Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

    hoe ga ik ons kleintje aan zijn verstand brengen dat hij een uur langer mag (dus moet) slapen?

    maar tijdens het winteruur staan we nog een uur voor op de zon,. Dat is zo om de Duitsers buiten te houden:
    1914: inval => alle bezette gebieden nemen verplicht de klok van Berlijn aan
    1918: Duitsers buiten => alle landen nemen terug hun eigen uur aan.
    1940: Inval => alle bezette gebieden moeten terug de klok van Berlijn overnemen
    1945: Bevrijding => alle bezette gebienden laten de klok staan zoals ze staat.

    Duitsers niet meer teruggekomen
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

      Ik begin vanaf morgen af te tellen naar het zomeruur. Onnatuurlijk of niet, donker rond half vijf (binnen een week of zes) vind ik maar triestig.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

        Gezellig rond het haardvuur met een goed glaasje erbij .

        Comment


        • #19
          Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Een klk kopen die gelijk loopt met een atoomklok , moet je niets aan doen .
          Tja, probleem is dat mijn Junghans Solar horloge eveneens op zonne-energie loopt, en, nu ik mijn hemden met korte mouwen vervangen heb door warmer spul, vorige week is stilgevallen. Maar die horloge, die nu in winterslaap is tot volgende lente, past zich inderdaad automatisch aan (z.g. "radio-controlled").
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #20
            Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Tja, probleem is dat mijn Junghans Solar horloge eveneens op zonne-energie loopt, en, nu ik mijn hemden met korte mouwen vervangen heb door warmer spul, vorige week is stilgevallen. Maar die horloge, die nu in winterslaap is tot volgende lente, past zich inderdaad automatisch aan (z.g. "radio-controlled").
            Zit hier ook in het weerstation
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              hoe ga ik ons kleintje aan zijn verstand brengen dat hij een uur langer mag (dus moet) slapen?

              maar tijdens het winteruur staan we nog een uur voor op de zon,. Dat is zo om de Duitsers buiten te houden:
              1914: inval => alle bezette gebieden nemen verplicht de klok van Berlijn aan
              1918: Duitsers buiten => alle landen nemen terug hun eigen uur aan.
              1940: Inval => alle bezette gebieden moeten terug de klok van Berlijn overnemen
              1945: Bevrijding => alle bezette gebienden laten de klok staan zoals ze staat.

              Duitsers niet meer teruggekomen
              Ik wist dat we nog een uur voor stonden, maar wist niet waarom, thanks! Merkel komt de laatste tijd wel weer erg veel op prospectie

              Als we weer naar het normale uur gaan heb je tenminste 's morgen wat extra zon ...

              Comment


              • #22
                Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Als we weer naar het normale uur gaan heb je tenminste 's morgen wat extra zon ...
                Spaar me daar van, zou om half vier in de vroege namiddag donker zijn rond Kerstmis.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Spaar me daar van, zou om half vier in de vroege namiddag donker zijn rond Kerstmis.
                  Kerstmis is altijd donker. En heeft lang gitzwart haar dat altijd voor zijn ogen hangt en een
                  lange, slepende tred. Waarschijnlijk doet het nog meer deugt om je arm in een mierennest
                  te steken dan kerst te vieren.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk doet het nog meer deugt om je arm in een mierennest te steken dan kerst te vieren.
                    Zo is het. Was het maar al 2 januari 2012.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #25
                      Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                      Pfffffffff......weer al mijn quartz-klokken aanpassen.......En geloof me, als horloge-verzamelaar zijn er dat heel wat....

                      Gelukkig zitten er nog 2 radiogestuurde tussen en eentje die met 1 drukje op een pusher kan switchen.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                        in den auto weerom het juiste menu gaan zoeken.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Oei, vervelende toestand.
                          Maar nee: Ge gaat toch ook niet full time werken om voor de rest alleen maar te slapen of op bd te zitten. De display van mijn 5d2 verbruikt ook niet zo verschrikkelijk veel meer op maximum lichtsterkte,... en dan kan ik nog altijd mijn duim op de lichtgevoelige cel houden als die zegt dat het nu 09:14 h is.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            De klok gaat dan 's nachts van 3uur naar 2 uur, achteruit dus.
                            En vannacht andersom Theo.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                              Dan moeten we weer alle klokken juist zetten, toch de klokken die niet automatisch juist gezet worden.
                              Vergeet ook de camera('s) niet.

                              Maandagochtend moet ik het fietslicht weer aanzetten als ik naar het werk vertrek, want dan is het nog te donker om zonder licht te rijden.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Morgen, zondag mogen we een uur langer slapen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Maandagochtend moet ik het fietslicht weer aanzetten als ik naar het werk vertrek, want dan is het nog te donker om zonder licht te rijden.
                                Dan ben je een van de uitzonderingen dat met licht rijdt op de fiets ... de meesten vergeten dat ze het licht al uitgevonden hebben.
                                Maar niet vergeten ... licht moet niet alleen aan als het voor de fietser te donker wordt om iets te zien, maar net zoals voor alle voertuigen ook wanneer het wettelijk verplicht is zoals bij valavond en ochtendgloren (schemering).
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X