Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OK, nu dat iOS5 er op staat, wat denken jullie van ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• OK, nu dat iOS5 er op staat, wat denken jullie van ...

The Cloud ?

Als ik het goed begrijp,is dit net zoiets als "DROPBOX", maar dan voor Apple.

Ik werk ook met een free Dropbox-account, maar voor alle veiligheid, heb ik toch een kopietje van die 2GB data in de wolken.

Maar stél dat er nu iets mis gaat met de Apple Cloud ? Wat dan ?

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zéér handig, maar nu heb je helemaal geen backup meer op je computer. ( Of had je dat vroeger ook niet ? Want ik kan die iTunes toch nog niet helemaal doorgronden )

Enfin, op mijn iPhone staat nu iOS5 en ik ben NIETS kwijt; upgrade is perfect verlopen.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: OK, nu dat iOS5 er op staat, wat denken jullie van ...

voor zover ik het begrijp zijn iCloud en Dropbox, slechts doorgeefluiken en geen opslagplaatsen.
    Je hebt dus nog steeds ergens een fysieke opslagplaats(en) nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      voor zover ik het begrijp zijn iCloud en Dropbox, slechts doorgeefluiken en geen opslagplaatsen.
      Bij iCloud krijg je 5gb opslaggeheugen. Natuurlijk wordt dat voor een klein stuk gevuld met je contactpersonen, agenda, ...
      Maar al de resterende kan je gebruiken voor foto's en zo. (foto's kun je zo trouwens ook synchroniseren met je iPhone)
      Hoeveel je nog over hebt kan je zien bij systeemvoorkeuren => iCloud.

Nieuw voordeel van iCloud: je kan je mac vanop afstand blokkeren en terug vinden bij diefstal!
      Spijtig genoeg heb ik een iPhone 3G en daar kan ik natuurlijk geen iOS5 op zetten
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Bij Google Docs leven je bestanden inderdaad in the cloud en als je geen internetverbinding hebt dan heb je ook geen bestanden. Hetzelfde geldt voor iCloud vermoed ik, niet?

Amazon heeft onlangs wat pannes gehad, Microsoft ook. Google en Apple zullen volgen. Dat is mijn pronostiek toch.

Comment

Heel die Cloud toestanden zijn een enorme hype op dit moment.

Het concept is niet slecht, je bestanden 'logeren' ergens op een server die je via internet kan bereiken, dus van eender waar ter wereld. Maar wat met privacy ? En zoals reeds aangegeven : geen internet = geen bestanden ... en sta je dus nergens meer.

Stel mijn adsl lijn valt weg, zit bij Belgacom dus kan gebeuren ... geen probleem zou je zeggen, pak ik toch mijn 3G connectie ... bij Proximus moet ik op mijn terras gaan staan om ontvangst te hebben hier ... Mobistar en Base zijn veel sterker hier ... dus als je echt pech hebt ben je totaal niets met je 'luchtkasteel'

Ik vind het een mooi gegeven, maar er gaat niets boven een lokale backup, en als ik bestanden nodig heb zet ik ze wel op een usb stick of pluk ik ze gewoon van mijn eigen webserver/webhost ... want we hebben toch allemaal wel ergens webruimte nietwaar, dan heb je heel die cloud toestanden niet nodig.

Het is een hype, niet meer, niet minder ... de een zal het perfect vinden en DE uitvinding van de eeuw ... de ander niet meer dan een zoveelste truukje om je gevens ergens centraal op te slaan ... waar ze uiteindelijk gehackt zullen worden.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Cloud computing is natuurlijk gewoon commercieel jargon voor "opslag-van-data-ergens-op-een-verre-server-waarvan-je-beveiliging-noch-betrouwbaarheid-kent".

Mag zeker geen backup vervangen, gevoelige data zou ik er ook niet aan toevertrouwen.

Ik vraag me overigens af of er iemand de Terms Of Service van deze cloud diensten leest vooraleer op <agree> te klikken.

