Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw scherm

Hallo,
    Ik zou graag raad krijgen voor een degelijk nieuw scherm.
    Ik zou er in hoofdzaak fotografie mee doen maar ook af en toe games (oa battkefield 3).
    Het scherm mag zo'n 500 euro kosten en liefst min 25 " groot zijn !
    Wie weet de oplossing ?
    Mvg
    Oli
    btw kan men een mac scherm aan een windows pc koppelen (die zijn wel duurder maar wel mooi)
    canon of een sony

Re: nieuw scherm

Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik zou er in hoofdzaak fotografie mee doen maar ook af en toe games (oa battkefield 3).
    Wie weet de oplossing ?
    Mvg
    Oli
    btw kan men een mac scherm aan een windows pc koppelen (die zijn wel duurder maar wel mooi)
    60€ erbij en je hebt een zeer goed 27'' scherm. Als dat teveel is moet je naar 24'' of geen IPS paneel, wat de beste kleurweergave heeft. BVb: http://tweakers.net/pricewatch/25371...arp-u2711.html
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

oja het liefst geen dell scherm , een kennis heeft er teveel slechte ervaringen mee, de rest van merken zijn ok , laat maar horen !
      canon of een sony

Comment

Ik heb een 24" iiyama (prolite e2407hds), waar ik best tevreden van ben.
        Het scherm is niet gekalibreerd maar als ik zo'n testbeeld download ziet alles eruit zoals het zou moeten uitzien.
        Je hebt eigenlijk altijd werkruimte tekort. Een tweede 24" is ook een optie ipv een 27", als je ze kan aansturen, voor mij een optie, voor jou misschien niet?
        En met 2 24" blijf je mooi binnen budget en heb je veel meer werkruimte dan met een 27".
        Enig nadeel, als je dat een nadeel vind, is dat mijn scherm niet in hoogte verstelbaar is.
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

oja het liefst geen dell scherm , een kennis heeft er teveel slechte ervaringen mee, de rest van merken zijn ok , laat maar horen !
          Wat waren die slechte ervaringen? Ik ben best tevreden met mijn scherm, maar er is natuurlijk altijd veel beter. Meestal bepaalt de prijsklasse de kwaliteit van het scherm.

Ik kan je wel aanraden om deze review eens te lezen. Enorm uitgebreid en de nadelen van dat scherm wordt ook in de verf gezet.

http://tweakers.net/pricewatch/25371...arp-u2711.html

Comment

het was niet het scherm algemeen, ik ken iemand die een eigen zaak had en daar enkele pc van dell, hij was gewoon niet te spreken over de kwaliteit want na enkele weken was het moederbord al kapot alsook eens een scherm met dode pixels, maarja dat zal wel bij elk merk gebeuren hé !
            Mvg
            Oli
            canon of een sony

Comment

Bij pc's kan altijd wel iets foutlopen. Bij zakelijk gebruik, moet je gewoon een bijkomende "next business day on site" garantie (meestal 3 jaar) erbij nemen. En dan spelen die problemen veel minder een rol : na max. 24 uur, is het probleem terug opgelost...
              Ik geef je op een briefje dat dergelijke garantiebepalingen volledig hun lading dekken (het merk speelt daarin minder een rol). Alleen is het behoorlijk duur (maar dat kan moeilijk anders).
              Zelf heb ik met Dell nog niet veel problemen gehad. Ik heb er hier eentje staan van 10 jaar oud, die nog altijd werkt met de originele onderdelen (dus ook de harde schijf), en die nu windows server 2003 draait. Maar de laatste jaren wordt hij wel minder gebruikt. Het scherm is al een tijdje weg : een probleem met de signaalkabel, maar dat was geen LCD-scherm en nam ook veel te veel plaat in (was een heel degelijk 17" scherm).
              Groeten,

Polleke

Comment

het was niet het scherm algemeen, ik ken iemand die een eigen zaak had en daar enkele pc van dell, hij was gewoon niet te spreken over de kwaliteit want na enkele weken was het moederbord al kapot alsook eens een scherm met dode pixels, maarja dat zal wel bij elk merk gebeuren hé !
                Mvg
                Oli
                Je kan inderdaad al eens een slechte reeks hebben. In ieder geval geven ze voor hun ips panelen een zero bright pixel garantie, maar je betaalt daar ook wel voor.

