Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand wat van android?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kent iemand wat van android?

Oorspronkelijk geplaatst door #Paco# Bekijk bericht
    Ik gebruik gewoon de gmailapp, moet je geen interval instellen. In gmail kan je dan aanvinken dat berichten op de server moeten blijven staan. Met de labels kan je dan eigenlijk verschillende inboxen maken. En je kan kiezen vanuit welk mailadres je wilt versturen.
    Ik gebruikte voordien K9 mail, maar ben geswitched naar de gmailapp.
    Grtz
    Paco

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    Lijkt me het ideaal, als je het tenminste geconfigureerd krijgt.
    Ik heb dit ingesteld voor mijn weinig gebruikte gmail account, omdat je de gmail app toch niet kan verwijderen.
    Ik heb zojuist nog eens geprobeerd om een account toe te voegen. (mijn Telenet account bv). Als ik die keuze maak krijg ik een scherm met Google aangevinkt. Verder kan ik niets doen.
    Heb al op internet gezocht, maar ook daar wordt ik niet veel wijzer.
    Last edited by nete; 9 oktober 2011, 09:22.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ondertussen werkt bij mij alles zoals het moet ..... ') Dankzij K-9 Mail ....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Lijkt me het ideaal, als je het tenminste geconfigureerd krijgt.
        Ik heb dit ingesteld voor mijn weinig gebruikte gmail account, omdat je de gmail app toch niet kan verwijderen.
        Ik heb zojuist nog eens geprobeerd om een account toe te voegen. (mijn Telenet account bv). Als ik die keuze maak krijg ik een scherm met Google aangevinkt. Verder kan ik niets doen.
        Heb al op internet gezocht, maar ook daar wordt ik niet veel wijzer.
        Op de pc naar gmail gaan en daar kan je bv je telenet bijvoegen. Ik kan nu niet zien hoe juist maar als ge wilt kan ik deze avond wel even een pm sturen hoe ik het gedaan heb.
        Voordeel met gmail is dat ge geen interval moet instellen. Gmail checkt (afhankelijk van hoeveel mailverkeer je hebt, bij mij bv +- om de 45 min.) zelf je ingestelde mailadressen en stuurt dan de mail naar je phone. Dus minimaal batterijgebruik, bij K9 is het elke bv 45 min dat je phone gaat checken of er mail is. Meer belasting voor.je batterij. Ook als je phone in slaapstand is controleert K9 je mail niet. Dus als je je phone pas na 2 uur terug gebruikt gaat hij dan ook pas terug controleren ( of ze moeten dat veranderd hebben, toen ik het gebruikte was het toch zo).

Comment

Als je gebruik maakt van de IMAP instellingen blijven de mails zo ie zo staan tot je ze ergens verwijdert. Gmail werkt altijd zo, Telenet sinds kort ook...
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Re: Kent iemand wat van android?

Oorspronkelijk geplaatst door #Paco# Bekijk bericht
            Op de pc naar gmail gaan en daar kan je bv je telenet bijvoegen. Ik kan nu niet zien hoe juist maar als ge wilt kan ik deze avond wel even een pm sturen hoe ik het gedaan heb.
            Voordeel met gmail is dat ge geen interval moet instellen. Gmail checkt (afhankelijk van hoeveel mailverkeer je hebt, bij mij bv +- om de 45 min.) zelf je ingestelde mailadressen en stuurt dan de mail naar je phone. Dus minimaal batterijgebruik, bij K9 is het elke bv 45 min dat je phone gaat checken of er mail is. Meer belasting voor.je batterij. Ook als je phone in slaapstand is controleert K9 je mail niet. Dus als je je phone pas na 2 uur terug gebruikt gaat hij dan ook pas terug controleren ( of ze moeten dat veranderd hebben, toen ik het gebruikte was het toch zo).

Klopt natuurlijk, maar op de PC gebruik ik Outlook (en wil ik bij voorkeur verder gebruiken), en die haalt mijn zeldzame gmail ook binnen. Maar op de android gmail toepassing zie ik geen mogelijkheid om iets anders dan nog een ander gmailaccount toe te voegen. Ik krijg zelfs de vraag in die wizard of ik al een gmailaccount heb en me wil aanmelden, vul ik het nodige in dan krijg ik de melding dat ik al een account heb. Nogal wiedes...
            Wat ik dus zou willen bereiken is dat ik mijn Telenet en one.com mail zou kunnen laten pushen naar mijn Android smartphone (inderdaad minder batterijvebruik dan een POP verbinding), maar de mails op de server laten om ze later ookop de PC binnen te krijgen. En dat lukt me langs geen kanten.
            Je mag me uiteraard een PM sturen als je hierover meer weet.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
            X