Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

    Voel er eigenlijk niets van, maar geeft me toch ook maar het zomeruur.
    Ik denk trouwens dat de horeca dat ook liever heeft : dan blijven de terrasjes langer vol, want het is langer licht...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #47
      Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      ..... want het is langer licht...
      nee hoor...dat lijkt maar zo.
      komt omdat wij mensen de tijd veranderen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        nee hoor...dat lijkt maar zo.
        komt omdat wij mensen de tijd veranderen.
        grt,bouk.
        Dat is inderdaad juist, maar doet eigenlijk niets terzake. Iemand die op 19:00 nog een terrasje doet, kan nog enkele uren profiteren. Met het winteruur in elk geval een uur minder...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #49
          Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Voel er eigenlijk niets van, maar geeft me toch ook maar het zomeruur.
          Ik denk trouwens dat de horeca dat ook liever heeft : dan blijven de terrasjes langer vol, want het is langer licht...
          Zoals gezegd , puur verkeerde perceptie .. er verandert niets aan de daglengte .. men jaagt u enkel een uur vroeger uit uwe warme nest ... LOL
          Niets belet u om ook in de winter een uur vroeger op te staan en ook van een uur "langer licht" (nou ja) te profiteren ...

          Comment


          • #50
            Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            nee hoor...dat lijkt maar zo.
            komt omdat wij mensen de tijd veranderen.
            grt,bouk.
            Het is langer licht tijdens de 'normale' uren waarin de meeste mensen wakker zijn. Dat was toch de bedoeling in 1977 om energie te sparen.

            Aan het aantal uren licht verandert er uiteraard niets
            Jean Pierre.

            Comment


            • #51
              Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Zoals gezegd , puur verkeerde perceptie .. er verandert niets aan de daglengte .. men jaagt u enkel een uur vroeger uit uwe warme nest ... LOL
              Niets belet u om ook in de winter een uur vroeger op te staan en ook van een uur "langer licht" (nou ja) te profiteren ...
              Klopt, maar als ik rond 17:30 thuis kom, en rond 19:00 op een terraske in't stad nog iets wil drinken, dan kan ik daar langer van profiteren bij zomeruur, dan bij winteruur. Of het zou moeten zijn dat je het in't donker even interessant vindt .
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #52
                Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Klopt, maar als ik rond 17:30 thuis kom, en rond 19:00 op een terraske in't stad nog iets wil drinken, dan kan ik daar langer van profiteren bij zomeruur, dan bij winteruur. Of het zou moeten zijn dat je het in't donker even interessant vindt .
                Terraskes op de Oude Markt van Leuven waren het aangenaamste in het donker vond ik toch.

                We kunnen het winteruur aanhouden. Als jij nu gewoon een uur vroeger begint te werken, rond 7u 's morgens, dan ben je vroeger thuis om van dat terras te genieten en moet je ook vroeger je bed in om er 's anderendaags weer fris en monter op het werk te staan. Het lost voor een stuk ook het fileprobleem op als mensen op verschillende tijdstippen beginnen te werken en ik hoef mijn biorimte niet overhoop te gooien.

                Comment


                • #53
                  Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                  Ik heb vandaag voor de eerste maal geprofiteert van het zomeruur..Ik ben op het terras van 't cafe blijven zitten. Moeder de vrouw was niet content, 't was een uur later dan gewoonlijk. Ze was niet akkoord met mijn uitleg van "jamaar 't is zomeruur". Het zal langer duren dan één uur zomeruur om al mijn goei punten terug te verdienen.
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #54
                    Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                    Ik denk, moest men een enquète houden, men verrast zou zijn hoeveel mensen het wel leuk vinden dat het in de zomer langer licht blijft (als je naar je horloge kijkt tenminste).

                    En de vurigste tegenstanders gaan nooit op vakantie een paar uur vliegen Oost- of Westwaarts ?

                    Ik denk dat het bij velen gewoon is: IK heb dat niet beslist, dus IK ben er tegen.
                    Ik kan wel begrijpen dat enkelingen er ECHT last van hebben.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      ... en ik hoef mijn biorimte niet overhoop te gooien.
                      Ik snap nu echt niet hoe één uur minder slaap een bioritme overhoop kan gooien.
                      Jean Pierre.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik denk, moest men een enquète houden, men verrast zou zijn hoeveel mensen het wel leuk vinden dat het in de zomer langer licht blijft (als je naar je horloge kijkt tenminste).

                        En de vurigste tegenstanders gaan nooit op vakantie een paar uur vliegen Oost- of Westwaarts ?

