Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ge moet daar maar eens achter rijden ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ge moet daar maar eens achter rijden ...

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En dat verschieten is niet gevaarlijk? Daardoor zijn er veel mensen die zich opzij gooien of plots hard op de rem gaan ... gevolgen zijn dan voor die dat volgen en camion is foetsie.
    Misschien voor andere wel maar niet voor mij nee... omdat ik eraan gewend was, het gebeurd(e) iedere jaar tijdens de herfst en winter meerdere keren...
    en 't was telkens in het Antwerpse havengebied (R.O. + L.O.) waar 's ochtends sowieso al weinig personenvervoer te bespeuren valt...
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik heb er al dikwijls ijsblokken zien afvallen, tot daartoe geen probleem, maar ik heb ook al zeer regelmatig serieuze klompen op het fietspad zien liggen (aan verkeerslichten e.d.), als er een fietser of een voetganger zoiets op zijn hoofd krijgt kan dit serieus hard aankomen denk ik.
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        Misschien voor andere wel maar niet voor mij nee... omdat ik eraan gewend was, het gebeurd(e) iedere jaar tijdens de herfst en winter meerdere keren...
        en 't was telkens in het Antwerpse havengebied (R.O. + L.O.) waar 's ochtends sowieso al weinig personenvervoer te bespeuren valt...
        Beste, ik rij ongeveer 30 jaar en heb meer dan 1.500.000 km achter de rug ... veel zaken leer je maar er zijn ook mensen op de baan die het voor de eerste keer tegen komen of slechts een paar dagen rijden, die mensen reageren vaak heel anders.
        Dat ge niet meer uitwijkt wil ik best geloven maar nooit eens verschieten als ge zo een pak ijs op u krijgt dat ge niet ziet aankomen?
        Als je op de snelweg net een vrachtwagen wil inhalen en terwijl je in de linker spiegel kijk valt er zo een stuk op uw auto ... dat maakt soms een fameus kabaal.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik rij bijna 24 jaar en wil niet weten hoeveel kilometers ik al gevreten heb... heb 9 jaar de baan gedaan als koerier, vertrekken om 14u00 en binnenkomen omstreeks 18u00 met 350km op de dagteller... reken zelf maar uit...
          Ik ga niet verder discussiëren, tegen mensen die het altijd én overal beter weten kan ik niet op...
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Ik rij bijna 24 jaar en wil niet weten hoeveel kilometers ik al gevreten heb... heb 9 jaar de baan gedaan als koerier, vertrekken om 14u00 en binnenkomen omstreeks 18u00 met 350km op de dagteller... reken zelf maar uit...
            Ik ga niet verder discussiëren, tegen mensen die het altijd én overal beter weten kan ik niet op...
            Ge hebt ook mensen die een hoge dunk van zichzelf hebben en niet willen toegeven dat iedereen eens een foutje maakt, iedereen eens iets onverwachts heeft, iedereen eens kan verschieten, ... maar ja, koeriers hebben blijkaar een andere baan voor zich alleen als je dat zo ziet op de baan.
            Het heeft niets te maken met alles beter weten maar gewoon eerlijk durven toegeven dat ge na vele kilometers op de baan nog alle dagen ervaringen op doet, niemand is perfect en niemand is ooit volleerd, zeker niet op de baan!
            Ik heb ook nog nooit een bestelwagen gezien van een koerier zonder blutsen ... komt waarschijnlijk omdat ze NOOIT iets voor hebben.

En ja, 350km op een dag is misschien al niet slecht maar zeker nog niet veel.
            Voor een vorige job reed ik alle dagen naar het noorden van Nederland (Leeuwarden, Heerhugowaard, Groningen, Zwolle, Den Helder, Purmerend, Hoorn, ...), da's nog ietske meer per dag ... zo'n 700 à 800km.
            En dat was niet om iets gaan te leveren of zo, dat was om daar nog eens 7 à 8 uur per dag te kloppen. Ik zou het nu niet meer kunnen om alle dagen 18 à 20 uur onderweg te zijn en soms al eens meer als het wat tegenviel.
            Nu met mijn huidige 11 à 12 uur per dag en 200km is het al goed genoeg, verplaatsingen zijn spijtig genoeg zoals voor velen geen werktijd.
            Ik had zowat gegokt door te zeggen meer dan 1,5 miljoen km, maar het zal bij nader inzien nog véél meer zijn. Maar dat doet er niet toe, er zijn mensen die nog véél meer doen in hun leven, ik denk daarbij vooral aan vrachtwagenbestuurders die internationaal transport doen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Werkt het gerecht tegenwoordig zo snel?
              Als ze geld ruiken zijn het net als bloedhonden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ge hebt ook mensen die een hoge dunk van zichzelf hebben en niet willen toegeven dat iedereen eens een foutje maakt, iedereen eens iets onverwachts heeft, iedereen eens kan verschieten, ... maar ja, koeriers hebben blijkaar een andere baan voor zich alleen als je dat zo ziet op de baan.
                Het heeft niets te maken met alles beter weten maar gewoon eerlijk durven toegeven dat ge na vele kilometers op de baan nog alle dagen ervaringen op doet, niemand is perfect en niemand is ooit volleerd, zeker niet op de baan!
                Ik heb ook nog nooit een bestelwagen gezien van een koerier zonder blutsen ... komt waarschijnlijk omdat ze NOOIT iets voor hebben.
                9 jaar de baan op en drie accidenten gedaan waarvan eentje "redelijk ernstig"...
                ervaringen op de baan doe ik zeker dagelijks nog op; ik let vooral op de enorme blunders die chaufffeurs tegenwoordig maken zodat ik ze zelf nooit hoef te begaan... maar da's een totaal ander gegeven dan niet meer verschieten van een blok ijs dat van een vrachtwagen vliegt... het onderwerp niet uit zijn oorspronkelijke context trekken hè...

Comment

Working...
                X