doorgeraakt, want ze vergelijken alle posts over alle gebruikers van Akismet heen aan een algoritme. Spambots zijn te voorspelbaar en worden eruit gehaald. Zeer doeltreffend. Misschien een aanrader?

      PS: als ik mij niet vergis, is het BD forum op phpBB gebaseerd? Wel, daarvoor heeft Akismet ook een plugin... Ook op de website van phpBB kan je er 't een en 't ander over vinden. Good luck!
      ~~~~ Bezoek mijn fotoblog op http://www.woutervoet.com ~~~~
      Nikon D7000 | Nikon D80 | Nikkor DX 18-200mm VR II | Sigma 135-400mm | Nikkor 50mm 1.4 | Nikkor 105mm 2.8 Macro | SB-28 | SB-600 | SB-800 | SB-900 | en nog wat strobist stuff...

      Comment


      • #18
        Re: lid worden en....

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        geeft dat niet even veel werk als de spammers wegwissen?
        Ja, maar dan komt de spam ten minste niet op het forum en worden die URLs ook niet gevonden door search engines. Op die manier gaan de spammers ook niet hoger in de ranking komen.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: lid worden en....

          bouk, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

          Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
          Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.
          ____
          vind ik geen nette oplossing.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: lid worden en....

            Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
            Of niet posten binnen de 12 uur (ofzo).

            Als je echt nieuw bent op het forum en iets wil posten kom je later wel terug. Hoeveel zijn er hier al geweest die zich registeren, een vraag stellen en nooit terug komen om een simpele 'dank je' te zeggen? En tegelijkertijd stellen ze dezelfde vraag op 20 andere fora...

            Hoeveel zijn er die zich registeren en bij BD blijven hangen en actieve leden geworden?
            6794.
            Als ik me bij een side aanmeld en een paar dagen in de wacht gezet wordt, kom ik er niet terug.

            Comment


            • #21
              Re: lid worden en....

              een extra truukje is:

              in de registratie pagina,
              een verbogen input veld te zetten.
              die veld geef je de naam e-mail.

              In de code van het registreren,
              verplicht je dat het veld leeg is.

              elke spam-bot gaat denken dat het input veld email moet ingevuld zijn.
              (want is een specifiek belangrijk veld).
              en gaan dus een fake-email ingeven.

              zo kan je ook heel wat spammerts al blokken.

              er zijn best wat truukjes voor hoor
              Last edited by Koeno; 18 november 2011, 08:29. Reden: (te snel reageren geduwd) ;
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: lid worden en....

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Hoeveel zijn er die zich registeren en bij BD blijven hangen en actieve leden geworden?
                6794.
                Als ik me bij een side aanmeld en een paar dagen in de wacht gezet wordt, kom ik er niet terug.
                Zo zijn er wel meer fora en als je echt niet kan wachten tot je toelating krijgt van de moderator, dan ben je niet echt geïnteresseerd om deel te nemen aan dat forum.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: lid worden en....

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  bouk, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

                  Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
                  Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd. ...
                  Die melding krijg je, als je een topic probeert te openen dat niet meer bestaat.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #24
                    Re: lid worden en....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Die melding krijg je, als je een topic probeert te openen dat niet meer bestaat.
                    aha bedankt, maar blijf de insuniatie niet fijn vinden.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: lid worden en....

                      Krijg je die melding ook niet als je probeert een reactie te plaatsen op een topic in Aangeboden/Gezocht (waar gewone leden geen reactie kunnen posten)?
                      "Niet fijn", kan zijn, maar da's nu eenmaal een van die standaardzinnen (wellicht aan te passen, maar wie moet/wil dat allemaal doen?) die in de software zijn ingebouwd.
                      Off topic, maar in dezelfde lijn, kreeg ik gisteren een antwoord van de school waar ik Photoshop volgde, en waar ik informeerde naar de agenda van de tweede semester (dus jan-jul 2012).
                      Let wel: zowel vraag als antwoord dateren van 16-17 november 2011:
                      Wij danken u voor uw aanvraag. Wij zullen u zo spoedig mogelijk antwoorden.
                      Gelieve er rekening mee te houden dat wij met vakantie zijn van 8 juli tot en met 21 augustus 2011.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: lid worden en....

                        Een inburgeringscursus houden...

                        Comment


                        • #27
                          Re: lid worden en....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          er zijn best wat truukjes voor hoor
                          Inderdaad, na lange tijd niet, is de registratie opnieuw aangepast ergens 6 maanden terug. Nu moet je nl vraag beantwoorden. Er moeten zeker mensen achter zitten. De huidige vraag is bijvoorbeeld: "twee plus één min één" En nu hier niet het antwoord zwieren hé. Hier moeten mensen achter zitten lijkt me.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                          Kan er niet gezien worden of het altijd dezelfde range van IP adressen is? Zouden die kunnen geblokkeerd worden?
                          Er zijn reeds jaren diverse bloks op IP adres. Zowel bepaalde ranges, als expliciete IP adressen. Maar zo was er recent een regelmatig forumbezoeker uit rusland welk soms dagen niet op 't forum kon (tot hij ander IP adres kreeg).

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dr_MiMiC Bekijk bericht
                          PS: als ik mij niet vergis, is het BD forum op phpBB gebaseerd? Wel, daarvoor heeft Akismet ook een plugin... Ook op de website van phpBB kan je er 't een en 't ander over vinden. Good luck!
                          Je vergist je, Belgiumdigital gebruikt een commercieel forum product welk marktleider is (denk ik) in deze wereld.

                          peter

                          Comment


                          • #28
                            Re: lid worden en....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dr_MiMiC Bekijk bericht
                            Voor mijn eigen site (link in mijn signature - ik ga hier niet spammen ), gebruik ik een plugin voor Wordpress, genaamd AKISMET http://akismet.com/ Geen enkele spam is er tot nu toe doorgeraakt, want ze vergelijken alle posts over alle gebruikers van Akismet heen aan een algoritme. Spambots zijn te voorspelbaar en worden eruit gehaald. Zeer doeltreffend. Misschien een aanrader?

                            PS: als ik mij niet vergis, is het BD forum op phpBB gebaseerd? Wel, daarvoor heeft Akismet ook een plugin... Ook op de website van phpBB kan je er 't een en 't ander over vinden. Good luck!
                            Het lijkt erop dat BD vBulletin 3.8.7 draait.

                            Daar is ook een akismet versie voor.

                            As many of you will already know, the quantity of forum spam is on the rise. Tools to defeat image-based CAPTCHA systems are growing more sophisticated. Development is ongoing into better anti-spam tools for vBulletin to assist with spam prevention and removal (both on an assisted and automatic basis) but these tools are not


                            (3.7+) Enable Akismet

                            The vBulletin Anti-Spam system powered by Akismet can be effective in identifying and deleting spam. vBulletin 3.7 owners can enable it by signing up for an Akismet key, then visiting the Spam Management section of the vBulletin Options in the Admin Control Panel.

                            Jan

                            Comment

                            Working...
                            X