Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super Amoled plus - echt zo goed als iedereen beweert?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Super Amoled plus - echt zo goed als iedereen beweert?

Online zie je overal (of toch op heel veel plaatsen) de Super Amoled Plus schermen van Samsung geloofd...

Ik heb me nu onlangs een toestel gekocht met zulk scherm en ik moet eerlijk zeggen, mijn foto's zijn TOTAAL niet correct weergegeven op dat scherm. Uitgebrande stukken, foute kleuren...
    Ok, het oneindige contrast is fantastisch, maar kleurweergave is echt niet natuurgetrouw.

Ik overdrijf misschien wel wat, maar ik vraag me echt af of er hier collega amateur fotografen zijn die dezelfde mening hebben over die schermen...
    5DmkIII en wat glas

Re: Super Amoled plus - echt zo goed als iedereen beweert?

Ik vind het pracht van een schermpje kwa contrast maar natuurlijk niet voor foto's op weer te geven , ik heb meer problemen met men wekker die soms niet eens afloopt .

mvg ,

Isai

Comment

Mijn nieuwe monitor met led-achtergrondverlichting had ook foute kleuren, maar dat was aan te passen door het te kalibreren.
      Spijtig genoeg kan je op een tv geen kalibratietoestel aansluiten, anders was dat probleem op te lossen.

Wat de uitgebrande stukken betreft, heb je al geprobeerd om de tv wat donkerder in te stellen?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Mijn foto's op de Samsung Galaxy S2 (heeft Super Amoled display) zijn alleszins veel warmer en contrastrijker dan op eender welk ander scherm.
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1464029

Er is wat te doen over dat scherm. Persoonlijk ben ik erg tevreden. De kleuren staan wel erg schreeuwerig afgesteld, zo een beetje als naar een TV gaan kijken in een showroom. Ik heb dit toestel wel niet gekocht om vnl foto's op te kijken en kan persoonlijk leven met deze instellingen. In vergelijking met alle andere types schermen vind ik dit gewoon prachtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Mijn nieuwe monitor met led-achtergrondverlichting had ook foute kleuren, maar dat was aan te passen door het te kalibreren.
            Spijtig genoeg kan je op een tv geen kalibratietoestel aansluiten, anders was dat probleem op te lossen.

Wat de uitgebrande stukken betreft, heb je al geprobeerd om de tv wat donkerder in te stellen?
            Dit gaat wel over de gsm schermen van samsung en niet over de TV's

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              Online zie je overal (of toch op heel veel plaatsen) de Super Amoled Plus schermen van Samsung geloofd...

Ik heb me nu onlangs een toestel gekocht met zulk scherm en ik moet eerlijk zeggen, mijn foto's zijn TOTAAL niet correct weergegeven op dat scherm. Uitgebrande stukken, foute kleuren...
              Ok, het oneindige contrast is fantastisch, maar kleurweergave is echt niet natuurgetrouw.

Ik overdrijf misschien wel wat, maar ik vraag me echt af of er hier collega amateur fotografen zijn die dezelfde mening hebben over die schermen...
              Bewerk de foto's eerst op de computer Matthias.
              En zet ze daarna op de phone he.
              Bij mij worden die foto's zo goed als perfect weergegeven.

Trouwens zo'n smartphone kan een echte camera niet vervangen.
              (als je dat soort foto's bedoelt)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Working...
              X