Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Fortis en hun directe reserve contract...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje over Fortis en hun directe reserve contract...

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar wat ik toch merkwaardig blijf vinden is dat de grote massa hondstrouw blijft aan de grote goktenten, pardon grootbanken.
    bij mij is het simpel waarom ik bij Fortis blijf hoor:
    8 leden van de familie werken er, gaande van 1 iemand die nu in de raad van bestuur zit (voordien CEO van BNP Turkije).
    Verder ook omdat vrijwel al onze verzekeringen ook allemaal in dochterondernemingen zitten (Cardiff etc...) en dat het kantoor in Kortenberg alles wat genereert.

Wel 1-maal een probleemke gehad met Fortis, maar dat had dan eerder met de on-ervarenheid te maken van een nieuwe werknemer in het kantoor dan met de bank (ik wist bijv. beter de producten en de do & don'ts dan die persoon)
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Klopt voor 100 %. Behalve die 15 euro zeker ? Zal dat niet eerder x3 of x4 zijn ?
      Zeker als je meetelt dat ik zo'n dikke 20 euro per jaar ontvang (Keytrade, 5 cent/verrichting + wat interest) + 40 euro die ik niet betaal (2 gratis Mastercards Argenta).

Maar wat ik toch merkwaardig blijf vinden is dat de grote massa hondstrouw blijft aan de grote goktenten, pardon grootbanken.
      Waarschijnlijk omdat die een betere rating blijven krijgen dan de kleinere die nog nooit aan het staatsinfuus hebben moeten liggen, en dat die ratingbureau's redeneren dat men ze toch niet laat "omvallen".
      Ik ben momenteel klant bi twee grootbanken Nl/ BNParibasFortis en KBC.
      Tevens klant bij Rabobank en Binckbank.
      Het is zo dat je als zelfstandige met een hoop drukwerk zit waarop je bankrekeningen vermeld staan.
      Er zijn een aantal instellingen waarmee je regelmatig en werkt die over de nrs van jou rekeningen beschikken.
      Op je PC zijn al die nrs opgeslagen zodat je bij het PC-Banken alles snel bij de hand hebt.
      Bij de grootbanken beschik ik over effectenrekeningen die je zo maar niet overal zonder kosten kan verplaatsen.
      Die banken zijn toevallig ook nog op loopafstand van waar ik mijn praktijk heb. Voor mij zijn dat al enkele voordelen die mij op lange termijn ook voordelen leveren.
      Dus zoals gezegd, elke situatie is wel anders en in mijn situatie zie ik niet direct het voordeel om nu nog te gaan veranderen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maar banken zijn inderdaad aasgieren. Nu het beschikken over fysieke waardepapieren stillaan aan het uitsterven is en iedereen zijn nieuwe effecten nu op een effectenrekening moet deponeren hebben de banken hierin nu ook weerom een aanzienlijke bron van inkomsten gezien. Zolang je van je fysieke stukken op de vervaldag herbeleggingen doet in dezelfde bank betaal je dan geen kosten voor het openhouden van je effecten rekening. Maar van zodra er stukken moeten bijkomen die geen typisch product zijn van diezelfde bank, heb je het zitten. Op het einde van het jaar krijg je dan een ferme rekening gepresenteerd. Vorig jaar heb ik hierover een serieuze discussie gehad met KBC, waarna ze het vooropgestelde bedrag drastisch hebben verminderd. Wat ik heb ondervonden is, dat als je met stukken aankomt van een vreemde bank, men het eerste jaar voor je gratis een effectenrekening opent, maar de volgende jaren zal men dat wel komen terughalen.
        BinckBank maakt bvb. reklame dat ze gratis jou effecten overbrengen naar een rekening bij hen, maar ik vraag mij dan wel af wat ze de volgende jaren dan doen.
        Banken zijn dus bijlange geen liefdadigheidsinstellingen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          BinckBank maakt bvb. reklame dat ze gratis jou effecten overbrengen naar een rekening bij hen, maar ik vraag mij dan wel af wat ze de volgende jaren dan doen.
          Banken zijn dus bijlange geen liefdadigheidsinstellingen.
          Dat gratis moet je met een korreltje zout nemen. Per effect dat je overbrengt krijg je voor de som die je aan de andere bank moet betalen gratis transactiekosten voor dat bedrag. Het is ook maar 6 maanden geldig.
          Langs de andere kant zijn hun tarieven zeer goed en dat is iets wat bij elke transactie weerkeert.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dat gratis moet je met een korreltje zout nemen. Per effect dat je overbrengt krijg je voor de som die je aan de andere bank moet betalen gratis transactiekosten voor dat bedrag. Het is ook maar 6 maanden geldig.
            Langs de andere kant zijn hun tarieven zeer goed en dat is iets wat bij elke transactie weerkeert.
            Ik dacht dat ergens gelezen te hebben op hun site dat BinckBank alle kosten van het overbrengen voor hun rekening neemt. Dus volgens u zouden er na 6 maanden ook weer bewaarkosten zijn ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Ik dacht dat ergens gelezen te hebben op hun site dat BinckBank alle kosten van het overbrengen voor hun rekening neemt. Dus volgens u zouden er na 6 maanden ook weer bewaarkosten zijn ?
              Je zit enigszins in de verkeerde richting te denken.

Stel dat je al je effecten overbrengt naar BinckBank en je huidige effectenbank rekent je daarvoor in totaal bv. 250 euro aan, dan krijg je van Binck tijdens de huidige actie (tot 31 oktober) voor 250 euro transactiekosten die je niet moet betalen. Je moet die 250 euro dan wel spenderen aan transacties in een tijdspanne van 6 maanden.

Maar van bewaarloon hebben ze bij BincBank nooit gehoord. Da's uit de tijd dat de banken nog fysiek plaats moesten voorzien om de papieren effecten te bewaren en daar natuurlijk een reden in zagen om er een vergoeding voor te vragen.
              De papierberg is intussen verleden tijd, maar de vergoeding voor dat onbestaande vergeten ze natuurlijk te schrappen. Logisch ook, de massa blijft toch klant.
              Last edited by nete; 11 oktober 2011, 11:50.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
              X