Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

    Ik heb net een uur minder lang geslapen
    Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
    Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
    Slashdesign

    Comment


    • #32
      Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

      Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
      Ik heb net een uur minder lang geslapen
      ik ook die fukking smartphones passen zich automatisch aan. Daardoor dacht ik wel dat peuterkepeut hier in huis eens tot een bijna civiel uur geslapen had

      maar voor wie zich blijft vergissen: winteruur wint een uur, dan mag je langer slapen.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #33
        Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dan ben je een van de uitzonderingen dat met licht rijdt op de fiets ... de meesten vergeten dat ze het licht al uitgevonden hebben.
        Maar niet vergeten ... licht moet niet alleen aan als het voor de fietser te donker wordt om iets te zien, maar net zoals voor alle voertuigen ook wanneer het wettelijk verplicht is zoals bij valavond en ochtendgloren (schemering).
        De automobilist die mij niet ziet rijden, die moet dringend zijn ogen laten nazien.
        Zelfs bij bewolkt weer heb ik overdag het licht aan staan, als ik zie dat de meeste auto's met licht rondrijden dan is mijn fietslicht ook aan. Ik heb ook bijna altijd een fluo hesje aan (op een hete zomerdag gebeurt het wel eens dat ik het niet gebruik).

        Toen ik vorige week naar de fotoclub reed (rond 19u30) begon het donker te worden. Onderweg ben ik 8 fietsers tegen gekomen, waarvan er maar 2 hun licht hadden aan staan (de andere 6 waren dus bijna onzichtbaar)...
        Maar dat was een van de eerste warme dagen, heel wat "mooi weer fietsers" halen dan hun fiets buiten om een terrasje te gaan doen en als ze daarna terug naar huis moeten vergeten ze hun licht aan te zetten.
        Bij heel wat fietsen werkt het achterlicht op batterijtjes, en het wordt wel eens vergeten om die tijdig te vervangen. Daardoor zie je heel wat fietsen rondrijden met een heel erg zwak achterlichtje waarvan je van heel dichtbij nog net kan zien dat er een héél klein beetje licht uit het ledje komt. Dat is ook niet erg veilig...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

          Laat ons hopen dat er niet teveel hartaanvallen zijn morgen; afschaffen die handel!

          http://www.youtube.com/watch?feature...&v=84aWtseb2-4

          Comment


          • #35
            Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

            Waauw, kwart na zeven en de zon schijnt nog, heerlijk !
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

              de Duikpc-, camera- en autoklok blijven bij mij altijd op zomeruur staan. Hoeft geen probleem te zijn en dan staan die toch het grootste deel van het jaar goed.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #37
                Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                de Duikpc-, camera- en autoklok blijven bij mij altijd op zomeruur staan. Hoeft geen probleem te zijn en dan staan die toch het grootste deel van het jaar goed.
                Net als mijn computerke op mijn fiets. Ik doe toch de meeste km's in de periode van het zomeruur.
                Voor mij mag het zomeruur het ganse jaar blijven !

                Comment


                • #38
                  Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Niemand last bij deze overschakeling?
                  Ja, mijn bioritme is daar vrij gevoelig aan.
                  Ik heb meestal een paar dagen nodig om mijn lichaam te laten wennen aan het zomeruur...

                  dus wat mij betreft; afschaffen die handel en constant verder gaan op het winteruur!
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Ja, mijn bioritme is daar vrij gevoelig aan.
                    Ik heb meestal een paar dagen nodig om mijn lichaam te laten wennen aan het zomeruur...

                    dus wat mij betreft; afschaffen die handel en constant verder gaan op het winteruur!
                    Hetzelfde geldt voor mij. Nu een paar dagen (tot 14 dagen) sukkelen met de gezondheid.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #40
                      Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                      Bij mij duurt het zo'n 6 maand voor ik op mijn effen ben
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Bij mij duurt het zo'n 6 maand voor ik op mijn effen ben
                        heb bijna een jaar nodig dus.......afschaffen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          heb bijna een jaar nodig dus.......afschaffen.
                          grt,bouk.
                          Ik voel er helemaal niets van... maar het 'grote' nut ontsnapt mij volledig.
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            Ik voel er helemaal niets van... maar het 'grote' nut ontsnapt mij volledig.
                            Tja, het ideetje komt nu eenmaal vanuit de politiek he en wordt ons door de strot geduwd.
                            Het komt zeker niet van het gezond boerenverstand van de man / vrouw in de straat.
                            De meesten ervan zijn tegen die verwisseling van het uur twee keer per jaar.
                            Ik vind dat de tijd een gegeven van de natuur is waar je met je poten afblijft.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                              Voor mij ook: afschaffen. We moeten onszelf niks wijsmaken. Zonnetijd is zonnetijd. Heb er geen probleem mee dat (bepaalde) bedrijven zouden afspreken om een uurtje vroeger te beginnen, maar daarom moet de heleboel toch niet mee aanpassen?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                                Tja, het ideetje komt nu eenmaal vanuit de politiek he en wordt ons door de strot geduwd.
                                Het komt zeker niet van het gezond boerenverstand van de man / vrouw in de straat.
                                De meesten ervan zijn tegen die verwisseling van het uur twee keer per jaar.
                                Ik vind dat de tijd een gegeven van de natuur is waar je met je poten afblijft.
                                Zelfs de wintertijd is al een uur voor op de zon... de zomertijd doet daar dus nog een uurtje bij.

                                De bedoeling (in 1977) was om energie te sparen daar veel mensen nog in bed lagen als het 's morgens licht werd. Wat ik merk is dat door de jaren heen helemaal niet meer opgaat. Als ik 12 jaar geleden 's morgens om 5 uur naar Brussel reed kon ik de wagens op de weg tellen op mijn 2 handen, nu riskeer ik de tel kwijt te geraken na 15 minuten en ik vertrek nu om 3u30.
                                Jean Pierre.

                                Comment

                                Working...
                                X