Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paypal

    Ik krijg een mail van "zogezegd" Paypal.

    Your credit card that ends in 7001 will expire soon.

    To avoid any interruption to your service, please log in to your PayPal account and go to your Profile to update your credit card expiration date.


    Sincerely,
    PayPal


    Als de "kaart ??" maar afloopt in het jaar 7001 heb ik nog wel even tijd zeker ?

    Of hanteren zij de Joodse kalender, dan is het al wat eerder.

    Nog mensen die deze "mail" kregen ?

    In het lichtgrijs staat er nog:


    Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.

    To receive email notifications in plain text instead of HTML, update your preferences.



    Copyright © 1999-2011 PayPal. All rights reserved.

    PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
    Société en Commandite par Actions
    Registered Office: 5th Floor 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
    RCS Luxembourg B 118 349


    Je zou op de duur denken dat het "echt" is.
    Last edited by nete; 18 september 2011, 21:35.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Paypal

    'Your credit card that ends in 7001 will expire soon.'

    daarmee willen ze zeggen dat de laatste vier cijfers op de kaart '7001' zijn, niet dat ie in 7001 vervalt hé

    Ik krijg er zo wel elke dag eentje binnen op één van mijn emails, en dan nog wat mailtjes van Visa en van zowat elke bank die er bestaat ... allemaal rommel die direct verticaal geklasseerd wordt.

    Maar ze moeten er maar eentje vinden die op de link klikt hé ... dan hebben ze prijs ... ik heb ook prijs gereden met mijn Amex kaart ... ergens een database gekraakt blijkbaar en enkele aankopen bij Amazon.com mee gedaan ... heb ze toch niet moeten betalen gelukkig.

    Als je online betaling doet dan heb je vroeg of laat prijs, hoe voorzichtig je ook bent
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Paypal

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      daarmee willen ze zeggen dat de laatste vier cijfers op de kaart '7001' zijn, niet dat ie in 7001 vervalt hé
      Inderdaad want anders zou er staan "your card that expires ..."

      Zoals je aanhaalt zijn het de laatste vier cijfers van de kaart zoals ze ook bij elke betaling laten zien.
      Maar Paypal stuurt die mails wel degelijk ... Luxemburg adres is anders ook daar waar eBay zit.
      Nate, Paypal aan eBay account gekoppeld?

      eBay Europe S.à r.l.
      22-24 Boulevard Royal
      L-2449 Luxemburg
      Last edited by VerSeg; 18 september 2011, 21:52.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Paypal

        Ik heb mijn Paypal account wel eens aangemaakt, maar nog niet gebruikt. Zeker niet aan E-bay gekoppeld, dat gebruik ik nooit.

        Ik zou denken dat er logisch zou staan "ends with" of "ends on" als ze het einde van een kaartnummer bedoelen, of is "ends in" toch het juiste Engels ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Paypal

          Heb toevallig dezelfde mail gekregen gisteren.
          Mijn Visakaart die ze vermelden vervalt eind september.

          Ik heb intussen al een tijdje mijn nieuwe Visakaart aan mijn paypalaccount gekoppeld.
          Dus dat is al opgelost.

          In de mail wordt er niet gevraagd om op een link te klikken, maar wel dat je inlogt in je account en de creditcard gegevens aanpast.
          Het is gewoon een herinnering die Paypal stuurt.
          Mocht er gevraagd worden om op een link te klikken dan had ik ook getwijfeld.
          Last edited by Ticor; 19 september 2011, 03:39.
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Paypal

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Maar Paypal stuurt die mails wel degelijk ... Luxemburg adres is anders ook daar waar eBay zit.
            Nate, Paypal aan eBay account gekoppeld?

            eBay Europe S.à r.l.
            22-24 Boulevard Royal
            L-2449 Luxemburg
            Koppelen hoeft niet, eBay is eigenaar van PayPal, vandaar datzelfde adres.

            Comment


            • #7
              Re: Paypal

              Bedankt voor de reacties, ga één en ander even checken
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Paypal

                Ik kan niet meer betalen met Paypal met de Visa.
                Had me aangemeld, mee betaald.
                Dacht meld me weer helemaal af, als ik het weer nodig heb meld ik me weer opnieuw aan.
                Weet niet hoe vaak ik dit gedaan had, 1x of 2x of 3x.
                Maar mijn Visa werd niet meer geaccepteerd....reden een of andere soort "diefstal" beveiliging. Vind ik wel prima maar ik kan de blokkade er met geen mogelijkheid er vanaf laten halen...enige optie een nieuwe Visa card met ander nummer aanvragen werd me verteld.....zelfs al kwam ik met ID kaart etc....het gaat niet.

                Comment


                • #9
                  Re: Paypal

                  De prijs van de veiligheid.

                  @ lesC: kan jij als Engelsman (dat is toch zo?) eens licht werpen op het gebruik van het voorzetsel in het gebruik van "ends in 7001" ? Ik weet het niet zeker, maar denk wel dat "in" hier correct is, niet "with.

                  Ik herinner me een leraar die zei dat voor ons Vlamingen (Nederlanders?) een verkeerd voorzetselgebruik de grootste fout was tegen het Engels. Waarop dagen van oefeningen volgden die uiteindelijk niet veel hebben opgeleverd, vermoed ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paypal

                    Volgens mij klopt die mail niet, ze zullen je nooit vragen om op een directe link te klikken, alleen maar of wil inloggen op je account.

                    Ik heb ook geen creditkaart aan mijn PayPal account gekoppeld, maar gewoon m'n rekeningnummer, wel zo makkelijk
                    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                    Cybershot Photo Website!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paypal

                      Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                      Volgens mij klopt die mail niet, ze zullen je nooit vragen om op een directe link te klikken, alleen maar of wil inloggen op je account.
                      Dat is toch wat ze hier doen? Dan klopt de mail dus wel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paypal

                        Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                        Volgens mij klopt die mail niet, ze zullen je nooit vragen om op een directe link te klikken, alleen maar of wil inloggen op je account.

                        Ik heb ook geen creditkaart aan mijn PayPal account gekoppeld, maar gewoon m'n rekeningnummer, wel zo makkelijk
                        Lees die mail dan nog eens.
                        Er wordt nergens gevraag om op een link te klikken.
                        Wel om in je account in te loggen en om je gegevens up te daten.
                        Niet meer dan dat.
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paypal

                          Een compleet correcte mail in goed Engels. Is gewoon een verwittiging om je gegevens aan te passen via je account. Want eens de kaart vervallen dan kan je geen PayPal betalingen meer doen.
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paypal

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Koppelen hoeft niet, eBay is eigenaar van PayPal, vandaar datzelfde adres.
                            Zo staat inderdaad in hun gegevens. Enkel de naam verandert maar het adres blijft.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paypal

                              Paypal/Ebay zal de in aanhef van de mail je naam gebruiken en niet "dear customer /user". Ik heb lang geleden ook een mail gekregen dat mijn CC eindigend op xxxx ging vervallen en dat was ook zo. Ik heb echter nog steeds de settings niet aangepast, nummer is vervallen en de nieuwe kaart staat ook geregistreerd.
                              Je kan bij dit soort mails trouwens beter steeds gaan inloggen via de website en niet via links in mails, ook niet als die legitiem zijn.

                              Ik heb de mail toen wel in het Nederlands gekregen en vermits ik voor elke firma of website een ander e-mailadres gebruik kan ik daar alleen al aan zien of het "echt" is.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X