Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

door me rug gegaan!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: door me rug gegaan!!

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Ik wil hier zeker geen afbreuk doen op uw zienswijze ivm manipulatieve acts en zeker niet aan de kwaliteiten van uw familielid.
    Nu moet ik hier wel bij opmerken dat alleen al "het stellen van een diagnose" door een "niet geneesheer" al tegen veel schenen schopt onder de geneesheren zelf. Het is ten andere door de wet verboden een diagnose te stellen indien je het diploma van arts niet bezit. Als kinesitherapeut mag ik van alles denken, maar ik mag geen diagnose stellen. Het is ook al gebeurt dat ik na een functioneel onderzoek tot bepaalde andere conclusie kom als de voorschrijven, maar toch mag ik dat niet meedelen aan mijn patiënt, laat staan op papier schrijven. Ik kan wel contact opnemen met de voorschrijvende arts ivm met mijn eigen zienswijze, maar uit ervaring loopt dat meestal niet zo goed af.
    Je hebt gelijk Pol, ik bedoel met diagnose dat hij iemand die uit zichzelf tot bij hem komt bijna altijd zal vragen of ze geen Rontgenopnamen hebben, en ook niet zo maar in het wilde weg zal gaan behandelen. Hij speelt dus zeker niet "doktertje".
    En je laatste zin zegt veel over het conservatisme van die arts(en).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      En je laatste zin zegt veel over het conservatisme van die arts(en).
      En dat is jammer genoeg nog veel aanwezig.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

update:
        lopen gaat nog steeds moeilijk (loop krom), even als vanaf de stoel of bed omhoog komen.
        sokken aantrekken duurt wel 10 minuten.
        door de Tramadol pijn wel minder, maar bewegen is nog een ramp.
        gelukkig een paar maanden terug een nieuwe bureau/PC/stoel gekocht en die zit heerlijk.
        de lekkerste manier om te zitten, beter dan op de bank.
        hoop toch dat het snel minder wordt, want ben het aardig beu hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          update:
          lopen gaat nog steeds moeilijk (loop krom), even als vanaf de stoel of bed omhoog komen.
          sokken aantrekken duurt wel 10 minuten.
          door de Tramadol pijn wel minder, maar bewegen is nog een ramp.
          gelukkig een paar maanden terug een nieuwe bureau/PC/stoel gekocht en die zit heerlijk.
          de lekkerste manier om te zitten, beter dan op de bank.
          hoop toch dat het snel minder wordt, want ben het aardig beu hoor.
          grt,bouk.
          Dat krom lopen is het gevolg van het streven van het lichaam naar de minst pijnlijke houding = antalgische houding. De wervelkolom gaat scheef trekken of de lordoze (uitholling) aan de onderkant van je rug gaat vlak trekken.
          Een goeie raad bij het uit bed komen is : steeds eerste op je zij te gaan liggen, benen intrekken en nadien door druk op de arm (elleboog) in blok rechtop te komen terwijl de onderbenen uit het bed komen te hangen. Nadien proberen vanuit de benen (de romp niet voorover buigen) recht te komen.
          Sommigen moeten zich eerst vanuit zijlig geleidelijk op de knieën uit bed laten zakken en dan proberen recht te komen door druk op voorarmen of handen op het bed en zo het ene been na het ander been strekken.
          Ik maak aan al mijn patiënten met recidiverende rugklachten wijs dat ze moeten zorgen voor een stevig en sterk onderstel (benen). Men onderschat het belang van stevige beenspieren om het bewegen van de wervelkolom te vermijden. M.a.w. zal men met sterke beenspieren veel vlotter en gemakkelijk door de benen gaan ipv van de rug voorover te buigen. Dit zijn o.a. tips die men in de rugschool meegeeft.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Misschien nog een goeie raad: als het zolang aansleept en niet echt verbetert, misschien toch maar eens een dokter, kinesist of chiropractor raadplegen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Misschien nog een goeie raad: als het zolang aansleept en niet echt verbetert, misschien toch maar eens een dokter, kinesist of chiropractor raadplegen.
              Dat zal mijns inziens nog de beste raad zijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En ondertussen zijn we 3 belangrijke dagen verder ... en staan we nog in hetzelfde schuitje
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

