Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe hdd wordt niet herkend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe hdd wordt niet herkend

Ik heb m'n eigen laptop gekocht, en ik wou alles over zetten, maar m'n externe hdd wordt niet herkend. De laptop draait op Windows 7. Op de Macbook pro wordt ze wel perfect herkend. Het is een hdd van Verbatim.
    Ik heb al redelijk wat zitten googelen maar 't lukt me niet dit probleem op te lossen.
    Facebook
    Flickr
    500px

Re: Externe hdd wordt niet herkend

Of je dit gewoon kunt doen twijfel ik aan een mac-book is geen windows 7.Het zal waarschijnlijk anders weggeschreven worden.Ik kan het mis hebben daar ik nog geen mac heb gehad.

Comment

Waarschijnlijk werd je disk in HFS+ geformatteerd voor OSX dus. Ik heb geen mac meer, maar met dit tooltje zou je de disk moeten kunnen lezen.

http://catacombae.org/hfsx.html

Eventueel de disk leeg maken en dan formatteren in iets dat door beide systemen kan gelezen worden als je data wil uitwisselen?

Comment

Kijk anders eens via "Control Panel" - "Administrative tools" - "Computer Management" - "Storage" - "Disk Management" eens of hij daar wel gelijst staat (rechts onderaan in het venster). Indien wel, kan je proberen met rechts klikken en "Change drive letter and paths..." om een driveletter toe te wijzen. Als al het vorige gelukt is, dan zou hij normaal te voorschijn moeten komen in je Windows Explorer.
        __________________________________________________ ______
        NIKON D90 + AF-S 18-105 VR + AF-S 18-200 VRII + AF 50 1.8D + SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Waarschijnlijk werd je disk in HFS+ geformatteerd voor OSX dus. Ik heb geen mac meer, maar met dit tooltje zou je de disk moeten kunnen lezen.

Eventueel de disk leeg maken en dan formatteren in iets dat door beide systemen kan gelezen worden als je data wil uitwisselen?
          Dank je, dat ga ik eens proberen. Momenteel kan ik hem niet leegmaken, ik kan de foto's nergens opzetten want er is een probleem met m'n andere externe hdd. Hopelijk wordt dat snel opgelost.

Oorspronkelijk geplaatst door Flying_Swa Bekijk bericht
          Kijk anders eens via "Control Panel" - "Administrative tools" - "Computer Management" - "Storage" - "Disk Management" eens of hij daar wel gelijst staat (rechts onderaan in het venster). Indien wel, kan je proberen met rechts klikken en "Change drive letter and paths..." om een driveletter toe te wijzen. Als al het vorige gelukt is, dan zou hij normaal te voorschijn moeten komen in je Windows Explorer.
          Ik zie hem niet, maar een printscreen voor de zekerheid:

Edit: ik merk dat ik hem wel kan verwijderen bij 'harware verwijderen'
          Last edited by Surione; 22 oktober 2011, 20:47.
          Facebook
          Flickr
          500px

Comment

Is het een 1 TB schijf? heb je maar een HD?
            Volgens mij zie ik iets van EFI, dus is de schijf voor MAC geformatteerd. Kun je misschien iets mee met het programma total commander?
            https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Nog meer:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                Dank je, dat ga ik eens proberen. Momenteel kan ik hem niet leegmaken, ik kan de foto's nergens opzetten want er is een probleem met m'n andere externe hdd. Hopelijk wordt dat snel opgelost.
                Je foto's kan (en moet) je toch kopiëren op je interne disk ? Tenzij je ze nog ergens anders op een computer hebt staan.
                Want vergeet niet: data die je maar op één plaats bewaart ben je vroeg of laat GEGARANDEERD kwijt.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

't Is gelukt, maar het programma exporteert de bestanden naar de pc, dus dat is geen goeie oplossing.

Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
                  Is het een 1 TB schijf? heb je maar een HD?
                  Volgens mij zie ik iets van EFI, dus is de schijf voor MAC geformatteerd. Kun je misschien iets mee met het programma total commander?
                  De externe schijf is inderdaad 1 TB. Nee ik ken dat programma niet...

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Je foto's kan (en moet) je toch kopiëren op je interne disk ? Tenzij je ze nog ergens anders op een computer hebt staan.
                  Want vergeet niet: data die je maar op één plaats bewaart ben je vroeg of laat GEGARANDEERD kwijt.
                  Ik heb 2 externe hdd's van 1 TB, waarvan 1 de back-up is, maar onlangs is er daar een probleempje mee voorgevallen (wordt ook niet meer gedetecteerd, maar op geen enkele computer). We hebben iemand gevonden die er eens naar gaat kijken, maar 't zal pas voor deze week zijn.
                  En er staat te veel op de externe en er is te weinig vrije ruimte op de Mac :s
                  Facebook
                  Flickr
                  500px

Comment

Ik zie hem niet, maar een printscreen voor de zekerheid:

Edit: ik merk dat ik hem wel kan verwijderen bij 'harware verwijderen'

Is het die "Schijf 1" niet ? Die is 1 Terabyte en heeft geen driveletter toegewezen gekregen (anders zou die er bij de schijf of bij de partitie bij staan).
                    __________________________________________________ ______
                    NIKON D90 + AF-S 18-105 VR + AF-S 18-200 VRII + AF 50 1.8D + SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flying_Swa Bekijk bericht
                      Is het die "Schijf 1" niet ? Die is 1 Terabyte en heeft geen driveletter toegewezen gekregen (anders zou die er bij de schijf of bij de partitie bij staan).
                      Dat klopt. Omdat het geen standaard ondersteund filesystem is staat er geen driveletter bij. Is voor de Mac geformatteerd en windows kent dit dus niet.

Comment

Dank jullie voor de reacties, ik ga alles eraf halen (blijkbaar werd er veel plaats ingenomen door back-ups, maar die mogen er af, dus ik kan alles overzetten op de Mac) en formatteren naar fat32, dat werkt voor windows en mac he?
                        't Zal wel maar pas dit weekend kunnen gebeuren, ik zit op kot en de Mac ligt thuis.
                        Facebook
                        Flickr
                        500px

Comment

Dank jullie voor de reacties, ik ga alles eraf halen (blijkbaar werd er veel plaats ingenomen door back-ups, maar die mogen er af, dus ik kan alles overzetten op de Mac) en formatteren naar fat32, dat werkt voor windows en mac he?
                          't Zal wel maar pas dit weekend kunnen gebeuren, ik zit op kot en de Mac ligt thuis.
                          yep FAT32 werkt voor beide...
                          NTFS kan je ook aan de praat krijgen voor Mac, en is eigenlijk stukken beter. Maar als die harddisk bv. enkel voor backup dienst doet, zou ik er niet de moeite voor doen. Veel files van boven de 4 GB zal je waarschijnlijk niet hebben.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            yep FAT32 werkt voor beide...
                            NTFS kan je ook aan de praat krijgen voor Mac, en is eigenlijk stukken beter. Maar als die harddisk bv. enkel voor backup dienst doet, zou ik er niet de moeite voor doen. Veel files van boven de 4 GB zal je waarschijnlijk niet hebben.
                            Ik denk ook beter dat je NTFS kan nemen gewoon omwille van die grote files, anders kan je wel eens voor een verrassing komen te staan.

Comment

Zo, geformatteerd naar ntfs, programmaatje geïnstalleerd op de Mac zodat ik op de schijf kan schrijven en alles gaat goed
                              't Heeft wel héél veel tijd ingenomen.
                              Facebook
                              Flickr
                              500px

Comment

Working...
                              X