Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netvliesloslating

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Netvliesloslating

Hey,

Ik had deze thread via google gevonden http://forum.belgiumdigital.com/f59/...-185710-4.html

En wou eens zien hoe het met deze mensen gaat die er toen die berichten hadden gepost.

Nog loslatingen gehad ?

Ik ben namelijk twee weken geleden in Leuven opgenomen voor een netvliesloslating,
    mijn zicht van beide ogen zijn -10
    Ik ben nog maar 26 jaar, binnen 3 weken 27
    Ze hebben in mijn linkeroog gas in gezet (en de rechter gelaserd) en nu na twee weken is de gasbel eruit, mijn bevindingen tot nu toe zijn nog regelmatig flitsen
    Als je flitsen hebt komt het toch normaal omdat je teveel druk op je ogen hebt of vergis ik mij?
    Wij hebben gebeld en ze zeiden dat het door de netvliesloslating is dat ik nu nog flitsen heb (vind ik maar raar)
    Nu dat de gasbel eruit is(pas 3 dagen), zie ik precies extra wazig, daar heb ik ook voor gebeld, en de verpleegster zei dat het met de tijd beter zou moeten zien.
    Ik heb schrik dat er iets anders aan de hand is ofzo, maja blijkbaar zou het normaal zijn? zolang mijn pupil groot is zeker?

Ik zit nu 6 maanden thuis vanwege mijn ogen, en begin het stillekesaan moe te worden, een beetje depri
    Ik heb een papier gekregen van mijn oogarts om aan mijn werkbaas te geven voor een medisch ontslag omdat het werk die ik doe 'te zwaar' is voor mij.
    Ik mag nog alleen kantoorwerk uitvoeren zegt mijn oogarts.(Dus zou ik binnenkort moeten gaan herscholen)
    T'is allemaal redelijk deprimerend, zijn hier nog mensen die dat ervaren hebben ofzo?

Re: Netvliesloslating

Heel toevallig deze topic.
    Ben zelf twee geleden voor netvliesloslating geopereerd in Gent.
    Er was spoed bij want nog uitstellen tot achter het weekend zou te laat
    geweest zijn. Sedert gisteren is het gasbelletje verdwenen en het zicht is
    niet scherp, maar dat was al wat zo voor de ingreep.
    Waar ik me wel aan stoor is het vervormd zicht dat ik heb uit dat oog.
    Komt doordat het netvlies terug aan elkaar gelaserd is geweest en dat
    het netvlies daardoor een beetje vervormd is. Komt na een tijd terug in orde
    zeggen de dokters. Iedere week op controle, nu woensdag terug.
    Het is nu nog 3keer per dag druppels in doen en geen te zware inspanningen doen.

Heb wel een slecht jaar achter de rug. Na twee infiltraties in de nek en daarna een noodgedwongen operatie van een nekhernia en de revalidatie daarbij heb ik nu dit voor.

Gelijk hoe, ik ga morgen terug na maanden weer gaan werken en moet en zal het onder
    doktersbevel rustig aan doen.

Alles komt goed zeg ik steeds

Groeten,
    wistofus
    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Over dat onscherp zicht moet ge nog niet veel inzitten, dat komt gelijdelijk aan terug en kan tot zes weken duren voordat ge een redelijk goed zicht hebt.
      Vervormd zicht is vervelender want als er echt een plooi in het netvlies zit, dan gaat dat meestal niet vanzelf weg.
      Lichtflitsen heb je ook van de laserbehandeling, dat geeft vooral in het donker heldere flikkeringen en kan een paar maand duren.
      Als het echt felle flitsen zijn, dan zou ik het toch ook maar eens laten nazien.
      Wie heeft u geopereerd in Leuven? Stalmans, Van Calster of Spileers?
      En moed want dat hebt ge nodig eens ge begint te sukkelen ... het verandert in elk geval uw leven!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
        Heel toevallig deze topic.
        Ben zelf twee geleden voor netvliesloslating geopereerd in Gent.
        Er was spoed bij want nog uitstellen tot achter het weekend zou te laat
        geweest zijn. Sedert gisteren is het gasbelletje verdwenen en het zicht is
        niet scherp, maar dat was al wat zo voor de ingreep.
        Waar ik me wel aan stoor is het vervormd zicht dat ik heb uit dat oog.
        Komt doordat het netvlies terug aan elkaar gelaserd is geweest en dat
        het netvlies daardoor een beetje vervormd is. Komt na een tijd terug in orde
        zeggen de dokters. Iedere week op controle, nu woensdag terug.
        Het is nu nog 3keer per dag druppels in doen en geen te zware inspanningen doen.

