Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luminus

En dacht je dat het elders beter is?
    Laatste afrekening kwam er bijna 100€ bij ... per maand en niet per kwartaal zoals bij u!
    Dus alvorens je gaat klagen ... beter per maand genoeg betalen dan op het eind 700€ of zo moeten bij te leggen!
    Op een paar tientallen Euro's per jaar na is de prijs toch overal hetzelfde.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      beter per maand genoeg betalen dan op het eind 700€ of zo moeten bij te leggen!
      Als ik weet dat ik ga moeten opleggen, dan zet ik dat geld toch liever een aantal maanden zelf op een spaarrekening. Brengt wel niet veel op, maar toch.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dus alvorens je gaat klagen ... beter per maand genoeg betalen dan op het eind 700€ of zo moeten bij te leggen!
        heu... Verseg, dat meen je toch niet hé... Moet ik nu ook al gaan bank spelen voor electriciteitsmaatschappijen? Ik speel al genoeg bank voor de staat hoor...
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja..als je wil sparen ga je naar een spaarbank, dat doe je niet bij een energie maatschappij.
          daarom worden de voorschotten verhoogd als blijk dat je geld terug krijgt, juist om die teruggaven te voorkomen.
          grt,bouk.
          Bouk, als jij bij Luminus solliciteert dan wordt je dadelijk aangeworven.
          Jij beheerst hun logica perfect

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
            heu... Verseg, dat meen je toch niet hé... Moet ik nu ook al gaan bank spelen voor electriciteitsmaatschappijen? Ik speel al genoeg bank voor de staat hoor...
            Je verbruikt toch niet enkel tegen je eindfactuur gas en elektriciteit? Uw maandafrekeningen zijn toch om te vergoeden wat je maandelijks gebruikt?
            Waar is dan de fout als je per maand genoeg betaalt om op het einde van het jaar geen dikke som te moeten afdokken?
            Het is alsof je elke week gaat tanken, telkens 5€ betaalt en eind van het jaar 2000€ zou moeten betalen voor de eindfactuur. Daar betaal je toch ook regelmatig volgens gebruik?
            Stel dat je maandelijks geen belastingen betaalt op je loon, geen tussentijdse afrekeningen voor nutsvoorzieningen of wat dan ook ... op het eind van het jaar krijg je de totaalfactuur van alles. Hoeveel mensen zouden dan plots falliet zijn denk je?
            Het is niet plezant altijd te moeten betalen en zeker niet als het te veel is om daarna terug te krijgen, maar gegarandeerd is te veel betalen nog steeds beter dan te weinig.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Je verbruikt toch niet enkel tegen je eindfactuur gas en elektriciteit? Uw maandafrekeningen zijn toch om te vergoeden wat je maandelijks gebruikt?
              Waar is dan de fout als je per maand genoeg betaalt om op het einde van het jaar geen dikke som te moeten afdokken?
              Het is alsof je elke week gaat tanken, telkens 5€ betaalt en eind van het jaar 2000€ zou moeten betalen voor de eindfactuur. Daar betaal je toch ook regelmatig volgens gebruik?
              Stel dat je maandelijks geen belastingen betaalt op je loon, geen tussentijdse afrekeningen voor nutsvoorzieningen of wat dan ook ... op het eind van het jaar krijg je de totaalfactuur van alles. Hoeveel mensen zouden dan plots falliet zijn denk je?
              Het is niet plezant altijd te moeten betalen en zeker niet als het te veel is om daarna terug te krijgen, maar gegarandeerd is te veel betalen nog steeds beter dan te weinig.
              Verseg, als dit je mening is dan begrijp ik niet wat je ons Hier wou zeggen. Je bent boos dat je een factuur krijgt terwijl er geen tellerstand is opgenomen.... Mijn nieuwe voorschot heeft ook geen enkele basis en is ook maar een schatting.
              Last edited by Nickon; 12 oktober 2011, 07:25.
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                .... Mijn nieuwe voorschot heeft ook geen enkele basis en is ook maar een schatting.
                meestal op het gebruik van het jaar daar voor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En dacht je dat het elders beter is?
                  Yup, bij Belpower heb ik geen klagen over die voorschotfacturen.
                  Ik stuurde ze een mailtje "warmtepomp geïnstaleerd, verwacht dat verbruik x.xxxkWh op jaarbasis zal stijgen, gelieve mijn voorschotfacturen op €xxx te brengen". En vanaf eerstvolgende factuur moest ik mijn voorgestelde bedrag te betalen. Uiteindelijk nog meer verbruikt en enkele honderden euro's moeten bijbetalen -> geen aanpassing voorschotfactuur (tenzij ik dat zelf vroeg).
                  Later kwam er een PV-installatie en vroeg ik om verlaging voorschotfacturen, hebben ze even wat moeilijk gedaan (stuur de nodige gegevens door en wij zullen een berekening doen). Ik heb ze geantwoord dat ik vanaf heden €xxx minder wou betalen op m'n voorschotfacturen en is zo aangepast.
                  Top service!

Op een paar tientallen Euro's per jaar na is de prijs toch overal hetzelfde.
                  Toch eens de V-test (site van de VREG) doen zou ik zeggen.

Ik ben van principe dat, met het huidige principe van éénmaal meteropname per jaar voorschotfacturen goed zijn om sommige mensen financieel niet in de problemen te brengen.
                  Aangezien de elektriciteit een erg schommelend marktprijs volgt en energieleveranciers ook niet maar 1x per jaar hun rekeningen moeten betalen vind ik het logisch dat je maandelijks je verbruik betaald (net als bij een gsm bv.). Ook Europa is van die mening en men zal binnen enkele jaren dan ook maandelijks een echte afrekening krijgen (en geen voorschotfacturen). Maar daar is ons systeem met tellers nog niet op aangepast.
                  Last edited by nevermore; 12 oktober 2011, 10:14.
                  Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Working...
                  X