Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

    Op onze HD LCD-TV is sinds vandaag een haarscherpe horizontale lijn te zien ongeveer halverwege de hoogte?
    Iemand een idee wat dit is, en of het te verhelpen is??

    Heb al geprobeerd met de stekker eruit te trekken en de restspanning weg te nemen door de on/off schakelaar daarna een paar keer in te drukken.
    Zonder resultaat...

    Garantie is natuurlijk al verlopen
    Last edited by dréten; 8 oktober 2011, 20:32.

  • #2
    Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

    Dat is vermoedelijk een volledige lijn die defect is, dit kan zowel horizontaal als vertikaal gebeuren.
    Iets aan te doen? Nieuwe TV kopen vrees ik.
    LCD vermoedelijk?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

      Ik had onlangs een gele verticale lijn in beeld. 1 maand na aankoop.
      Samsung is dat thuis komen herstellen. Half uurtje binnen : scherm element eruit, nieuw scherm erin. Naar het schijnt is dat scherm niet meer te repareren. Kost wel 70% van je TV.

      Wordt voor jou dus een nieuwe denk ik...
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

      Comment


      • #4
        Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

        Vrees ik ook, nieuwe TV..

        Ze maken de dingen toch niet meer zoals vroeger hoor...

        Comment


        • #5
          Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat is vermoedelijk een volledige lijn die defect is, dit kan zowel horizontaal als vertikaal gebeuren.
          Iets aan te doen? Nieuwe TV kopen vrees ik.
          LCD vermoedelijk?
          LCD? Staat toch in de topic-titel vermeld...
          type: KDL40W4500 (toen een topline-TV!)

          Kan dit eigenlijk wel, voor een SONY-TV die amper 2,5 jaar oud is??
          Is er een kans dat men een "minnelijke schikking" voorstelt als ik SONY contacteer?
          Last edited by dréten; 9 oktober 2011, 11:36.

          Comment


          • #6
            Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

            Is er een kans dat men een "minnelijke schikking" voorstelt als ik SONY contacteer?

            Comment


            • #7
              Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Is er een kans dat men een "minnelijke schikking" voorstelt als ik SONY contacteer?
              Als je het niet probeert, zal je het niet weten...
              Een nee heb je, een ja...

              Ze maken die dingen inderdaad niet meer zoals vroeger, maar dat zie je ook aan de prijs. Je kan niet verwachten dat de prijs steeds lager wordt, en de kwaliteit stijgt...
              Het toetsenbord van een IBM pc kostte vroeger, wat een volledige PC nu kost .
              Ik vrees een beetje, dat we met dergelijke dingen zullen moeten leren leven.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Inderdaad is eenLCD: KDL40W4500 (vergeten vermelden, oeps)
                Kan dit eigenlijk wel, voor een Sony TV die amper 2,5 jaar oud is??
                Is er een kans dat men een "minnelijke schikking" voorstelt als ik SONY contacteer?
                Had hetzelfde met mijn sony bravia... ( toen ik hem gekocht had, een jaar of 5 geleden, nog zo stom geweest om 200 of zo extra te betalen voor 5 jaar extra garantie )
                Bleek toch zo stom niet te zijn, want na bijna 4 jaar dikke zwarte lijn door scherm, en ... niets moeten betalen...

                Ik heb de indruk met de huidige in elkaar geflansten boel dat ze dees tijden op de markt smijten dat dat in verhouding kleine bedrag "extra" wel eens nuttig kan zijn wat die extra garanties betreft

                Comment


                • #9
                  Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                  Had hetzelfde met mijn sony bravia...
                  draait hier ook al ruim 6 jaar.
                  goed spul hoor. (afkloppen)
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    LCD? Staat toch in de topic-titel vermeld...
                    type: KDL40W4500 (toen een topline-TV!)

                    Kan dit eigenlijk wel, voor een SONY-TV die amper 2,5 jaar oud is??
                    Is er een kans dat men een "minnelijke schikking" voorstelt als ik SONY contacteer?
                    Heb juist hetzelfde voorgehad met een 37" Sony.

                    Twee maand nadat de garantie gedaan was, plotseling een lijn over het beeld. Soms ging die weg maar telkens kwam die terug. Nog een beetje later werd er een heel stuk troebel.