Heb wel een slecht jaar achter de rug. Na twee infiltraties in de nek en daarna een noodgedwongen operatie van een nekhernia en de revalidatie daarbij heb ik nu dit voor.

Gelijk hoe, ik ga morgen terug na maanden weer gaan werken en moet en zal het onder
        doktersbevel rustig aan doen.

Alles komt goed zeg ik steeds

Groeten,
        wistofus
        Waar ik moeite mee heb is dat het waarschijnlijk een tijdje gaat duren dat je beter kunt zien door het oog en elke dag dus door één goed en één slecht oog moet kijken, tis zo irritant en heb moeite om van alles wat ik doe en zie te genieten

Dat is minder dat je zo een slechte jaar hebt gehad, en zoals je zegt Alles komt goed, ale laten we hopen We moeten positief blijven
        Ik zou ook graag terug willen gaan werken maja
        Rij je al met je auto ?
        Ik vraag me af wanneer dat mogelijk zou zijn, alhoewel het niet gezond lijkt om met één oog slechte oog te rijden

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Over dat onscherp zicht moet ge nog niet veel inzitten, dat komt gelijdelijk aan terug en kan tot zes weken duren voordat ge een redelijk goed zicht hebt.
        Vervormd zicht is vervelender want als er echt een plooi in het netvlies zit, dan gaat dat meestal niet vanzelf weg.
        Lichtflitsen heb je ook van de laserbehandeling, dat geeft vooral in het donker heldere flikkeringen en kan een paar maand duren.
        Als het echt felle flitsen zijn, dan zou ik het toch ook maar eens laten nazien.
        Wie heeft u geopereerd in Leuven? Stalmans, Van Calster of Spileers?
        En moed want dat hebt ge nodig eens ge begint te sukkelen ... het verandert in elk geval uw leven!
        Ah ik hoop zoals je zegt dat het inorde komt met mijn zicht, dat geeft me al beetje meer moed
        Echt vervormd denk ik niet(mss dat het pas duidelijk is als het zicht wat beter is)
        Ja ik ben in Leuven bij Prof Stalmans geopereerd, je kent hem? of heb je zelf ook een operatie bij hem gehad?
        Ja idd, het doet veel! ik vind het stom dat er geen oplossing op is dat zeg maar 100% garantie levert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silverspeed Bekijk bericht
          Rij je al met je auto ?
          Ik vraag me af wanneer dat mogelijk zou zijn, alhoewel het niet gezond lijkt om met één oog slechte oog te rijden
          Ik rij sedert dit weekend terug met de wagen en het gaat goed.
          Mijn linkeroog corrigeert het zicht en zo ben ik ook van dat "dubbel" beeld verlost.
          Het is inderdaad oppassen, maar dat moet je met twee goede ogen in het verkeer ook hé
          Nog 3x per dag druppelen, maar dat is een kleintje hé.
          Als ik alleen door mijn rechteroog zie, heb ik een kromming in het beeld,
          maar dat moet op de duur ook weer weggaan zeggen de dokters.

Groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18

Comment

Ik rij sedert dit weekend terug met de wagen en het gaat goed.
            Mijn linkeroog corrigeert het zicht en zo ben ik ook van dat "dubbel" beeld verlost.
            Het is inderdaad oppassen, maar dat moet je met twee goede ogen in het verkeer ook hé
            Nog 3x per dag druppelen, maar dat is een kleintje hé.
            Als ik alleen door mijn rechteroog zie, heb ik een kromming in het beeld,
            maar dat moet op de duur ook weer weggaan zeggen de dokters.

