Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ze zijn er! ik heb het gezien!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ze zijn er! ik heb het gezien!

het is gewoonweg een regelrechte schande!!!
    Van mijn part mag een een verbod wet op komen, pas die datum starten met sint en die datum met kerst!!!
    ik weet nog heel goed een aantal jaar geleden liep ik in Gent daar liep de Sint, beetje verder liep ook de kersman!!! een kindje zei tegen zen ouders mama er zijn twee sinten daarnet en hier ook, waaarop de mama zei, neen ginds was de sint dit is de kerstman!
    dit vind ik er echt over, de kleinsten weten om den duur gewoon het verschil niet!
    Ik kan me er gewoonweg zo kwaad in maken!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verbruggen Bekijk bericht
      het is gewoonweg een regelrechte schande!!!
      Van mijn part mag een een verbod wet op komen, pas die datum starten met sint en die datum met kerst!!!
      ik weet nog heel goed een aantal jaar geleden liep ik in Gent daar liep de Sint, beetje verder liep ook de kersman!!! een kindje zei tegen zen ouders mama er zijn twee sinten daarnet en hier ook, waaarop de mama zei, neen ginds was de sint dit is de kerstman!
      dit vind ik er echt over, de kleinsten weten om den duur gewoon het verschil niet!
      Ik kan me er gewoonweg zo kwaad in maken!!!!!!!!!!!!!!!!
      Heet : Santa Claus = Sinterklaas, op een kerstmarkt in D (Gerolstein) zag ik enkele jaren terug een heuse Sinterklaas rondlopen eind december...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        We zijn 24 oktober en de chocoladen sinterklaasfiguurtjes zijn al aangekomen in de Delahaize.
        Nu pas?!
        Hier (omgeving Amsterdam) al weken.

Waarom die niet meteen introduceren in de zomervakantie? Dan zijn ze zeker op tijd.
        dit zijn toch geen manieren meer.
        schaamteloze commerce op kap van de kindertjes.

Het gaat hard die kant op.
        Straks is het eind september de schoen al zetten.

Het leuke is er wel af, ook omdat de sint naadloos opgevolgd wordt door de kerstman.

Comment

Sinterklaas = grote kindervriend = 6 december = beetje feest voor de kinderen.

De kerstman = niets = enkel een reclame van Coca-Cola.

Kerstmis = geboorte van Christus = 25 december = feest van vrede en vriendschap.

Nu kan je gaan argumenteren en nuanceren: trek ik me niet.
          Wie waar geboren is of niet, al die commercie enz.; laat ze maar doen he
          Gewoonlijk bereik je daarmee dat de sfeer kapot wordt gemaakt.

Het is een mooie tijd van het jaar en het hangt er van af wat je er zelf van maakt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Eigenlijk zetten we dan beter een palmboom of olijfboom in onze huiskamer, ipv een kerstboom, nee?
            (is ook minder rommel nadien)

Comment

Bij de bakkers is al ongeveer een maand de sinterklaspaardentijd aangebroken.
              En dan kunnen ze het deeg nog een tijdje gebruiken, want dan zijn er de kerststerren, de valentijnshartjes, de paashazen...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                Eigenlijk zetten we dan beter een palmboom of olijfboom in onze huiskamer, ipv een kerstboom, nee?
                (is ook minder rommel nadien)
                Neen!
                Zelfs niet een grote groene spar met enkel rode strikken en rode ballen.
                Of eenheidsworst met Kerstmis: neen.

Lekker ouderwets en misschien toch maar liever niet met echte kaarsjes.
                Elektrische lampjes mag en ze mogen zelfs uit en aan gaan.
                Gekleurde glazen ornamenten van oma vroeger, een slinger in goud of zilver
                en engelenhaar.
                Alles blijft tot Drie Koningen.
                De Nieuwjaarsbrief is dan ook al gepasseerd.
                De fles Elixir d'Anvers en de jenever is leeg en is op.
                Ons moeder wilde dan nog wel eens wafels bakken met rozijnen en een klein flesje
                rum voor in het deeg.
                Zo begon december, vooral met hoop voor wat zou komen.
                Met plezier en met wat nieuwe dingen.
                Voor je het wist was het januari: akelig triestig.

