Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp signaal babyfoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp signaal babyfoon

    Ik heb de indruk dat hier redelijk wat technisch onderlegde mensen zitten. bij deze wil ik even beroep doen op jullie kennis.

    Wij hebben net een baby monitor gekocht. Deze zu een bereik hebben van 300m.
    Het probleem is dat onze muren aan de vrij dikke kant zijn. ..
    Maw die monitor geraakt niet tot in onze slaapkamer.

    Bestaat er zoiets als een signaalversterker? of iets dat ik op de antenne kan zetten om het bereik te vergroeten..

    Alle hulp is welkom..
    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: hulp signaal babyfoon

    Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
    Ik heb de indruk dat hier redelijk wat technisch onderlegde mensen zitten. bij deze wil ik even beroep doen op jullie kennis.

    Wij hebben net een baby monitor gekocht. Deze zu een bereik hebben van 300m.
    Het probleem is dat onze muren aan de vrij dikke kant zijn. ..
    Maw die monitor geraakt niet tot in onze slaapkamer.

    Bestaat er zoiets als een signaalversterker? of iets dat ik op de antenne kan zetten om het bereik te vergroeten..

    Alle hulp is welkom..
    Alvast bedankt,
    Zou het niet kunnen dat je, sorry hiervoor, rommel hebt gekocht? Of je nu een muur van 15 of 20cm dikte hebt maakt dat voor dit soort signalen weinig uit tenzij je heel veel staal hebt in je muren (wat ik niet vermoed).
    Dit soort toestellen zijn gen routers waar eventjes een repeater kan tussen gezet worden. Was het een CB toestel kon je er een "savatte" (versterker) achter zetten maar ook hier vrees ik het ergste.

    Comment


    • #3
      Re: hulp signaal babyfoon

      Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
      Ik heb de indruk dat hier redelijk wat technisch onderlegde mensen zitten. bij deze wil ik even beroep doen op jullie kennis.

      Wij hebben net een baby monitor gekocht. Deze zu een bereik hebben van 300m.
      Het probleem is dat onze muren aan de vrij dikke kant zijn. ..
      Maw die monitor geraakt niet tot in onze slaapkamer.

      Bestaat er zoiets als een signaalversterker? of iets dat ik op de antenne kan zetten om het bereik te vergroeten..

      Alle hulp is welkom..
      Alvast bedankt,
      Je kan eens proberen met en blikje open te snijden en dit achter het toestel te plaatsen en te richten naar de ontvanger .Heb zo al onywerpen op het net gezien voor het versterken van het signaal van een router in een bepaalde richting.

      Comment


      • #4
        Re: hulp signaal babyfoon

        Ik weet niet wat voor merk en type die babyfoon is, maar een normale babyfoon heeft binnen een bereik van minstens 30 meter ongeacht wat voor muren er tussen zitten.
        Ik heb hier een babyfoon die het vier huizen verder (300 meter) nog prima doet!
        Het enige wat kan storen is electronische apparatuur, zoals draadloze telefoons, verwarmingsketel, magnetron, koelkast e.d., dus zorg dat ze daar een eind vandaan staan, als die niet in de buurt zitten, dan zou ik 'm terug brengen want dan is hij niet goed!
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

        Comment


        • #5
          Re: hulp signaal babyfoon

          hier muren van 10 cm, betonnen plafond en geen probleem!!

          hebben:

          den dezen

          en

          den dezen

          beiden werken perfect en vlot! zelfs als ze samen gebruikt worden, mooi storingsvrij
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: hulp signaal babyfoon

            We hebben de Topcom babyviewer 4500.
            Deze zou een van de betere zijn met een bereik tot 300M.

            Ik heb inmiddels ook reeds met een andere (ander type, merk) geprobeerd. en hetzelfde probleem.

            Ik spreek over muren van een goeie halve meter. de monitor moet door een drietal van die dingen tot onze slaapkamer. (woon in een gerenoveerde boerderij.
            Een dikke miserie is het.

            Ben aan het nadenken om evt wifi cameras te kopen. maar dan moet ik mijn wifi boosten want die geraakt verdomme ook niet tot in de slaapkamer.

            Comment


            • #7
              Re: hulp signaal babyfoon

              Ja muren van een halve meter is wel bijzonder, wonen jullie in een bunker

              Voor je netwerk kun je dan beter Powerpluggen gebruiken, dat werkt beter;

              http://www.allekabels.nl/Netwerk-Div...-200-MBPS.html
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #8
                Re: hulp signaal babyfoon

                Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
                We hebben de Topcom babyviewer 4500.
                Deze zou een van de betere zijn met een bereik tot 300M.
                Werkt op 2.4GHz en dus op dezelfde frequentierange als WiFi. Wat het bereik betreft, die theoretische afstanden kan je misschien halen in optimale omstandigheden (line of sight zonder enige hindernissen).

                Wil je echt draadloos dan kan je proberen met een babyfoon die op 27MHz werkt. Hoe hoger de frequentie hoe hoger de demping dus het "zou" kunnen dat een 27MHz model wel werkt. Je zit natuurlijk wel in een extreme situatie ....

                BTW, Wireless internet zal ook niet werken als je door 3 dikke muren moet. Beste optie: kabel trekken.

                Ter info, ik hoop dat je weet dat babyfoons simpel te beluisteren zijn door derden? Ik kon hier jaren terug hele discussies volgen die door een babyfoon "uitgezonden" werden...
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment

                Working...
                X