Groeten,
            wistofus
            3x, das idd een kleintje Ik moet ook 3x per dag Dexamethason druppelen, volgende week 2x en zo verder afbouwen.
            Huhm dan zou ik ook eens de auto probere te pakken, want moet telkens aan andere mensen vragen, is niet plezant

Ja kromming in het beeld kan ik van meespreken,niet plezant maar het belangrijkste is dat het weggaat.
            Let je ook heel fel op alles wat je doet, zoals bukken of springen, mss ook op het werk ofzo?
            Ik wou vandaag mijn petekindje van 2jaar in mijn armen nemen en had er juist op tijd aan gedacht dat ik dat niet mag.
            Nu is de vraag tot hoever zijn we nu beperkt, een stoel heffen? een baby oppakken? bukken voor in de kast? etc

Comment

Waar ik moeite mee heb is dat het waarschijnlijk een tijdje gaat duren dat je beter kunt zien door het oog en elke dag dus door één goed en één slecht oog moet kijken, tis zo irritant en heb moeite om van alles wat ik doe en zie te genieten
              Geduld, geduld en nog eens geduld is het enige dat je kan helpen ... en er u vooral niet druk in maken, maar dat is rapper gezegd dan gedaan natuurlijk.
              Ik ken die reacties, denken dat alles verkeerd gaat en het gaat niet snel genoeg ... ik heb zelf ook al zeker 50 keer naar spoed gelopen op St. Raphael ... om toch te horen dat ik geduld moest hebben.
              Vooral in het begin, je ziet flitsjes, witte randen, wat vervormd zicht, wat troebel, je kan geen kleine tekst lezen ... het komt op u af gelijk een slag van een hamer.

Als uw ander oog goed is met een goed zicht mag je wettelijk rijden, maar of het echt kan voel je zelf beter aan dan wie ook.
              Vervelend maar beter nu wat geduldig zijn dan risico's nemen.

Ah ik hoop zoals je zegt dat het inorde komt met mijn zicht, dat geeft me al beetje meer moed
              Ik heb al 4 vitrectomies achter de rug, wel geen netvliesloslating maar uit ervating kan ik zeggen dat je na 10 dagen begint te merken dat het betert en dan komt er stapsgewijs wat verbetering tot na 6 weken het zicht goed is.
              Bij een netvliesloslatinf kan dit proces nog langer duren maar veel hangt af hoe snel er na de loslating geopereerd werd.
              Was het een gedeeltelijke of volledige?

Ja ik ben in Leuven bij Prof Stalmans geopereerd, je kent hem? of heb je zelf ook een operatie bij hem gehad?
              Niet één maar vier operaties al en er zijn er nog op komst.

Ja idd, het doet veel! ik vind het stom dat er geen oplossing op is dat zeg maar 100% garantie levert
              Die garantie kan je spijtig genoeg nooit krijgen, je kan hoogstens hopen dat alles redelijk in orde komt.
              Maar wees eerlijk met jezelf en weet dat nooit alles meer zal zijn als vroeger, je zal altijd met beperkingen moeten leven ... al is dat nog altijd beter dan nooit meer zien natuurlijk.

Het is iets dat je niemand kan wensen ... ge hebt meer dan 40 jaar lang perfect zicht, geen bril, geen vlokje en dan plots van de ene seconde op de andere begint de miserie in één oog en twee dagen later in het andere.
              Want dat hoort er ook nog bij, meestal als het in één oog begint heb je het kort nadien ook in het andere.
              Vermoedelijk hebben ze daarom preventief gelaserd in het andere oog?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Geduld, geduld en nog eens geduld is het enige dat je kan helpen ... en er u vooral niet druk in maken, maar dat is rapper gezegd dan gedaan natuurlijk.
                Ik ken die reacties, denken dat alles verkeerd gaat en het gaat niet snel genoeg ... ik heb zelf ook al zeker 50 keer naar spoed gelopen op St. Raphael ... om toch te horen dat ik geduld moest hebben.
                Vooral in het begin, je ziet flitsjes, witte randen, wat vervormd zicht, wat troebel, je kan geen kleine tekst lezen ... het komt op u af gelijk een slag van een hamer.

Als uw ander oog goed is met een goed zicht mag je wettelijk rijden, maar of het echt kan voel je zelf beter aan dan wie ook.
                Vervelend maar beter nu wat geduldig zijn dan risico's nemen.

Ik heb al 4 vitrectomies achter de rug, wel geen netvliesloslating maar uit ervating kan ik zeggen dat je na 10 dagen begint te merken dat het betert en dan komt er stapsgewijs wat verbetering tot na 6 weken het zicht goed is.
                Bij een netvliesloslatinf kan dit proces nog langer duren maar veel hangt af hoe snel er na de loslating geopereerd werd.
                Was het een gedeeltelijke of volledige?

