Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile vikings Talk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobile vikings Talk

Hey,
    is hier iemand die mv talk gebruikt en er wat meer wil over vertellen.
    Ik hoor het graag Mvg

kamiel
    www.kamielkelders.be

Re: Mobile vikings Talk

Ik gebruik het niet maar ik bel wel regelmatig via VOIP.

Je betaalt een forfait per maand en je kan dan vrij goedkoop bellen.
    bv.voor 10 euro bel je 10 uur naar gelijk welke telefoon of GSM in België.

Om naar andere gebruikers van Viking Talk te bellen betaal je niets, maar het is me niet geheel duidelijk of je dan eerst een bundel van 10 euro of meer moet kopen.

Ikzelf gebruik vrij veel één of andere betamax VOIP provider zoals Voipcheap en/of PowerVoip. Ik denk dat al bij al deze opties nog goedkoper uitkomt. (www.voipcheap.com). Daar koop je beltegoed dat onbeperkt geldig blijft.
    Last edited by nete; 1 december 2011, 08:04.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ben jij tevreden met de geluidskwaliteit via Betamax, nete ? Ik heb net gisteren een voipbusterpro account open gedaan en al wel eens naar mezelf gebeld, en dat was redelijk goed van kwaliteit. Maar ik hoor dat het soms serieus kan fluctueren?

Viking Talk is wel een mooi aanbod en het is niet zo "louche" als betamax. Misschien dat ik dat ook eens moet overwegen.

Ben zelf nu aan het uitkijken om mijn gsm kosten naar beneden te halen. Maar die VOIP is toch niet altijd even praktisch. Bellen via 3G gebruikt toch wel wat download en ik heb maar een 500MB, anderzijds zit ik ook vaak op wifi natuurlijk.
      Switchen naar mobile vikings is geen optie (die 2GB data is wel mooi natuurlijk..). Ik zit aan een contract vast en de 3G dekking van BASE is echt te slecht imho. In steden is het perfect maar voor de rest... (heb wel een MV kaartje in m'n iPad).
      mijn website

Comment

Wat er "louche" mag zijn aan Betamax is me een raadsel hoor, nog nooit iets abnormaal ondervonden. De meeste van die aanbieders hebben zelfs een inbelnummer in de 02 zone, zodat je, als je een flat-rate abbo hebt met je vaste lijn, gratis inbelt en zo via je vaste telefoon kan inbellen.
        Ik denk niet dat Voipbuster de top is, hier: https://vikingtalk.com/nl/ staan ze allemaal mooi in een matrix: Voipbusterpro is zelfs zéér duur om naar een GSM te bellen (20 cent/min !) terwijl Easyvoip 3,2 cent/min kost (wel excl. BTW en met een connectiekost van zo'n 4 cent). En met 500 MB (en veel Wifi) kom je toch al een eind. Maar er kan natuurlijk niks tippen aan de 2GB van MV.

VikingTalk gebruikt volgens mij dezelfde technologie als die Betamax aanbieders, zal dus waarschijnlijk dezelfde kleine probleempjes hebben als die anderen: nu en dan eens een slechte verbinding.
        Maar voor mij (heb een zoon die in New York woont), is bv Voipcheap véél goedkoper: ik betaal 12.5 euro (BTW in) voor 10 euro beltegoed (excl.BTW) en bel dan drie maand gratis naar zijn GSM en na die drie maand aan 1 cent/min tot mijn 10 euro op is.

En bestaan er kaarten met de 3G dekking van Proximus en Mobistar ? Ik vraag me af of die zovéél beter is dan het Base netwerk. Want stel dat morgen Base overal 3G dekking verzorgt, dan nog gaan ze nog jàààren die doodoener gebruiken in ProxiMobi verkoopspunten.
        Last edited by nete; 14 november 2011, 22:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Wat er "louche" mag zijn aan Betamax is me een raadsel hoor, nog nooit iets abnormaal ondervonden. De meeste van die aanbieders hebben zelfs een inbelnummer in de 02 zone, zodat je, als je een flat-rate abbo hebt met je vaste lijn, gratis inbelt en zo via je vaste telefoon kan inbellen.
          Ik denk niet dat Voipbuster de top is, hier: https://vikingtalk.com/nl/ staan ze allemaal mooi in een matrix: Voipbusterpro is zelfs zéér duur om naar een GSM te bellen (20 cent/min !) terwijl Easyvoip 3,2 cent/min kost (wel excl. BTW en met een connectiekost van zo'n 4 cent). En met 500 MB (en veel Wifi) kom je toch al een eind. Maar er kan natuurlijk niks tippen aan de 2GB van MV.

