Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

door me rug gegaan!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• door me rug gegaan!!

tijdens het douchen/afdrogen door me rug gegaan.
    kan bijna niet meer rechtop staan.
    lopen erg moeilijk.
    zitten hier mensen met enige kennis....
    hoef het weekend niet weg, maar wil er gewoon weer snel vanaf.
    het zit in de onderrug.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: door me rug gegaan!!

geen kennis, wel ervaring deskundig. spierverslapper innemen (ibuprofen) en voorzichtig de rugspieren weer los maken door bv te gaan lopen en dergelijke.
    succes weet hoe vervelend het is.
    gr
    willem

Comment

Sorry bouk, duurde bij mij 3 weken voordat ik weer enigzins fatsoenlijk mobiel was.
      Vooral autorijden dien je te vermijden, verder heb ik kilometers rond de salontafel geschuifeld, want in beweging blijven is het enige wat een beetje helpt/uit te houden is.

Sterkte in ieder geval!
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Eerste hulplijn is Francis of Pol Callens zeker.
        Snelle beterschap !
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Eerste hulplijn is Francis of Pol Callens zeker.
          Snelle beterschap !
          wat rekenen die voor een Internetconsult.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            lopen erg moeilijk.
            het zit in de onderrug.
            grt,bouk.
            Vlug beterschap bouk.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

wat rekenen die voor een Internetconsult.
              grt,bouk.
              Met een paar Dexia aandelen is dat opgelost

Comment

Moet lukken, verleden week hier ook de schakels een duw gekregen.
                Zeven Voltaren spuitjes gekregen en Tetrazepam EG 50mg moeten innemen.
                Een half 's morgens en een heel 's avonds, je mag dan wel niet meer met de auto rijden.
                Na drie dagen kon ik al iets rondlopen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kennis en ervaringsdeskundige.
                  Myolastan en Thilcotil. Tussen de 2 en 14 dagen rust.
                  Hangt ervan af hoe snel ik erbij ben.

Veel beterschap
                  Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

ik ben tussen mijn 19 en 25 chronisch ruglijder geweest. Dat is over gegaan toen ik veel ben beginnen zwemmen en met aikido ben gestart. Ondertussen ben ik al 8 jaar zo goed als vrij van rugklachten.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      ik ben tussen mijn 19 en 25 chronisch ruglijder geweest. Dat is over gegaan toen ik veel ben beginnen zwemmen en met aikido ben gestart. Ondertussen ben ik al 8 jaar zo goed als vrij van rugklachten.
                      Is ook een optie. Toen ik Jiu jitsu beoefende ook geen last van rug en nek.
                      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Eén adres : Franciskine.
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

lopen erg moeilijk.
                          het zit in de onderrug.
                          grt,bouk.
                          "Relatieve rust" is geboden. Wil niet zeggen een ganse dag liggen, maar blijven bewegen. Dus af en toe eens rondwandelen. Indien het wandelen buiten gebeurt, niet slenteren maar proberen een normale tred te houden. Rechtop zitten is de meest belastende en meestal pijnlijkste houding. Slapen in zijlig met opgetrokken benen(geplooide) is de meest ontspannen houding. Eventueel met een kussen onder de naar voor geschoven en geplooide knie.
                          Wat spierontspanners toedienen onder vorm van warmte (I.R-lamp, pittenkussen e.d.).
                          Wat soms ook goed werkt is een Voltaren Patch op de meest pijnlijke plaats, maar dat wordt door sommigen in twijfel getrokken. Persoonlijk geloof ik erin.
                          Vermijd elke rompbeweging naar voor, zij of naar achter. Zeker geen zware lasten heffen met voorovergebogen romp, maar steeds door de knieën gaan, of op één knie gaan zitten. Bij het tillen, het gewicht zo dicht mogelijk naar de romp brengen en nadien de benen strekken. Ga ervan uit dat je je rug zo onbeweeglijk mogelijk houdt. Elk voorwerp dat je moet aanraken zo dicht mogelijk benaderen zodat je de romp kan rechtop houden. Bij zwaardere personen kan een naar voor hangende buik een aanzienlijke tractie teweeg brengen op de rug, vandaar dat "goeie" buikspieroefeningen op lange termijn zeer efficiënt zijn om het bekken te stabiliseren.
                          Het getuigschrift voor geleverd advies volgt.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik ben ook al een paar keer "door mijn rug gegaan", de laaste keer was vorige maand, en toen kon ik nog maar amper rechtstaan (maar zitten en liggen lukte ook niet zonder pijn). Dat was ook de eerste keer dat ik niet op de fotoclub geraakte, opstaan vanuit de zetel duurde heel erg lang, en was heel pijnlijk.

De eerste keer is nu zo'n 20 jaar geleden, op het werk mijn rug overbelast met het opheffen van een koelgroep. Sindsdien heb ik er geregeld last van.

Voor mij is het vooral belangrijk dat ik in beweging blijf, veel fietsen zorgt ervoor dat ik veel minder rugproblemen heb, dat is ook een van de redenen waarom ik alle dagen naar het werk fiets. Vroeger reed ik die 9 km gewoonlijk met de auto, dit jaar ben ik nog maar één keer met de auto naar het werk gereden, en dat was dan nog omdat ik daarmee direct na het werk naar de garage moest.

Als ik er dan toch weer flink wat last van heb, dan zorgen ontstekingsremmers voor iets minder pijn, maar het duurt dan toch nog 1 tot 2 weken voor ik terug aan het werk kan.
                            Ondertussen blijf ik niet de hele dag in de zetel liggen, want dan geraak ik er nooit meer uit. Voorzichtig wandelen, en een rustig fietstochtje maken van zodra dat weer terug lukt is veel beter.
                            Bewegen zonder je te forceren is de beste manier om de boel terug een beetje beter te krijgen, blijf dus niet de hele dag aan je computer zitten, maak ook eens een wandeling (als het terug wat beter gaat natuurlijk, want ik weet wat het is als je bijna niet meer recht geraakt van de pijn).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

4 jaar geleden ook geweldige last gehad in men rug, met uitstraling naar linkerknie, ben er vanaf geraakt door te vermageren, ik moet nu 9 kilo minder meesleuren
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X