Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac 27" i3 ... nu nog kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iMac 27" i3 ... nu nog kopen ?

Hello,

ik heb een beetje een raar aanbod gekregen van onze Apple leverancier :
    hij heeft nog een 'overschot' van 2010 modellen liggen van de iMac 27", en wel de i3 versie 3.2Ghz met 4gb ram ... deze stonden indertijd aan 1749 Euro blijkbaar, maar momenteel is de iMac enkel nog met i5 en i7 te krijgen, dus eigenlijk krijgt hij ze niet echt meer verkocht.

Nu heeft hij me een aanbod gedaan : voor 850 Euro ex BTW mag je er eentje hebben dat is bijna 50% korting ! En er is de normale Apple garantie op.

Nu heb ik altijd geleerd : als het te mooi is om waar te zijn ... is het dat ook meestal.
    Was er een probleem met deze reeks of is het echt zo dat dit model gewoon niet echt verkoopbaar meer is ? Akkoord de huidige i5 zal sneller zijn, maar die kost dan ook minstens 1649 Euro ... dus heb ik echt wel zin om hier op in te gaan

Is er een reden om dit echt niet te doen en toch voor een nieuwe i5 versie iMac 27" te gaan, buiten de snelheidswinst ?
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: iMac 27" i3 ... nu nog kopen ?

Buah zo mooi is dat toch niet?
    Niemand wil een oud model kopen dus hij verkoopt ze waarschijnlijk aan dump- of aankoopprijzen.

Die oudere modellen zijn aanzienlijk trager dan de nieuwe. Zo'n i7 is een monster
    De oudere modellen hebben ook geen SSD.

Als 2de toestel is dit zo slecht nog niet, voor je vrouw of als backup. Als je er dagdagelijks op werkt dan wil je toch graag een beest van een machine, niet?
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
      ..........

Als 2de toestel is dit zo slecht nog niet, voor je vrouw of als backup.......
      gniffel....gniffel...
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tuurlijk is een i7 sneller, maar die i3 in de aanbieding zal al weer een stuk sneller zijn dan mijn Core 2 Duo van 2008. Mij lijkt dit een interessant aanbod, zeker als je weet dat het RAM-geheugen kan uitgebreid worden tot 16GB ( - mijn iMac zou volgens dezelfde bron maar tot 6GB kunnen). Zal uiteraard nog niet de laatste technologie (zoals Thunderbolt) aan boord hebben.
        Ik heb nergens weet van een 'slechte reeks'.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ok, ik heb al een PC met een i7 staan, dus die zal zeker sneller zijn dan een i3, maar we spreken hier over een 27" iMac voor 850 Euro, terwijl een nieuwe 27" i7 met SSD van 'maar' 256gb toch al 2599 Euro kost

Dat is drie keer zoveel ... en ik betwijfel echt dat de nieuwe 300% sneller zou zijn ... in elk geval ben ik niet van plan om 2599 Euro uit te geven

16gb geheugen zal ik er zelf wel insteken ... dat is bij Apple gewoon véél te duur

Comment

16GB is wellicht nog niet nodig, maar 8GB zou toch al mooi zijn...
            Komt toch wel met Lion, neem ik aan? (Volgens MacTracker is ie destijds gelanceerd met 10.6.3).
            Klopt dat je het RAM-geheugen niet van Apple zelf mag betrekken, dat zegt zelfs de Apple-dealer, die destijds bij mijn Mac zelf van 2->4GB heeft gebracht.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              16GB is wellicht nog niet nodig, maar 8GB zou toch al mooi zijn...
              Komt toch wel met Lion, neem ik aan? (Volgens MacTracker is ie destijds gelanceerd met 10.6.3).
              Klopt dat je het RAM-geheugen niet van Apple zelf mag betrekken, dat zegt zelfs de Apple-dealer, die destijds bij mijn Mac zelf van 2->4GB heeft gebracht.
              Er zit 4gb in, voor nog geen 50 Euro heb ik 4gb extra, voor 75 Euro zit ik op 16gb ... weet nog niet goed hoeveel juist, ik heb in mijn PC 8gb en toch heeft PhotoShop af en toe nog disk swap nodig !?