Comment

gegevens in dropbox moet je manueel gaan droppen en enkel bestanden
              icloud gaat je gegevens automatisch gaan backuppen, maar ook agenda, mails, net gemaakte foto's
              ook de Where is my iPhone is nu volledig gratis en heel nuttig bij diefstal of verlies
              bovendien kun je via icloud een back-up van iPhone of iPad plaasten, handig als je mac book met itunes niet meeneemt op reis of werk
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Cloud computing is natuurlijk gewoon commercieel jargon voor "opslag-van-data-ergens-op-een-verre-server-waarvan-je-beveiliging-noch-betrouwbaarheid-kent".

Mag zeker geen backup vervangen, gevoelige data zou ik er ook niet aan toevertrouwen.

Ik vraag me overigens af of er iemand de Terms Of Service van deze cloud diensten leest vooraleer op <agree> te klikken.
                Wel, ikzelf gebruik Nomadesk (by Hostbasket / Telenet) en daar is de betrouwbaarheid van opslag zeker geen issue. De data wordt op 3 plaatsen bewaard. Ook is de data encrypted dus durf ik het zeker veilig te noemen.
                Ook diensten als Wuala (by Lacie) zijn wat mij betreft veilig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Bij Google Docs leven je bestanden inderdaad in the cloud en als je geen internetverbinding hebt dan heb je ook geen bestanden. Hetzelfde geldt voor iCloud vermoed ik, niet?

Amazon heeft onlangs wat pannes gehad, Microsoft ook. Google en Apple zullen volgen. Dat is mijn pronostiek toch.
                  Dus?
                  Niks zo fijn als alles zelf onder controle hebben: eigen software op de computer en de
                  bijhorende bestanden.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Vijftien jaar geleden riep het ceo-sduo van Sun en Oracle al: "The network is the computer". Hoewel niet helemaal hetzelfde als wat we nu de cloud noemen: ze waren hun tijd (te) ver vooruit.

Nu is het dan zover dat we onze bestanden overlaten aan servers die ergens ver weg staan. Zelf heb ik er weinig vertrouwen in maar als onderneming zou ik helemaal oppassen. OK, voor muziekbestanden is het handig (hoewel ik aanneem dat Apple al jouw en mijn in iTunes gekochte muziekbestanden niet daadwerkelijk in de cloud opslaat) en voor van overal af bereikbare backup maar v.w.b. persoonlijke of zakelijke documenten heb ik toch zo mijn twijfels.

Het kan wel allemaal versleuteld zijn maar als je password gekraakt of gewoon geraden wordt heb je daar helaas weinig aan. Dan hebben we nog faiilisement, storingen enz. en dit alles nog los van het feit dat ik er vanuit ga dat bepaalde instellingen van bepaalde regeringen gewoon toegang krijgen tot alles, als ze dat nodig vinden. Als je eens nagaat wat bedrijven als Facebook en Google allemaal van sommige mensen weten dan ga je je wel eens achter de oren krabben, ook als je niks speciaals te verbergen hebt.

Comment

iCloud e.d. is handig om je bestanden overal beschikbaar te hebben, maar voor belangrijke bestanden, zoals je foto's e.d., zou ik toch ook een eigen backup maken!
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Dat heb je niet goed begrepen.

Jan

Comment

Ik heb mijn eigen icloud, ik maak gebruik van een Pogoplug ..... Hierop sluit ik de meste van mijn HD's op aan zodat ik ze van waar ook ter wereld kan bereiken..... Goedkoop en zoveel ruimte als je zelf wil.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik heb mijn eigen icloud, ik maak gebruik van een Pogoplug ..... Hierop sluit ik de meste van mijn HD's op aan zodat ik ze van waar ook ter wereld kan bereiken..... Goedkoop en zoveel ruimte als je zelf wil.
                            Maar dan moet je wel een hoge upload snelheid hebben.
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                            X