Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
op deze kachel staat Reno Haren gedrukt op de deur van de asselade.
dit is een oude werkplaatskachel.
zou iemand hier een ouderdom op kunnen plakken.
ik denk dat deze in Nederland is gemaakt.
Mijn gedacht ook uit de streek. Niet van Vilvoorde....maar van Haren zelf.
Toen ik nog klein was (ben ik nu nog) stonden die kachels (ze branden daarin vette kolen) in de klas van de gemeenteschool. Dat was in de eindjaren 50 begin 60.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
bedankt Tommie1,Xafke,perman voor de reakties , ik herinner me ook nog die
kachels van in de Rijkschool van de jaren 60-70 waar gestookt werdt met Cokes
maar dan een paar maatjes groter als deze.
Deze heeft gestaan in een schrijnwerkerij van mijn schoonvader en die zou nu 86
zijn als hij nog leefde.(deze heeft gedient om lijm op te warmen)
Of zijn vader die kachel ook had weet ik echter niet.
nee Bouk alleen op de binnenzijde van de assen ladedeur staat 103-5 wat kan duiden op
een deelnr of het type nr van de kachel.
Deze kachel bestaat uit een voet, en 3 opgestapelde ringen en een deksel van 250mm
doormeter.(schouwuitgang is 180mm)
kachel is aangekocht in de jaren 30 en dus 80 jaar oud , dit heb ik verkregen bij navraag van de gebruikers die meer dan 85 jaar oud is en waarvan zijn vader
de koper was bij de start van de schrijnwerkerij.
kachel is aangekocht in de jaren 30 en dus 80 jaar oud , dit heb ik verkregen bij navraag van de gebruikers die meer dan 85 jaar oud is en waarvan zijn vader
de koper was bij de start van de schrijnwerkerij.
Comment