Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tuners plasma's ondermaats ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tuners plasma's ondermaats ?

ik heb me vorige week dus plasma aangeschaft, basismodelleke panasonic. ik wist dat ik digitale tv zou moeten aanschaffen maar is niet zo dringend. toevallig iets ontdekt ... wanneer ik tv kijk via antenne ingang is beeld echt ondermaats ... vooral onscherp ... echter, wanneer antenne-signaal nu via video gaat ( ook panasonic 10j oud ) en van daaruit via scart is beeld plots veel scherper ... besluit ... panasonic doet helemaal geen moeite meer om tv degelijk beeld te geven via antenne ingang ?

Re: tuners plasma's ondermaats ?

Panasonic weet gewoon dat de meeste mensen digitaal gaan kijken en investeren niet meer in dure analoge tuners.
    Daarbij wordt uw signaal in uw video vermoedelijk gecorrigeerd (gefilterd) en daarna nog eens in uw tv.
    Maar voornamelijk komt er nog bij dat de mensen meer en meer vergelijken met digitale signalen en dat de meeste huidige tv's ook groter van formaat zijn dan 10 jaar geleden, waardoor fouten meer opvallen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

'k vinf het gewoon raar en eigenlijk straf ... het verschil is echt enorm ... niet meer inversteren in analoge tuners ? kunnen ze toch gewoon die 10j oude tuner uit video gebruiken ? ik denk eerder dat het iets te maken heeft met die laatste cijfer in type, dat beetje landspecifiek is ... maw, waarschijnlijk voert panasonic belgie opzettelijk brakke tuners in om mensen aan te zetten tot digitaal ... al dan niet via lobby van onze monopolisten ... denk nu niet dat ze overal ter wereld digitaal kunnen kijken ..

Comment

Ik heb de dure versie en heb op zich niet te klagen van de kwaliteit van die tuner, maar ik moet er dan ook niet naar kijken, wegens digitale tv. Vermits telenet de enige is die nog analoog aanbiedt in Vlaanderen gok ik erop dat dit binnen de 5 jaar zal verdwijnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
          ik heb me vorige week dus plasma aangeschaft, basismodelleke panasonic. ik wist dat ik digitale tv zou moeten aanschaffen maar is niet zo dringend. toevallig iets ontdekt ... wanneer ik tv kijk via antenne ingang is beeld echt ondermaats ... vooral onscherp ... echter, wanneer antenne-signaal nu via video gaat ( ook panasonic 10j oud ) en van daaruit via scart is beeld plots veel scherper ... besluit ... panasonic doet helemaal geen moeite meer om tv degelijk beeld te geven via antenne ingang ?
          Misschien de kabel een beetje van mindere kwaliteit en (door de al bovengenoemde reden) de video die het beeld beter corrigeert?

Plasma is hogere resolutie dus iedere onzuiverheid wordt vermenigvuldigd...

Comment

Working...
          X