Zero Bright Pixels
                In het kader van de Premium-garantie voor flatpanels van Dell3 ontvangt u een Dell UltraSharp-monitor ter vervanging van uw huidige exemplaar zelfs als er maar één defecte pixel op het scherm wordt gevonden.
                http://accessories.euro.dell.com/sna...hs1&sku=294998

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Bij pc's kan altijd wel iets foutlopen. Bij zakelijk gebruik, moet je gewoon een bijkomende "next business day on site" garantie (meestal 3 jaar) erbij nemen. En dan spelen die problemen veel minder een rol : na max. 24 uur, is het probleem terug opgelost...
                  Wat betreft merk pc's, ik heb er nog nooit een gekocht. Wel zelf samengestelde pc's en ik heb nog nooit de problemen gehad die ik bij merk pc's veel hoor.
                  Bij merk pc's krijg je in de meeste gevallen verouderde hardware omdat die bedrijven hun pc's niet constant kunnen/willen updaten, maar je betaald wel extra voor het merk, en dat geldt ook voor Dell.
                  Die pc's worden samengesteld en die configuratie blijft tot er, meestal enkele jaren later, een nieuwe configuratie gemaakt word, omdat bedrijven zich veel te traag aan de markt en/of nieuwe onderdelen (kunnen) aanpassen. Kies je ervoor de pc die je interesseert te upgraden, betaal je er zwaar voor, en ben je veel goedkoper af met een zelf samengestelde pc. Ik heb twee jaar terug ook naar de Dell pc's gekeken maar zodra ik de updates, processor/ram/hd/enz., "bijgekocht" had viel ik bijna van mn stoel toen ik de prijs zag.
                  Het enige voordeel is dat je, inderdaad, een "next business day on site" garantie kan bijkopen, iets wat misschien voor bedrijven of zelfstandigen interessant is, maar iets wat ik met een zelf samengestelde pc nog nooit nodig gehad heb, terwijl mijn pc ongeveer 12-15 uur per dag aan staat, ook als we enkele uren weg zijn om welke dan ook, blijft de pc aan.
                  Zoek een winkel die je kan vertrouwen, er zijn er genoeg waar je online reviews kan van lezen en laat een pc samenstellen die aan je verwachtingen voldoet.

Wat betreft het scherm heb ik mijn mening reeds gepost.
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Hallo,
                    Wie weet de oplossing ?
                    Mvg
                    Oli
                    Dan is het imho ook hoofdzaak dat je het scherm kan kalibreren.
                    (en dat gaat niet goed met elk scherm)
                    Anders zie ik het als nutteloos...

Een groot scherm van 25" en games....
                    Zorg maar voor goede hardware anders ga je niet erg tevreden zijn.
                    (vooral de cpu en de grafische kaart)
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                      Wat betreft merk pc's, ik heb er nog nooit een gekocht. Wel zelf samengestelde pc's en ik heb nog nooit de problemen gehad die ik bij merk pc's veel hoor.
                      Bij merk pc's krijg je in de meeste gevallen verouderde hardware omdat die bedrijven hun pc's niet constant kunnen/willen updaten, maar je betaald wel extra voor het merk, en dat geldt ook voor Dell.
                      Die pc's worden samengesteld en die configuratie blijft tot er, meestal enkele jaren later, een nieuwe configuratie gemaakt word, omdat bedrijven zich veel te traag aan de markt en/of nieuwe onderdelen (kunnen) aanpassen. Kies je ervoor de pc die je interesseert te upgraden, betaal je er zwaar voor, en ben je veel goedkoper af met een zelf samengestelde pc. Ik heb twee jaar terug ook naar de Dell pc's gekeken maar zodra ik de updates, processor/ram/hd/enz., "bijgekocht" had viel ik bijna van mn stoel toen ik de prijs zag.
                      Het enige voordeel is dat je, inderdaad, een "next business day on site" garantie kan bijkopen, iets wat misschien voor bedrijven of zelfstandigen interessant is, maar iets wat ik met een zelf samengestelde pc nog nooit nodig gehad heb, terwijl mijn pc ongeveer 12-15 uur per dag aan staat, ook als we enkele uren weg zijn om welke dan ook, blijft de pc aan.
                      Zoek een winkel die je kan vertrouwen, er zijn er genoeg waar je online reviews kan van lezen en laat een pc samenstellen die aan je verwachtingen voldoet.