Niet één maar vier operaties al en er zijn er nog op komst.

Die garantie kan je spijtig genoeg nooit krijgen, je kan hoogstens hopen dat alles redelijk in orde komt.
                Maar wees eerlijk met jezelf en weet dat nooit alles meer zal zijn als vroeger, je zal altijd met beperkingen moeten leven ... al is dat nog altijd beter dan nooit meer zien natuurlijk.

Het is iets dat je niemand kan wensen ... ge hebt meer dan 40 jaar lang perfect zicht, geen bril, geen vlokje en dan plots van de ene seconde op de andere begint de miserie in één oog en twee dagen later in het andere.
                Want dat hoort er ook nog bij, meestal als het in één oog begint heb je het kort nadien ook in het andere.
                Vermoedelijk hebben ze daarom preventief gelaserd in het andere oog?
                Vier operaties en nog op komst, das echt minder !
                Als je 40 jaar goed zicht hebt gehad en opeens moet je onder de mes das wel een klap he
                Ik hoop dat ze ooit in de toekomst iets beters erop vinden, want die operaties zijn ook maar "zo... zo"

Nee daar heb je zeker gelijk in dat beter beperkt zijn dan niks meer zien, dat is waar, maar ik ben nog jong en had zoveel dingen nog willen doen wat niet meer zou gaan, zoals gaan fitnessen, of andere sport enz
                Ik weet niet tot welke mate ik mij moet beperken, een kindje in je armen nemen gaat dat nog ? lopen?

Nu ik vraag me af hoe de meeste mensen leven na zo een operatie, het opletten, wat kan, wat kan niet, aanpassingen, job, relaties...
                ik moet een opleiding gaan volgen, want ik doe normaal altijd zwaar werk, van diplomas heb ik geen om achter een bureaujobke te vragen.
                En hopen op slagen
                Bij zoeken naar werk moet ik dat erbij zeggen aan mijn baas? (mss vind ik dan daardoor helemaal geen job)?

Inderdaad ze hebben preventief op het andere oog gelaserd
                Last edited by Silverspeed; 10 oktober 2011, 18:16.

Comment

Vier operaties en nog op komst, das echt minder !
                  Als je 40 jaar goed zicht hebt gehad en opeens moet je onder de mes das wel een klap he
                  Ik hoop dat ze ooit in de toekomst iets beters erop vinden, want die operaties zijn ook maar "zo... zo"
                  Waar ik vooral op hoop ... dat is dat ze een gel in uw oog kunnen zetten in plaats van water!
                  Als er stukjes achter blijven, dan heb je tenminste geen enerverende floaters nadien.
                  Maar als het dat niet is ... dan begint er natuurlijk littekenweefsel op het netvlies te komen van mijn beste oog ... het is altijd iets.

Nee daar heb je zeker gelijk in dat beter beperkt zijn dan niks meer zien, dat is waar, maar ik ben nog jong en had zoveel dingen nog willen doen wat niet meer zou gaan, zoals gaan fitnessen, of andere sport enz
                  Ik weet niet tot welke mate ik mij moet beperken, een kindje in je armen nemen gaat dat nog ? lopen?
                  De meeste mensen worden aangeraden om geen zware sporten uit te oefenen of zware gewichten te heffen ... alles wat druk uitoefent op de ogen.
                  Vooral niet overgeven of hard hoesten zei men na de operaties ... ik heb in mijn leven nooit zoveel moeten overgeven als twee dagen na de laatste operatie en bij de vorige was het niet veel beter.
                  En tegenhouden kunt ge dat niet, een beter moment kon het niet uitgekozen hebben!
                  Maar gelukkig zonder negatieve gevolgen.
                  Ik kom ook niet veel meer aan wat nogal trilt zoals in beton boren, zware hamers, ... enkel de moto kan ik mij niet laten, gelukkig ben ik geen crosser en blijft het op de baan ... alhoewel dat in België ook crossen is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Waar ik vooral op hoop ... dat is dat ze een gel in uw oog kunnen zetten in plaats van water!
                    Als er stukjes achter blijven, dan heb je tenminste geen enerverende floaters nadien.
                    Maar als het dat niet is ... dan begint er natuurlijk littekenweefsel op het netvlies te komen van mijn beste oog ... het is altijd iets.

