Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pechverhelping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pechverhelping

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    hm schoonouders rijden met een Ford die weten dat dan precies niet

mir
    Dit eens lezen!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Welke bank is zo genereus ? Al die verzekeringen voor 20 euro, da's straf.
      Toxia 't is wel meer dan 20Euro. Platinum Mastercard.

We sparen dus reisverzekering, Touring/VAB en CDW (omnium) bij huurwagens uit. 2 weken terug hadden we bijstand nodig (batterij kapot) en niettegenstaande het spitsuur stond de hulp een klein uurtje later bij ons.
      Mensen met dezelfde kaart hebben AL hun extra kosten terug betaald gekregen toen ze vast zaten toen de Eyafj.... uitgebarsten was en alle vluchten geschrapt, en dat terwijl anderen met moeite geholpen werden.
      Het is de enige reden dat we nog niet weg zijn bij die bank trouwens

Edit: oplichting via internet (betalen en niets ontvangen is ook gedekt).
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En wat denk je dat Ethias Assistance of andere maatschappijen doen als je belt? Inderdaad, de ene stuurt Touring en de andere VAB.
        dit klopt niet, want ethias heeft een eigen netwerk van takeldiensten. Indien echter de assistentie van het merk van toepassing is (bvb. Opel) dan doet Ethias beroep op de assistentie van dat merk en dan is dat inderdaad in dit voorbeeld, het netwerk takeldiensten van touring (die de bijstand voor Opel Assistance doet). Is een ingewikkeld kluwen, als je meer info wilt mag je altijd pm'en
        nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Of Opel, Ford, Mercedes, etc.
          Of Kia
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Allianz verzekering biedt gratis takelen aan tot 100km buiten Belgie in fout of niet en 3 dagen vervangwagen na afslepen plus 6 dagen vervangwagen als de wagen als totaal verlies wordt beschouwd en ge niet in fout zijt.

ik had het 10/10/2011 voor en heb geen gebruik gemaakt van vervangwagen , en men heeft mij belooft dat ik ook dat bedrag van derving vervangwagen krijg uitbetaald.
            off topic (reis nl gratis met openbaar vervoer en mijn fiets loopt goed gesmeerd)
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Toxia 't is wel meer dan 20Euro. Platinum Mastercard.
              Ziet er inderdaad heel goed uit, mag ook wel voor 200 euro per jaar. (16.70 euro/maand).
              En je zit meteen bij een veilige "goktent", die laten ze toch niet omvallen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Extreem duur voor mensen die weinig km doen!

Onderhoud word meestal gedaan per km-aantal of per periode als je niet aan de km komt.
                Mijn moeder deed dat vroeger ook zo volgens het boekje maar dat is overdreven.
                Zij doet door omstandigheden héél weinig km met haar wagen en volgens het boekje moet je dus om de 20.000km een onderhoud doen of per jaar.
                Nu doet ze geen meer per jaar maar dat wil zeggen dat ze nu om het jaar een klein en dan een groot onderhoud moet laten doen of met andere woorden heb je op die 20.000km vier keer zoveel onderhoud laten doen dan wat uw auto eigenlijk echt nodig heeft.
                Af en toe de olie laten verversen kan geen kwaad maar een groot onderhoud doen om de 4 of 5000km omdat dit volgens het boekje (tijd) moet is belachelijk!
                Binnen de garantieperiode belangrijk om de garantie te behouden maar nadien enkel om die bijstand te hebben? Dan ben je goedkoper af bij Touring!
                Trouwens als je weinig km doet is de kans klein dat je ver van huis in panne valt!
                En heb je pech op de snelweg en de politie ziet het ... dan laten ze u meestal in spoed wegslepen door een pechverhelper dat zij aanduiden op dat moment.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Hoeveel moet je dan tanken ? Want ik ken niet zo direct Total pompen die niet de officiële max. prijs aanrekenen en als ik dan een volle tank moet vullen aan 15 cent per liter meer.... Ik ga toch eens beter rondkijken naar Total hier in de omgeving.
                  Google => total assistance

Als je ziet dat hier 207€ aangehaald wordt voor Europa en dat Total Assistance u gratis bijstand geeft in 35 Europese landen ... dan kan je zelfs met de meerprijs al heel wat tanken. Trouwens spaart ge tegelijk ook met die punten en krijg je nog een deel van uw geld terug ... niet veel maar toch iets.