...........
                  Een goeie raad bij het uit bed komen is : steeds eerste op je zij te gaan liggen, benen intrekken en nadien door druk op de arm (elleboog) in blok rechtop te komen terwijl de onderbenen uit het bed komen te hangen. Nadien proberen vanuit de benen (de romp niet voorover buigen) recht te komen.
                  bedankt Pol, is inderdaad het minst pijnlijke en makkelijkste.
                  moet wel zeggen, dat bij het opstaan vanmorgen het iets beter gaat.
                  loop ook niet zo krom meer.
                  ga ook vanaf vandaag de Tramadol vervangen door Paracetamol als ik te veel pijn heb.
                  tja..Tramadol moet je niet te lang gebruiken tis verslavend hè.
                  maar al met al voel me beter vandaag.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    En toch zijn er genoeg... Heb JIJ daar vertrouwen in?
                    Wat ik aan de mening van velen hier tov "de chiropractor" spijtig vindt, is dat velen die een negatieve mening hierover hebben, waarschijnlijk nog nooit bij een chiropractor zijn geweest.
                    Ik heb van zijn diensten reeds meerdere malen gebruik gemaakt (ook op aanraden van mijn huisarts en zelfs op aanraden van mijn kinesist) en ben blij dat deze man mij steeds heeft kunnen helpen, wat door mijn huisarts ( pijnstillers - spierverslappers) en door mijn kinesist niet altijd mogelijk was (geen kwaad woord over mijn huisarts of kinesist hoor)
                    Elk natuurlijk zijn mening, maar liefst dan wanneer men persoonlijk ondervinding heeft en liefst niet van horen zeggen.
                    mvg
                    Jan

Comment

Wat ook in het nadeel speelt van de Chiropractor en de Manuele Therapeut en zelfs de Ostheopaat is het niet of slechts beperkt aanvaarden door het RIZIV met als gevolg dat de mutualiteiten niet of amper tussenkomen.
                      En ik ben er trouwens niet van overtuigd of die beoefenaars wel vragende partij zijn om hen op te nemen in de lijst van beschermde zorgverstrekkers. Doordenkertje...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wat ook in het nadeel speelt van de Chiropractor en de Manuele Therapeut en zelfs de Ostheopaat is het niet of slechts beperkt aanvaarden door het RIZIV met als gevolg dat de mutualiteiten niet of amper tussenkomen.
                        En ik ben er trouwens niet van overtuigd of die beoefenaars wel vragende partij zijn om hen op te nemen in de lijst van beschermde zorgverstrekkers. Doordenkertje...
                        als je eens gaat zien naar tentoonstelling van die opengewerkte lijken, "korperwelten" , dan denk ik dat er weinig te manipuleren valt aan wervelzuil ... mss eerder spier- of peesblessure opdoen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                          als je eens gaat zien naar tentoonstelling van die opengewerkte lijken, "korperwelten" , dan denk ik dat er weinig te manipuleren valt aan wervelzuil ... mss eerder spier- of peesblessure opdoen ...
                          Hier ben ik wel niet mee akkoord want overal waar er gewrichten aanwezig zijn, zij het nu thv de wervelkolom of elders in het osteoarticulair stelsel, kan er in mindere of meerdere mate gemanipuleerd worden. Wat er op aankomt is het goed kunnen op slot zetten van het ene botuiteinde tov het andere. Dat bepaald immers de kwaliteit en de precisie van je manipulatie.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Manipuleren thv. de gewrichten kan heel zeker, en kan je ook duidelijk voelen, althans als therapeut. Zo kan je perfect manuele translaties en tracties uitvoeren thv. de wervels (en andere gewrichten), zodanig dat je op art. niveau de mobiliteit gaan beënvloeden. Je werkt dan niet op het musculaire systeem maar eerder op de ligamenten. Dit ter info.
                            Mvg, Tin_tin
                            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                              Manipuleren thv. de gewrichten kan heel zeker, en kan je ook duidelijk voelen, althans als therapeut. Zo kan je perfect manuele translaties en tracties uitvoeren thv. de wervels (en andere gewrichten), zodanig dat je op art. niveau de mobiliteit gaan beënvloeden. Je werkt dan niet op het musculaire systeem maar eerder op de ligamenten. Dit ter info.
                              En zo is dat...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bouk,
                                de vooruitgang is wel niet spectaculair maar er is toch al wat betering zo te lezen.
                                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                                X