De meeste mensen worden aangeraden om geen zware sporten uit te oefenen of zware gewichten te heffen ... alles wat druk uitoefent op de ogen.
                    Vooral niet overgeven of hard hoesten zei men na de operaties ... ik heb in mijn leven nooit zoveel moeten overgeven als twee dagen na de laatste operatie en bij de vorige was het niet veel beter.
                    En tegenhouden kunt ge dat niet, een beter moment kon het niet uitgekozen hebben!
                    Maar gelukkig zonder negatieve gevolgen.
                    Ik kom ook niet veel meer aan wat nogal trilt zoals in beton boren, zware hamers, ... enkel de moto kan ik mij niet laten, gelukkig ben ik geen crosser en blijft het op de baan ... alhoewel dat in België ook crossen is.
                    niet overgeven of hoesten, oei :s zo dingen kun je niet tegenhouden
                    Dan heb je geluk gehad !! voor hetzelfde geld ...
                    Ben blij voor u dat je geen gevolgen heb gehad
                    Dat snap ik, als je dat graag doet! Maar moto valt eigenlijk nog goed mee denk ik op gebied van schokken enz
                    Ik heb er nog moeite mee om te accepteren dat alles anders moet. ochja zal wel komen zeker.
                    Volgend weekend heb ik een verjaardag van mijn beste kameraad en hou waarschijnlijk opstap, dus dat betekent dansen enz, dat zou toch normaal geen kwaad kunnen he ?
                    Last edited by Silverspeed; 10 oktober 2011, 18:31.

Comment

Let je ook heel fel op alles wat je doet, zoals bukken of springen, mss ook op het werk ofzo?
                      Ik wou vandaag mijn petekindje van 2jaar in mijn armen nemen en had er juist op tijd aan gedacht dat ik dat niet mag.
                      Nu is de vraag tot hoever zijn we nu beperkt, een stoel heffen? een baby oppakken? bukken voor in de kast? etc
                      Ik hou me inderdaad in want ben ook een fervent fietser. Ik wou tegen volgende zondag
                      terug en voor het eerst dit jaar terug op de koersfiets om de laatste rit van mijn club mee te maken, maar zal gewoon eens na de rit effekes goeiendag gaan zeggen. Moet toch nog opletten hé.
                      En morgen terug gaan werken na maanden ziekteverlof (nekhernia) en ik moet daar ook heel kalm terug beginnen.
                      Het zal wennen worden, maar met de juiste handeling en de tijd die het zal vragen, geloof ik nog steeds dat alles weer goed komt

Groeten,
                      wistofus

Comment

Volgend weekend heb ik een verjaardag van mijn beste kameraad en hou waarschijnlijk opstap, dus dat betekent dansen enz, dat zou toch normaal geen kwaad kunnen he ?
                        Voorzichtig zijn wil ook niet zeggen dat je niet meer moet leven, er is een verschil tussen wat bewegen en overdrijven.
                        Trouwens met de auto ben je niet veiliger, stel je een ongeval voor met een redelijke schok ... kan veel erger zijn dan bungeespringen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik hou me inderdaad in want ben ook een fervent fietser. Ik wou tegen volgende zondag
                          terug en voor het eerst dit jaar terug op de koersfiets om de laatste rit van mijn club mee te maken, maar zal gewoon eens na de rit effekes goeiendag gaan zeggen. Moet toch nog opletten hé.
                          En morgen terug gaan werken na maanden ziekteverlof (nekhernia) en ik moet daar ook heel kalm terug beginnen.
                          Het zal wennen worden, maar met de juiste handeling en de tijd die het zal vragen, geloof ik nog steeds dat alles weer goed komt

Groeten,
                          wistofus
                          Nog veel succes op het werk,en voorzichtig
                          zoals je zegt alles komt goed

Voorzichtig zijn wil ook niet zeggen dat je niet meer moet leven, er is een verschil tussen wat bewegen en overdrijven.
                          Trouwens met de auto ben je niet veiliger, stel je een ongeval voor met een redelijke schok ... kan veel erger zijn dan bungeespringen.
                          Dat is een feit, dus je bent nooit eigenlijk safe, maar dat is met alles zo

Comment

......... dus je bent nooit eigenlijk safe, maar dat is met alles zo
                            yep...zelfs met afdrogen na het douchen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                            X