Er is een groot verschil tussen wat het bedrijfsleven verwacht van een pc en wat een thuisgebruiker nodig heeft.
                      Voor het bedrijfsleven is het een ramp als een PC, 1 dag stuk is (over het prijskaartje van uitvallen van een server gaan we zwijgen). Grote merken leveren voor deze gebruikers toestellen en leveren daar garantie op die een gewone computerwinkel gewoonweg niet kan leveren. Er is geen enkele computerwinkel die ergens in de kast voor z'n gebruikers een aantal blade-servers en grafische werkstations heeft liggen voor in het geval dat.
                      Voor die grote merken als Dell of HP is dat geen enkel probleem...
                      Een bedrijf dat z'n IT laat doen door de PC-winkel om de hoek en daarbij zelf gebouwde PC's gebruikt is echt niet goed bezig .
                      Als je ooit in een netwerk tot de constatatie komt dat je hoofdswitch de geest heeft gegeven (zoals ik het ooit heb meegemaakt), dan wil je dat binnen de dag opgelost zien. En liefst nog wat sneller. Een bedrijf als HP doet dat moeiteloos. Ik denk niet dat dat winkeltje om de hoek zo'n switch van een goeie 100.000BEF'kes (wegens managed en voorzien van een aantal optische poorten) liggen heeft . Bij HP krijg je zelfs levenslange garantie op die dingen...
                      Goedkoop aangekocht is in dergelijke geval meer dan duurkoop...

Langs de andere kant, zijn dergelijke beslommeringen niet besteed aan de "gewone" gebruiker. En daar zorgt die zelfgebouwde PC in ieder geval voor meer flexibiliteit...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Er is een groot verschil tussen wat het bedrijfsleven verwacht van een pc en wat een thuisgebruiker nodig heeft.
                        Voor het bedrijfsleven is het een ramp als een PC, 1 dag stuk is (over het prijskaartje van uitvallen van een server gaan we zwijgen). Grote merken leveren voor deze gebruikers toestellen en leveren daar garantie op die een gewone computerwinkel gewoonweg niet kan leveren. Er is geen enkele computerwinkel die ergens in de kast voor z'n gebruikers een aantal blade-servers en grafische werkstations heeft liggen voor in het geval dat.
                        Voor die grote merken als Dell of HP is dat geen enkel probleem...
                        Een bedrijf dat z'n IT laat doen door de PC-winkel om de hoek en daarbij zelf gebouwde PC's gebruikt is echt niet goed bezig .
                        Als je ooit in een netwerk tot de constatatie komt dat je hoofdswitch de geest heeft gegeven (zoals ik het ooit heb meegemaakt), dan wil je dat binnen de dag opgelost zien. En liefst nog wat sneller. Een bedrijf als HP doet dat moeiteloos. Ik denk niet dat dat winkeltje om de hoek zo'n switch van een goeie 100.000BEF'kes (wegens managed en voorzien van een aantal optische poorten) liggen heeft . Bij HP krijg je zelfs levenslange garantie op die dingen...
                        Goedkoop aangekocht is in dergelijke geval meer dan duurkoop...