VikingTalk gebruikt volgens mij dezelfde technologie als die Betamax aanbieders, zal dus waarschijnlijk dezelfde kleine probleempjes hebben als die anderen: nu en dan eens een slechte verbinding.
          Maar voor mij (heb een zoon die in New York woont), is bv Voipcheap véél goedkoper: ik betaal 12.5 euro (BTW in) voor 10 euro beltegoed (excl.BTW) en bel dan drie maand gratis naar zijn GSM en na die drie maand aan 1 cent/min tot mijn 10 euro op is.

En bestaan er kaarten met de 3G dekking van Proximus en Mobistar ? Ik vraag me af of die zovéél beter is dan het Base netwerk. Want stel dat morgen Base overal 3G dekking verzorgt, dan nog gaan ze nog jàààren die doodoener gebruiken in ProxiMobi verkoopspunten.
          Voor mij zijn ze niet louche hoor, maar ze komen zo wel over bij veel mensen. De websites zien er nu ook niet echt mooi en betrouwbaar uit, plus de 0,0 support die je krijgt is voor velen een probleem dat aan het "louche" imago bijdraagt.
          Ik had zelf voor VoipBusterPro gekozen voor het bellen naar vaste lijnen vooral en omdat ze een jaar freedays bieden voor 15 euro. Voor mij is het meer ter vervanging van vaste lijn. Voor naar GSM te bellen doe ik het niet, ik bel meestal naar Mobistar en dat is quasi gratis in mijn geval. Buitenlandse GSM is natuurlijk een ander verhaal.. Maar dat is niet echt van toepassing voor mij.

Er zijn kaarten ja van die dekking, maar ik merk het zelf in de praktijk met mijn iPhone op Mobistar en mijn iPad op Mobile Vikings, bij MV zit je toch nog wel heel (te) vaak op EDGE. Nu over het algemeen is EDGE wel te doen, maar ook bij VOIP? Ik betwijfel het.
          mijn website

Comment

heb ook bij MV gezeten, daar ik geen 2000 SMS'en nodig heb en 60 belminuten (bel gratis on-net via weepee) of via voipbuster naar vaste lijnen(Csipsimple op android)

Al 1 jaar bij Aldi Talk, maar mij begint de trage snelheid van Base te irriteren.
            Bijna overal EDGE (enkel grootsteden HSDPA aan 1 Mb/s, terwijl Mob* aan 7,7 Mb/s en proximus aan 14 Mb/s).

Voor mailen is dat prima, maar bellen op EDGE is ONMOGELIJK. krantenapp openen duurt ook een tijdje.....

Nee, wordt Colruyt Mobile klant (Mobistar). Nog beter mocht proximus moesten die een interessante deal maken met een partner. Geen zin om 25 € of meer/maand te betalen voor mobiel internet.

Comment

Voor de kleine data gebruiker lijkt me Colruyt wel OK (10 euro voor 500MB).
              Ik zou mijn surfgedrag (o.a. gebruik van VOIP, Skype e.d.) echter al serieus mogen aanpassen of ik zou toch nog aan 30 à 40 euro per maand zitten.
              Toch ook weer zo'n dubbelzinnige reclame: bundels van 150 tot 500MB en ze dan 3 maand geldigheid geven. Da's dan van 50 tot 166 MB per maand.....

Om u een idee te geven: ik heb vandaag om half twaalf vrijwel niks gedaan buiten mail raadplegen en ik zit aan 56MB, dat zegt genoeg zeker ?

Bepaalde aanbiedingen beginnen er aanlokkelijk uit te zien, tot je de kleine letters begint te lezen. En die kleine letters vind je nu eenmaal niet bij MV...

Dan toch liever hier en daar op de buiten op Edge surfen en niet constant aan die limieten moeten zitten denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satsurfer Bekijk bericht
                Nog beter mocht proximus een interessante deal maken met een partner. [/url]
                Je mag nu ook niet het ONMOGELIJKE verlangen hé.

Comment

Working...
                X