                    Sony gecontacteerd en die zeiden me dat het scherm vervangen moest worden en inderdaad een 500€ plus nog eens manuren zou kosten.

                    Ze wilden wel als ik interesse had een korting geven om een nieuwe Sony te gaan kopen

                    Ik zei toen ook dat ik dat niet goed vond voor een televisie van 2,5 jaar en de opmerking die ik kreeg was dat een 37" televisie nooit een supergoede televisie kan zijn. Op de vraag waarom ze die dan verkochten, kreeg ik geen antwoord meer.

                    Voor mij dus geen Sony meer en ben overgestapt naar Samsung.


                    Mvg en veel succes

                    Steven
                    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                    Comment


                    • #11
                      Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      LCD? Staat toch in de topic-titel vermeld...
                      type: KDL40W4500 (toen een topline-TV!)
                      Nooit iets over het hoofd gezien? Ik dus wel.

                      Kan dit eigenlijk wel, voor een SONY-TV die amper 2,5 jaar oud is??
                      Op een defect staat geen tijd.

                      Is er een kans dat men een "minnelijke schikking" voorstelt als ik SONY contacteer?
                      Dat weet je pas als je de vraag stelt.
                      Bij de aankoop van onze tv alvast een verlengde garantie gekocht tot drie jaar voor 100€.

                      Verschillende verkopers hebben ondertussen al "wijsgemaakt" dat Sony LCD's veel defecten kennnen gevolgd door Philips en LG.
                      Zelf denk ik dat je wat geluk moet hebben.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Op een defect staat geen tijd.
                        En ook geen merk
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                          Ik heb iets gelijkaardig met mijn computerscherm. Af en toe een dunne verticale roze lijn, meer naar de rechterkant van het scherm maar nog duidelijk in de weg. Verdwijnt momenteel nog vanzelf na 5 minuten, maar het is toch verontrustend. Ding is nu bijna 3 jaar oud.

                          Als ik mij binnen afzienbare tijd zo'n platte TV ga aanschaffen, toch ook bijbetalen voor de extra garantie.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                            Huidige toestand:
                            Toestel is niet meer te herstellen.
                            Ik krijg een nieuw toestel ter vervanging.
                            Omdat dit toestel logischerwijs een erg basic-model is zal ik opleggen voor een upgrade naar een recent type met LED-technologie.
                            Echter, daarover heb ik een vraagje:
                            De SONY KDL40EX720 is een zogenaamd 3D-toestel
                            In de lijst met kenmerken staat: "Weergave 3D-beeld: JA (geďntegreerd)".
                            Nu vraag ik me af wat de betekenis is van "geďntegreerd" bij dit toestel.
                            maw. heb ik behalve een bril, nog extra's nodig om 3D te kunnen kijken?
                            Sommigen zeggen dat ik ook nog een transmitter zal moeten aankopen...
                            Zou het in dit geval dan zo zijn dat bij nog duurdere toestellen die transmitter ingebouwd is?
                            Wie geeft mij uitsluitsel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: dun zwart lijntje op ons LCD TV-scherm

                              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                              Huidige toestand:
                              Toestel is niet meer te herstellen.
                              Ik krijg een nieuw toestel ter vervanging.
                              Omdat dit toestel logischerwijs een erg basic-model is zal ik opleggen voor een upgrade naar een recent type met LED-technologie.
                              Echter, daarover heb ik een vraagje:
                              De SONY KDL40EX720 is een zogenaamd 3D-toestel
                              In de lijst met kenmerken staat: "Weergave 3D-beeld: JA (geďntegreerd)".
                              Nu vraag ik me af wat de betekenis is van "geďntegreerd" bij dit toestel.
                              maw. heb ik behalve een bril, nog extra's nodig om 3D te kunnen kijken?
                              Sommigen zeggen dat ik ook nog een transmitter zal moeten aankopen...
                              Zou het in dit geval dan zo zijn dat bij nog duurdere toestellen die transmitter ingebouwd is?
                              Wie geeft mij uitsluitsel.
                              "nitwit modus" :
                              Misschien beter een plasmascherm gekocht ?

                              "einde nitwit modus"
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X