Wij zijn van plan om volgend jaar in juni voor een viertal weken op reis te gaan naar Noorwegen met de auto en caravan. Het is de bedoeling om een beetje rond te trekken, een paar dagen hier, een paar dagen daar en zien waar we uitkomen.
Ik ben op deze miezerige zondagnamiddag al eens aan het kijken welke route we zouden nemen om in Noorwegen te raken en ik begin een beetje te twijfelen omdat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn.
Dus stel ik de vraag eens aan de mensen die al op reis geweest zijn naar Noorwegen met de auto, nemen jullie één van de ferries of rijden jullie over de bruggen/tunnels via zweden. Ik was net even aan het kijken naar de toltarieven voor de bruggen en met een auto met caravan is dat toch ook vrij duur. Ik kom heen en terug op zo'n 250€ uit, als je daar nog de prijs van de extra brandstof bijrekent die je nodig hebt om de lange weg af te leggen, twijfel ik toch of we niet beter de ferry nemen.
Daar zijn er ook verschillende mogelijkheden.
Kiel - Oslo (20u varen maar wel een grote afstand overbrugd)
Hirtshals - Larvik (3u45 varen)
Hirtshals - Stavanger (12u varen)
Hirtshals - Kristiansand (3u15 varen)
Frederikshavn - Oslo (8u30 varen)
De tarieven zijn nog niet overal online te raadplegen voor juni 2012 maar de kortere overtochten zijn denk ik vergelijkbaar met de toltarieven voor de bruggen...
Dus, Noorwegenreizigers, welke weg kiezen of kozen jullie?
Ik ben op deze miezerige zondagnamiddag al eens aan het kijken welke route we zouden nemen om in Noorwegen te raken en ik begin een beetje te twijfelen omdat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn.
Dus stel ik de vraag eens aan de mensen die al op reis geweest zijn naar Noorwegen met de auto, nemen jullie één van de ferries of rijden jullie over de bruggen/tunnels via zweden. Ik was net even aan het kijken naar de toltarieven voor de bruggen en met een auto met caravan is dat toch ook vrij duur. Ik kom heen en terug op zo'n 250€ uit, als je daar nog de prijs van de extra brandstof bijrekent die je nodig hebt om de lange weg af te leggen, twijfel ik toch of we niet beter de ferry nemen.
Daar zijn er ook verschillende mogelijkheden.
Kiel - Oslo (20u varen maar wel een grote afstand overbrugd)
Hirtshals - Larvik (3u45 varen)
Hirtshals - Stavanger (12u varen)
Hirtshals - Kristiansand (3u15 varen)
Frederikshavn - Oslo (8u30 varen)
De tarieven zijn nog niet overal online te raadplegen voor juni 2012 maar de kortere overtochten zijn denk ik vergelijkbaar met de toltarieven voor de bruggen...
Dus, Noorwegenreizigers, welke weg kiezen of kozen jullie?
Comment