Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kookplaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kookplaat

Een nieuwe inductieplaat (en geen herstelling) lijkt me ook de juiste keuze.
    Mijn moeder heeft ook een vitro-keramische kookplaat van Siemens, die al een goeie 20 jaar meegaat (hoewel ze nu toch ook slijtage begint te vertonen). En het is niet van het weinig gebruik, dat het ding het zolang volhoudt . 10 à 15 jaar vind ik dus eigenlijk redelijk kort.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Behalve in een tehuis of appartement voor vergeetachtige bejaarden zit een gasaansluiting standdaard in een keuken, of wordt uw woning ook met inductie verwarmd.
      Er ontstaan meer branden door een electrische frietpan dan door op gas te koken.
      Standaard in huis maar niet in de keuken! Enkel in de garage!
      Wij verwarmen ook op gas maar er is geen gas in de keuken!
      Verwarming staat in de garage, niet in de keuken!
      Bij de buren idem, daarnaast ook, de volgende ook, langs de andere kant ook ... allemaal huizen tussen de 17 en 10 jaar oud!
      Zo standaard is dat nu ook niet meer!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Er zijn weinig of zelfs geen chefs die met inductie werken. Gas is nog steeds de norm voor de profs. Voor bak- en kooktijden heb je de beste controle.
        Maar voor huiselijk gebruik fel achteruit gegaan omwille van gebruiksgemak en veiliger. Mijn vrouw moet er niks van weten uit schrik voor ongelukken.
        Persoonlijk ben ik als alternatief ook voorstander van inductie.
        Pol, ondertussen begint daar toch meer en meer te veranderen, kijk maar eens naar de programma's van Johan Seghers, toch een topchef ( Restaurant Het Fortuin in Antwerpen ), die gebruikt ondertussen ook regelmatig ( ik zeg niet altijd ) inductieplaten.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Pol, ondertussen begint daar toch meer en meer te veranderen, kijk maar eens naar de programma's van Johan Seghers, toch een topchef ( Restaurant Het Fortuin in Antwerpen ), die gebruikt ondertussen ook regelmatig ( ik zeg niet altijd ) inductieplaten.
          Jawel, en ik dacht dat Peter Goossens er ook al had mee geëxperimenteerd heeft. Maar ik ben benieuwd. Practisch uiteraard vele voordelen, maar gastronomie-technisch gezien ???
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens

Jawel, en ik dacht dat Peter Goossens er ook al had mee geëxperimenteerd heeft. Maar ik ben benieuwd. Practisch uiteraard vele voordelen, maar gastronomie-technisch gezien ???
            Pol, het flamberen zal inderdaad iets lastiger zijn met inductie ....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Er zijn weinig of zelfs geen chefs die met inductie werken. Gas is nog steeds de norm voor de profs. Voor bak- en kooktijden heb je de beste controle.

Persoonlijk ben ik als alternatief ook voorstander van inductie.
              Tja Pol, er zijn al verschillende chefs die met inductie koken, zij het geheel of gedeeltelijk.
              Het enige wat veel chefs tegenhoudt om volledig over te schakelen op inductie is de kostprijs.
              Die mannen gebruiken kookplaten van 5000 watt en die zijn nog schandalig duur.
              Het is ook , pertinent, niet waar dat je voor bak- en kooktijden een betere controle zou hebben op gas.
              Het omgekeerde is waar, inductie warmt sneller op, en kan even goed of zelfs beter afgesteld worden dan gas.
              Eea. zit hem in het feit dat de bodem van de pan rechtstreeks verhit wordt, dus praktisch geen verlies van energie.
              Bij gas kan je stellen dat er 50% van de energie verloren gaat.
              Bijkomend voordeel tegenover gas is de warmteafgifte aan de omgeving. Je moet maar eens in de keuken van een restaurant gaan 'voelen' hoe warm het daar kan zijn 's zomers als er op gas gekookt wordt. Om nog maar te zwijgen over de verbrandingsgassen!
              Last edited by mil1; 26 oktober 2011, 12:40.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
              X