Met de kost van 207€ aan 0,15 extra kan je 1380 liter tanken ofwel 55 tankbeurten aan de minimum van 25 liter om er recht op te hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  dit klopt niet, want ethias heeft een eigen netwerk van takeldiensten. Indien echter de assistentie van het merk van toepassing is (bvb. Opel) dan doet Ethias beroep op de assistentie van dat merk en dan is dat inderdaad in dit voorbeeld, het netwerk takeldiensten van touring (die de bijstand voor Opel Assistance doet). Is een ingewikkeld kluwen, als je meer info wilt mag je altijd pm'en
                  Hoe Ethias werkt weet ik wel, was maar een voorbeeld dat ik aanhaalde dat ze samenwerken met depanneurs. Vorig jaar klapband gehad door op onze goede wegen in een put te rijden op de snelweg ... Ethias Assistance gebeld om bijstand omdat ik het wiel er niet af kreeg ... ahhh mijnheer, uw auto is nog onder garantie en dan kan je Volvo assistance bellen blablabla dit is het nummer.
                  Euuhhh ... dat die nu onder garantie is of niet, nog Volvo Assistance geniet of niet maakt toch niet uit? Als ge een contract hebt met Ethias en verzekerd zijt voor bijstand (ook al is het dubbel met die van het merk), dan moeten ze u toch helpen zeker?
                  Maar ja ... zo is Ethias nu eenmaal, al wat ze kunnen aanrekenen zonder er iets voor te doen zullen ze niet laten!
                  En kom nu niet af dat ik maar zo gek niet moet zijn om dat dubbel te betalen ... het is mijn werkgever dat dit regelt!

Als je op de app klikt met je GPS module aan gaan ze direct weten waar je exact staat, dus tijdswinst. Dus kan het wel enig nut hebben.
                  En als ge in de mist in panne valt ... dan zegt uw smartphone "Geen GPS-signaal".
                  Last edited by VerSeg; 9 november 2011, 14:10.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Extreem duur voor mensen die weinig km doen!

Onderhoud word meestal gedaan per km-aantal of per periode als je niet aan de km komt.
                    Mijn moeder deed dat vroeger ook zo volgens het boekje maar dat is overdreven.
                    Zij doet door omstandigheden héél weinig km met haar wagen en volgens het boekje moet je dus om de 20.000km een onderhoud doen of per jaar.
                    Nu doet ze geen meer per jaar maar dat wil zeggen dat ze nu om het jaar een klein en dan een groot onderhoud moet laten doen of met andere woorden heb je op die 20.000km vier keer zoveel onderhoud laten doen dan wat uw auto eigenlijk echt nodig heeft.
                    Af en toe de olie laten verversen kan geen kwaad maar een groot onderhoud doen om de 4 of 5000km omdat dit volgens het boekje (tijd) moet is belachelijk!
                    Binnen de garantieperiode belangrijk om de garantie te behouden maar nadien enkel om die bijstand te hebben? Dan ben je goedkoper af bij Touring!
                    Trouwens als je weinig km doet is de kans klein dat je ver van huis in panne valt!
                    En heb je pech op de snelweg en de politie ziet het ... dan laten ze u meestal in spoed wegslepen door een pechverhelper dat zij aanduiden op dat moment.
                    Het ging dan ook niet over de prijs, maar over "gratis" bijstand door het merk aangeboden. Ten andere elke verzekering is duur zo lang je ze niet nodig hebt, maar sta maar eens met pech ergens langs de weg. Zelf al een paar keren nodig gehad en dan ben je heel blij dat je ergens op kan terugvallen. Dat je met een tang, schroevendraaier en een stuk ijzerdraad nog een auto kan depanneren, ligt ver achter ons. Pechverhelping is tegenwoordig niet meer dan slepen tot jouw garage en de depanneur brengt je mooi thuis tot voor jouw deur.

Die jaarlijkse onderhoudsbeurt is volgens mij echt niet zo belachelijk. Bij een wagen die af en toe maar eens gebruikt wordt over korte afstanden zal de olie rapper aan kwaliteitsverlies lijden en zoals je zelf stelde, garantie kan vervallen bij niet volgen van aanbevolen onderhoud. En enkel de olie vervangen is nu wel echt niet de grootste uitgave en vermits de wagen van jouw moeder om de 20.000km moet, veronderstel ik dat haar wagen nog geen syntetische of zelfs geen half-syntetische olie gebruikt.

Wij hebben hier een reisbijstand gekoppeld aan de autoverzekering (Ethias) en het totale pakket valt echt mee. Bovenop ook nog eens een pechverhelping van het merk (Opel) sinds wij een nieuwe wagen hebben. Deze laatste verlengt elk jaar mits zich te houden aan jaarlijks onderhoud. Vermits wij bijna aan 30.000 km komen, mooi meegenomen.
                    Mensen die echt weinig km maken zouden kunnen denken aan Cambio, als dit ter beschikking is in de buurt.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                    X