Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoek advies ivm "betwisting" bestaande aansluiting aan riolering.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zoek advies ivm "betwisting" bestaande aansluiting aan riolering.

Besten,

Kan/wil er hier iemand even meedenken?

Om de zoveel jaar verzakt de stoep ter hoogte van de aansluiting van mijn afvoer aan de riolering. Helaas lopen een deel van mijn afvoerbuizen onder de stoep. De reden hiervoor is dat bij de verbreding van de straat en de definitieve aanleg ervan, nu waarschijnlijk meer dan 45 jaar geleden als het al geen 50 jaar is, een deel van de huidige eigendom onteigend werd met als resultaat dat de aflopen ergens naartoe moesten, onder de stoep dus!
    Het resultaat daarvan is dat zodra er werken aan de stoep dienen te gebeuren, mijn afvoerbuizen om zeep wordt geholpen, ondanks voorafgaande verwittiging bij de ploegbaas.
    Bij ieder probleem keer krijg ik dus van de gemeentediensten een ganse preek te horen dat mijn aansluitingen niet reglementair zijn en nog meer van dat fraais, alhoewel ik die situatie niets eens zelf geschapen heb, dat deed de gemeente zelf bij de aanleg van de straat!
    Op zich kan dat dus allemaal wel waar zijn (gezien de huidige veranderde wetgeving zegt de man van de gemeente!) maar ik heb een vermoeden dat men andermaal een reden zoekt om mij te laten opdraaien voor de kosten enkel en alleen om de gemeentekas te ontzien!
    De straat is hier trouwens één patchwork van stukjes hersteld asfalt omdat overal ondergrondse wateraders liggen en op regelmatige tijdstippen valt er gewoon een deel van de straat in! Voeg daarbij dat allerhande maatschappijen de straat om de haverklap open gooien om nog wat leidingen of buizen onder de grond te stoppen.
    In 't kort: weet er iemand een methodologie/procedure om mij hiertegen te wapenen of te verweren? Ik betaal genoeg belastingen aan de gemeente om niet nog eens als verhaal voor gemaakte kosten te dienen en er meteen voor op te draaien! Waar vind ik bvb de wetgeving ivm de aanlsuitingsregels aan de riolering? Ik weet dat men spreekt van verplichte gescheiden afvoer regenwater/afvalwater, maar bij mijn weten ligt er zo geen gescheiden afvoer in mijn straat. .. en geldt dit enkel voor nieuwbouw of niet? Kan ik inroepen dat de situatie geschapen werd lang voor ik eigenaar werd van het huis dat ik bewoon? De laatste keer werd mijn aansluiting terug gelegd door de maatschappij die nieuwe stoepen kwam leggen, gewoon omdat ze met hun bobcat graafmachine al mijn buizen naar de kl... hadden gereden! Ik heb geen idee hoe geod dat werk uitgevoerd werd, ik was weg werken!
    Graag jullie adviezen .. andere suggesties zijn evenzeer welkom!!

Re: zoek advies ivm "betwisting" bestaande aansluiting aan riolering.

Misschien kan dit forum je ook helpen.

Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Re: zoek advies ivm "betwisting" bestaande aansluiting aan riolering.

PER-FECT!! hartelijk dank!!! wist niet eens dat dit bestond!

Comment

Working...
      X