                        Ik denk dat het bij velen gewoon is: IK heb dat niet beslist, dus IK ben er tegen.
                        Ik kan wel begrijpen dat enkelingen er ECHT last van hebben.
                        Vind ik eerder iets te kort door de bocht.
                        Je hebt nu eenmaal ochtendmensen en avondmensen. Ik behoor bij de eerste.
                        Door de zomertijd sta ik zelden op met zonnelicht. Ik ben er als de kippen bij en ik sta precies op met de kiippen, allee, vroeger toch. Nu ben ik hen veelal voor.
                        Maar, dat betekent dat waar men beweert elektriciteit te sparen door het 's avonds langer klaar te houden, ik die nu gretig s' morgens verbruik. En zo zijn er veel. ALs je de trein neemt zou je verstelt staan hoeveel TV's al staan te spelen ... in een verlichte keuken, salon, ...
                        In volle zomer is het dan nog vaak heel kil 's morgens. Je staat op in het donker, kleed je iets dikker in dan normaal en dan ben je weg. Het opwarmen van de dag is verschoven met twee uur. Dat betekent dat je tegen 11 uur al wordt aangekeken als die vreemde die van de Noordpool komt en raar gekleed is. Het warmste van de dag verschuift eveneens 2 uur wat zoveel betekent als de max om 3 uur. Ik reken een uur tegendat het effect van de zon echt door dringt.
                        In de Middelandse Zee-zone (ook nog andere hete gebieden) doet men over de middag een siesta juist om het heetst te anticiperen ... Dat tussen twaalf en 14 uur. Met de zomertijd waar we ons dus 2 uur voorop zetten valt de heetste periode juist na de siesta. Dit om alleen maar weer te geven dat de natuur wel zelf de spelregels bepaalt en niet wij. Dit betekent ook wel dat de airco, ventilatie 's avonds gretig gebruikt wordt om de slaapkamers toch iets frisser te krijgen ...

                        Dat velen er tegen zijn omdat het zogezegd wordt opgedrongen ? Ik geloof het niet. Dat men 's avonds langer terrast omdat het een uur langer klaar is ? Ik geloof het ook niet. Als je merkt dat in augustus het al donker is om 10 uur ...
                        In Afrika, de evenaarszone duurt een dag even lang als een nacht. 's morgens werd het klaar om zes uur en 's avonds werd het donker om zes uur. Er werd daarom niet minder of meer getafeld en/of geterrast. Ook niet bij ons aan zee, steden ...
                        Dat het energie zou sparen ? Geloof ik al even min. Als er voetbal is op tv, zit niemand buiten op het terras, neen ze zitten allen binnen in een veel te enge kamer te kijken in een verduisterde omgeving naar TV. De ventilator op omdat het te heet wordt en de verlichting op omdat men anders het bierblikje niet weer vindt.

                        Waar ik toe wil komen is dat het steeds nooit goed zal zijn voor iedereen. Er is al een uur genomen, want de wintertijd is in feite al een zomertijd tov de normaal uurgordel. Laat het zo.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #57
                          Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik denk, moest men een enquète houden, men verrast zou zijn hoeveel mensen het wel leuk vinden dat het in de zomer langer licht blijft (als je naar je horloge kijkt tenminste)...
                          Minder dan een kwart kiest voor afwisselend zomer- en wintertijd. Een meerderheid zou voor zomertijd het hele jaar lang kiezen. KLIK

                          (zelf kies ik voor wintertijd, het hele jaar lang)
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Minder dan een kwart kiest voor afwisselend zomer- en wintertijd. Een meerderheid zou voor zomertijd het hele jaar lang kiezen. KLIK

                            (zelf kies ik voor wintertijd, het hele jaar lang)
                            En ik dus voor zomertijd . Maar ik heb eigenlijk ook niets tegen die zomertijd/wintertijd regeling. Niet dat het echt nuttig is, maar dan hebben telkens de voor -en de tegenstanders voor 50% van de tijd toch ongeveer hun gedacht...
                            Ik ben dus geen ochtendmens ...
                            Maar dat de terrasjes langer bevolkt blijven, ben ik wel zeker van. Als het in augustus donker is rond 22:00, dan is het dat in wintertijd al rond 21:00 : volgens mij is dat een uur vroeger ...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #59
                              Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                              Ik HAAT de overgang naar de zomertijd. Een uur minder slapen en dan maanden aan een stuk warm weer in het vooruitzicht. Voor mij persoonlijk weer afzien, zweten, zweten en nog eens zweten... oh, en ook drie à vier maanden niet slapen. Pff...
                              Al een voorproefje gehad de voorbije dagen. Vandaag bijna 20 graden. Vééééééééééééééééééééééééél te warm.

                              Lang leve de herfst. Ik kijk al uit naar september !
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #60
                                Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                                Ik spring van tijdzone naar tijdzone, van Oost naar West en terug, weinig tot geen probleem met de tijdsverschillen. Mocht ik echter zelf een zomer of wintertijd mogen kiezen voor Vlaanderen dan graag het hele jaar door de zomertijd, laat het maar iets langer licht blijven 's avonds.

                                Comment

                                Working...
                                X