Zo was het voor de kindertjes van toen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

kerstboom (een kleine) en de Kerststal staan bij ons het hele jaar door in de woonkamer.
                  gewoon gezellig.
                  grt,bouk.

PS: alvast De Beste Wensen.
                  Last edited by bouk; 25 oktober 2011, 09:26.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Het is een mooie tijd van het jaar en het hangt er van af wat je er zelf van maakt.
                    Ik ben de peter van een dochter van mijn zuster, en mijn zuster is de meter van één van mijn kinderen.
                    Hoewel wij elkaar regelmatig zien (wij wonen wel 100 kilometer van elkaar), waren er veel omstandigheden waardoor wij nog niet gaan 'nieuwjaren' zijn bij elkaar: de kinderen studeren en zijn bij een jeugdbeweging, mijn zuster had een groot trouwfeest van een andere dochter, vakantie...
                    En dus hebben we hen vorige zondag op de koffie en een dineetje gevraagd voor Nieuwjaar. Het was zeer gezellig, met pakjes en nieuwjaarswensen en lekker eten.

Dát is wat wij er van gemaakt hebben. We hebben niét de kerstboom uitgehaald maar we hadden er wel zin in.

Er zijn al geen seizoenen meer. is het dan zo erg dat de Sint en Cocacola elkaar in de weg lopen? En ik heb al chocolademannekes gekocht omdat ik die best lekker vind. En er bestaan in London en grote Duitse steden winkels waar je het ganse jaar door kerstbollen en -stallen kan kopen.

Ik vind het tijdverlies om je daar aan te ergeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                      Ik ben de peter van een dochter van mijn zuster, en mijn zuster is de meter van één van mijn kinderen.
                      Hoewel wij elkaar regelmatig zien (wij wonen wel 100 kilometer van elkaar), waren er veel omstandigheden waardoor wij nog niet gaan 'nieuwjaren' zijn bij elkaar: de kinderen studeren en zijn bij een jeugdbeweging, mijn zuster had een groot trouwfeest van een andere dochter, vakantie...
                      En dus hebben we hen vorige zondag op de koffie en een dineetje gevraagd voor Nieuwjaar. Het was zeer gezellig, met pakjes en nieuwjaarswensen en lekker eten.

Dát is wat wij er van gemaakt hebben. We hebben niét de kerstboom uitgehaald maar we hadden er wel zin in.

Er zijn al geen seizoenen meer. is het dan zo erg dat de Sint en Cocacola elkaar in de weg lopen? En ik heb al chocolademannekes gekocht omdat ik die best lekker vind. En er bestaan in London en grote Duitse steden winkels waar je het ganse jaar door kerstbollen en -stallen kan kopen.

Voilà.
                      Ik heb er veel goede herinneringen aan.
                      En probeer dit jaar die kerstboom maar te zetten
                      Kan best gezellig worden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                        Het is nog erger als je je ergert aan zo'n tijdverlies .
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

We zijn 24 oktober en de chocoladen sinterklaasfiguurtjes zijn al aangekomen in de Delahaize.
                          Waar jij nog mee afkomt!
                          Meer dan een maand geleden heb ik al chocolade beeldjes gekocht in een concurrerende winkel!
                          Nu staat op vele plaatsen alles voor Kerst al klaar!
                          Ze willen er allemaal rap bij zijn hoor ... de commerce moet draaien!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

echt? zijn ze er al? dan zal ik mij eens als de bliksem naar de winkel haasten voor alles is uitverkocht!

want ge moet er tegenwoordig rap bijzijn, wie aarzelt of twijfelt grijpt ernaast...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                            X