Ik krijg er Lion gratis bij, maar er staat inderdaad 10.6.x op 'out of the box', en eerlijk gezegd ga ik die er nog even op laten staan

Mijn leverancier zou de extra ram gewoon zelf steken ... de dozen staan in zijn stock, dus kan het niet meer van Apple zelf komen veronderstel ik ?

Ik heb ondertussen wat benchmarks gevonden :
              De iMac 27" i3 3.2 in cijfers :
              SpeedMark 6 score : 188 vs 209 voor de 27" i5 2.66Ghz (i7 zal nog sneller zijn, maar eigenlijk spreken we hier over nog geen 10% winst)
              PhotoShop CS test : 0:42 seconden vs 0.39 seconden voor de i5 (5% winst)
              iTunes mp3 rip : 0:59 seconden vs 1:07 seconden voor de i5 (beetje raar niet ?)
              iMovie export : 1:05 sec vs 1:03 sec ... ook niet echt veel verschil

Nu heb ik zoals aangegeven geen cijfers voor de i7 versie, maar ik heb echt geen zijn om 2099 Euro te geven aan een 27" i7 met 4gb ram en 1Tb schijf (om de vergelijking staande te houden, de i3 heeft geen SSD)

Nu ja, straks even het thuisfront raadplegen

Comment

Tegen die prijs is dit m.i. een uitstekende aanschaf!

Comment

als hij er nog op overschot heeft wil ik er ook wel eentje kopen aan die prijs heb zelf een I5 maar wil er nog wel eentje bij voor mijn vrouw.
                  Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Doen!

Als die niet bevalt krijg je die zo terug verkocht, en héél kort bij jouw aankoopprijs!

Comment

Heeft hij ook zo macbook pro's liggen?

Inderdaad wel een leuke prijs.

Comment

Dit gebeurd wel vaker. Zo kwam Mediamarkt begin dit jaar van zijn oude zooi af:

"iMac 27" i7 4GB voor 1499 euro inclusief btw., inclusief 2 jaar garantie."

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Dit gebeurd wel vaker. Zo kwam Mediamarkt begin dit jaar van zijn oude zooi af:

"iMac 27" i7 4GB voor 1499 euro inclusief btw., inclusief 2 jaar garantie."

Jan
                          Dat was volgens mij een i3 hoor...

Ik heb nu een i5 met 8 gig ram..en die draait netjes..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Dat was volgens mij een i3 hoor...

Ik heb nu een i5 met 8 gig ram..en die draait netjes..
                            iMac (27-inch, Late 2009) 2.8 GHz, Core i7 ("Wolfdale, Nehalem")
                            4GB ram 4 - 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM,
                            ATI Radeon HD 4850, 512 MB GDDR3

Comment

Daarstraks langsgeweest ... en blijkbaar was het toch een mooi aanbod ... uitverkocht

Hij had er blijkbaar nog 5 op stock gisteren, had enkele mailtjes uitgestuurd en ja, het is feest is aan de snelle beslissers dus ...

Ikke van mijnen tak gemaakt natuurlijk (zo ben ik dan weer) ... en kijk, 25% korting gekregen op een nieuwe i5 iMac 27" wel wat meer dan ik wou geven (maar dat besef komt pas als je thuis komt en het vrouwtje de factuur ziet natuurlijk ) ... toch maar netjes een nieuwe iMac ondertussen.

En dat ding is GROOT zeg ... mijn vrouwtje moest gelijk lachen met dat kleine klaviertje ... een monster van een scherm en het toetsenbord valt echt in het niets, die magic mouse is wel super moet ik toegeven

Nu nog wat software installeren om hem echt bruikbaar te maken ...

Nu vraag ik mij toch ook een beetje af of het geen lokkertje was ... ik weet het, ik ben paranoïde van aard

Comment

Working...
                              X