Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet op mijn laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internet op mijn laptop

Zou ik met dit toestel op het internet kunnen gaan met mijn laptop tijdens mijn 3 weken durend verlof aan de kust waardat er in mijn appartement geen internet te krijgen is :

ALFA USB Stick AWUS036H WiFi WLAN Realtek 1000mW, 30dBm

of zijn er andere alternatieven ?

Re: Internet op mijn laptop

Misschien via dit
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik begrijp de vraag niet goed. Of toch?

In een laptop zit vanzelf een wifi module, waarom dan nog een externe wifi module? Via wifi kan je enkelm draadloos aansluiten op een (draadloze) router. En het bereik van wifi is beperkt.
      Dus heb je alleen nog een plaats nodig waar draadloos internet is. Al dan niet tegen betaling.
      Of een 3G insteekkaart plus een abonnement bij een provider om via gsm te internetten

Comment

Ja , die Hotspots van Telenet had ik ook al opgezocht maar ik denk toch dat ik deze ga kopen bij Amazon :

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...rev_prod_title

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Ja , die Hotspots van Telenet had ik ook al opgezocht maar ik denk toch dat ik deze ga kopen bij Amazon :

ja en?
          wat wil je daarmee bereiken? op het netwerk te geraken van je gebuur of op het netwerk te geraken van bij u thuis?
          als je bij de gebuur op internet wilt zitten, vergeet niet dat zoiets illegaal is.
          in een aantal landen is die usb adapter dat jij aangeeft zelfs verboden om te gebruiken.
          als alle netwerken in de buurt beveiligd zijn en er geen hotspot van bijvoorbeeld telenet aanwezig is, is zo'n extra wifi adapter totaal nutteloos.
          je zal daarmee nog steeds niet op internet geraken.
          voor op internet te geraken met je laptop on the field om het zo uit te drukken heb je twee dingen nodig
          1: een usb Modem (geen wifi adaptor) maar een echte Modem
          2: een abonnement voor die Modem bijvoorbeeld internet everywhere van mobistar
          Last edited by gert007; 25 oktober 2011, 16:59.

Comment

Internet zit niet inbegrepen in de doos

Je moet nog steeds met het apparaat ergens kunnen verbinding maken met het internet. En aangezien tegenwoordig de meeste wifi-netwerken beveiligd zijn, zal dat niet lukken.

3G modem/abo zoals al aangehaald is de enigste optie met zekerheid.

Comment

Sorry ,

Ik ben helemaal mis . Het toestel waar ik het over gehad heb dient alleen maar ter verbetering van een bestaand netwerk . Ik heb de bal helemaal misgeslagen . Conclusie , oftewel een USB- modem kopen bij Telenet voor 69 euro , oftewel naar een van de hotspots gaan die er in De Panne gelegen zijn oftewel in een brasserie een koffietje gaan drinken waar ze Wifio hebben .
              Wat ik wel gezien heb op de site van Mobile Vikings is dat je daar een Data only- simkaart kunt kopen voor 12 euro hetgeen ideaal zou zijn voor te surfen op je laptop .
              Hoe werkt dit dan ? Ik veronderstel dat je dan nog altijd eenUSB- modem nodig hebt om te kunnen aansluiten op je USB- poort van je laptop ?

Comment

Sorry ,

Ik ben helemaal mis . Het toestel waar ik het over gehad heb dient alleen maar ter verbetering van een bestaand netwerk . Ik heb de bal helemaal misgeslagen . Conclusie , oftewel een USB- modem kopen bij Telenet voor 69 euro , oftewel naar een van de hotspots gaan die er in De Panne gelegen zijn oftewel in een brasserie een koffietje gaan drinken waar ze Wifio hebben .
                Wat ik wel gezien heb op de site van Mobile Vikings is dat je daar een Data only- simkaart kunt kopen voor 12 euro hetgeen ideaal zou zijn voor te surfen op je laptop .
                Hoe werkt dit dan ? Ik veronderstel dat je dan nog altijd eenUSB- modem nodig hebt om te kunnen aansluiten op je USB- poort van je laptop ?
                Voor Mobile viking heb je inderdaad een usb modem nodig
                idem voor Proximus, Mobistar,...
                het probleem bij mobile viking is dat ze zelf geen modems verkopen en je wat moet gaan zoeken naar een modem die simlockvrij is
                dat wilt zeggen dat je moet zoeken achter een usb modem waar in je eender welke simkaart van eender welke operator kan steken
                mobistar en proximus hun modems zijn gelocked op hun eigen simkaarten, je kan dus niet zomaar een modem van mobistar voor proximus simkaarten gaan gebruiken
                en omgekeerd
                ik hoop dat je me wat snapt wat ik bedoel
                via volgende link vind je wat usb modems

grz
                Gert

Comment

Of een simpele smartphone met een MV sim die je dan als hotspot voor je laptop kan gebruiken.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

En deze manier ?

Zo eenvoudig wil iedereen graag surfen

Snel en comfortabel op het internet:
                    •Haal uw ALDI TALK-Startset bij het dichtstbijzijnde ALDI-winkel bij u in de buurt.
                    De Startset kost 9,99 € en daarvoor krijgt u: een SIM-kaart, een telefoonnummer en 10 € beltegoed.
                    •click to deleteHaal uw nieuwe MEDIONmobile SIM-kaart uit zijn houder en plaats hem in een SIM-Lock-vrije GSM.
                    •Voer de standaard-PIN 1-code 1111 in en druk op ‘OK‘. Vergeet niet om de standaard-PIN 1-code door een persoonlijke PIN 1-code te vervangen.
                    •Druk nu eender welk toets in en druk daarna op .
                    •Volg a.u.b. de menu-instructies van de automatische activatiedienst.
                    •Kort daarna wordt de GSM geactiveerd
                    Last edited by noliko; 26 oktober 2011, 15:37. Reden: Aanpassing

Comment

En deze manier ?

Zo eenvoudig wil iedereen graag surfen

Snel en comfortabel op het internet:
                      •Haal uw ALDI TALK-Startset bij het dichtstbijzijnde ALDI-winkel bij u in de buurt.
                      De Startset kost 9,99 € en daarvoor krijgt u: een SIM-kaart, een telefoonnummer en 10 € beltegoed.
                      •click to deleteHaal uw nieuwe MEDIONmobile SIM-kaart uit zijn houder en plaats hem in een SIM-Lock-vrije GSM.
                      •Voer de standaard-PIN 1-code 1111 in en druk op ‘OK‘. Vergeet niet om de standaard-PIN 1-code door een persoonlijke PIN 1-code te vervangen.
                      •Druk nu eender welk toets in en druk daarna op .
                      •Volg a.u.b. de menu-instructies van de automatische activatiedienst.
                      •Kort daarna wordt de GSM geactiveerd
                      Kan ook, als je niet teveel gaat surfen via je smartphone hotspot kan het zelfs goedkoper zijn dan MV.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                      X