Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe urban locatie's vinden via Google Maps of Earth ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe urban locatie's vinden via Google Maps of Earth ?

Ik las dat je makkelijk urban locatie's kan vinden via google maps of earth, ik heb beiden getest, maar als het trefwoord 'urban' intyp vind ik niets of enkele adressen van bestaande firma's.
    Je ziet wel panorama-icoontjes overal maar das van toeristische uitzichten.

Heb al veel gegoogled en fotos bekekenn, ik las dat het zogezegd leuker is om ze zelf te vinden, maar je kan toch niet zomaar ergens binnenvallen zonder 100% zeker te weten dat er nog mensen in wonen als een gebouw er vervallen uitziet. En ik bedoel dan niet krakers of junks ofzo, maar gewone mensen die er nog wonen, is inbreken.

Ook al gelezen dat dit een gesloten wereldje is en dat tips enkel via PM worden doorgegeven om krakers en vandalen te vermijden, als jullie enkele tips weten regio WVL-OVL-Antwerpen, laat iets weten via PM.
    Doel-Dadi-Campo Santo kent iedereen al, misschien een mooi kasteel of villa ofzo zoals die Wahlfahrt,Josephine,... of boerderij Vanneste,... enz want die fabrieken lijken me nogal koel, maar deze liggen waarschijnlijk niet in WVL/OVL/Antwerp maar meer in Wallonië?

Re: Hoe urban locatie's vinden via Google Maps of Earth ?

Ja logisch dat "urban" niets opleverd. En al helemaal niet in maps... Geen enkel oude fabriek, kasteel of verlaten klooster heeft het woord "urban" in zijn naam staan

Wat mensen daarmee bedoelen, is dat je zélf moet kijken, met eigen ogen naar het terrein op google maps. Scrollend naar links, rechts, boven etc... en inzoomend. Tijdrovend, maar komt bijna op hetzelfde neer als doelloos rondrijden met de auto om iets te vinden....

Qua locaties... er schiet nog weinig over. Het meeste ligt al plat, is dichtgetimmerd, is leeg gevandaliseerd of is omgebouwd tot lofts.

Wallonïe heeft gelukkig nog wat uitstelgedrag en daar kan je soms nog iets vinden. Maar een kasteel in een dichtbegroeid bos zie je natuurlijk nooit op een luchtfoto.

Comment

ah dacht dat ze misschien nuttige plaatsen - door de gebruiker aangeduid - op google maps hadden gezet via een tag trefwoord 'urban'.
      denk niet dat ik meteen villa wahlfahrt zal vinden zo, maar zal nog eens verder googelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
        ah dacht dat ze misschien nuttige plaatsen - door de gebruiker aangeduid - op google maps hadden gezet via een tag trefwoord 'urban'.
        denk niet dat ik meteen villa wahlfahrt zal vinden zo, maar zal nog eens verder googelen...
        Je zegt zelf dat die locaties niet echt vrij gegeven worden (alhoewel..), dan lijkt het mij sterk dat ze zomaar op Google te vinden zijn. Moest dit wel zo zijn, zouden de meeste natuurlijk helemaal niet meer in fotogenieke staat zijn wegens platgelopen en volgespoten met graffiti.

Ik denk ook dat je toch iets van link moet ontvangen of doorgestuurd krijgen en dat dit niet op de openbare google maps staat. Anders kan iedereen ook boven mijn huis zetten "verlaten huis, inbreken via achterpoort"...

Ik kan wel met mijn persoonlijke google-account locaties aanduiden ter herinnering. Maar die kan ik alleen zien natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
          .... misschien een mooi kasteel of villa ofzo zoals die Wahlfahrt,Josephine,... of boerderij Vanneste,... enz ...
          Aha die kende ik nog niet, zal ik eens achter zoeken se

BTW iets markeren met de tag Urban, dan kun je evengoed wegwijzers langs alle drukke wegen gaan plaatsen

De bedoeling van geslotenheid van die groep is om het weinig urbanpatrimonium dat nog beschikbaar is te beschermen tegen vandalisme en ook tegen teveel fotografen, want als er op een verlaten locatie teveel volk komt dan duurt het niet lang of er is politiecontrole of de toegangen worden afgesloten.

Als een leegstaand pant teveel aandacht trekt worden er sneller maatregelen (voor zogezegd de veiligheid) genomen om het te verzegelen of af te breken.

Daarom gaan urbanfotografen omzichtig om met informatie over locaties en gaan ze niet zomaar namen en locaties op internet gooien waar iedereen (via google) het kan vinden.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hier een hele lijst http://www.urbansecrets.nl/gallerij.html
            MVG guido
            https://ggpics.be/

Comment

Working...
            X