Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBook Pro mét of zonder SSD?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MacBook Pro mét of zonder SSD?

Hallo,

Ik ben van plan om een MacBook Pro aan te schaffen, maar ik twijfel nog over de harde schijf. Voor €200 extra kan ik namelijk een Solid State Drive kiezen van 128GB. Die ruimte is voor mij voldoende, maar ik heb nog twee vragen:

- Zal dit veel snelheidswinst opleveren bij Lightroom, of is dat vooral afhankelijk van de processor?
    - Hoe betrouwbaar zijn die SSD's (laten we zeggen, over een periode van 5 jaar)?

Groeten, Stijn
    about.me/stijnv

Re: MacBook Pro mét of zonder SSD?

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben van plan om een MacBook Pro aan te schaffen, maar ik twijfel nog over de harde schijf. Voor €200 extra kan ik namelijk een Solid State Drive kiezen van 128GB. Die ruimte is voor mij voldoende, maar ik heb nog twee vragen:

- Zal dit veel snelheidswinst opleveren bij Lightroom, of is dat vooral afhankelijk van de processor?
    - Hoe betrouwbaar zijn die SSD's (laten we zeggen, over een periode van 5 jaar)?

Groeten, Stijn
    Mijn zoon heeft onlangs zijn MacBook pro verkocht en een MacBook air aangeschaft met SSD.
    Snelheid: ook bij 'zware' apps merkbaar sneller.
    Betrouwbaarheid: geen bewegende delen meer zoals bij 'gewone' harde schijf, dus zal zeker lang meegaan.
    Mil
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Mijn zoon heeft onlangs zijn MacBook pro verkocht en een MacBook air aangeschaft met SSD.
      Snelheid: ook bij 'zware' apps merkbaar sneller.
      Betrouwbaarheid: geen bewegende delen meer zoals bij 'gewone' harde schijf, dus zal zeker lang meegaan.
      Mil
      SSD is een goede investering.
      Plus die Macbook Air is zelf al snel dus dubbel profijt
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Hallo,

Groeten, Stijn
        Ik zal je binnen 4 jaar weten te vertellen hoe betrouwbaar mijn ssd is

Als 128GB voldoende is voor je, zou ik zeker niet twijfelen.

Comment

Working...
        X