Langs de andere kant, zijn dergelijke beslommeringen niet besteed aan de "gewone" gebruiker. En daar zorgt die zelfgebouwde PC in ieder geval voor meer flexibiliteit...
                        We hebben ook al gemerkt dat dit niet altijd waar is hoor. Bij Dell hebben we ooit eens een grafische kaart stuk gehad. Dat was een exotisch Open-GL ding van ongeveer 3.000 euro en de garantie was next businnes day on-site. Dat heeft een maand geduurd ongeveer voor we een vervang exemplaar hadden.

Gelijkaardig verhaal voor een HP-UX server, alhoewel daar de onkunde van de technicus meer verantwoordelijk was. De cpu en het moederbord waren stuk. Dat was binnen de 4 werkuren (lees de dag erna) in orde gebracht, maar vermits het een snellere cpu was omdat de andere niet meer verkrijgbaar was moesten er een paar dipswitchen veranderd worden, maar dat had ie niet gezien. Uiteindelijk heeft dat 3 dagen geduurd.

Dit hele verhaal om maar te zeggen dat als je die contracten goed bekijkt, dan beloven ze enkel een analyse binnen de 4 uur of binnen de werkdag, maar daarom nog geen oplossing. Je kan ook een oplossing vragen binnen de zoveel tijd, maar meestal is het goedkoper om dan een reserve exemplaar in huis te hebben, wat voor kritieke toepassingen eigenlijk een must is.

Trouwens, in de begindagen heb ik ook pc's van bij de pc boer op het werk gebruikt. Daar is op zich niks mis mee als je er zelf aan kan sleutelen. Die dingen waren gewoon goedkoper, maar eigenlijk komt het er gewoon op meer dat je besparingen op hardware gewoon doorgeschoven worden naar de werknemers. Het heeft toch even geduurd voor ik hen heb kunnen overtuigen om op een merk pc over te schakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht

Van Iijama schermen heb ik toch idd al goed dingen gelezen. Hebben deze een ips paneel omdat ik denk dat dit het beste is voor fotografie ?
                          Wat denk je van de winkel tones.be of forcom in Gent.
                          Ik zou een zware configuratie laten samenstellen i7 processor 2600k, met grafische kaart 6950 hd of nvidea gtx 550 of beter....
                          mvg
                          Olivier
                          canon of een sony

Comment

Hebben deze een ips paneel omdat ik denk dat dit het beste is voor fotografie ?
                            Er zijn er ook veel die een IPS-paneel willen en ook kopen, eens thuis wordt het uitgepakt en op het bureau gezet ... en werken maar.
                            Anderen kopen een niet-IPS-paneel maar beginnen eens geïnstalleerd met een calibratie.
                            Bij welk van de twee zal de weergave het juistste zijn denk je?
                            Het moet niet blijven bij de gedachte "het is IPS, het is goed" ... denk ook wat verder en zie dat je dan ook investeert in een goede calibratie.
                            Of de meesten er altijd nut aan hebben ... da's de vraag die blijft natuurlijk.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Voor een nieuwe pc steek je best hier je licht eens op, dat heb ik ook gedaan met een goede, betaalbare config, zonder dat je een onnodig zware pc hebt, die dan ook nog eens veel te duur is.
                              Ik heb mn nieuwe pc/monitor van vorig jaar dus heb eigenlijk geen idee wat iiyama nu aanbied qua monitoren. Mijn monitor is hier en daar nog verkrijgbaar.

Zal mn factuur eens zoeken want heb geen idee waar mn pc vandaan komt, ik kan onthouden van 's middags tot 12 uur en 't moet dan nog rap slaan
                              Ze hadden wel een foutje gemaakt, verkeerde case, coolermaster cosmos 1000 ipv cosmos s, was vlug opgelost, 100€ korting en ik toch tevreden

Comment

Working...
                              X