Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led verlichting: wie gebruik ze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Led verlichting: wie gebruik ze?

    Vandaag in de Philipswinkel geweest, maar led begint nu eindelijk een alternatief te worden. De led lampen zijn te dimmen: een hele vooruitgang binnen enkele jaren.
    Een peer lamp van 12 watt LED (= 60 W gloeilamp) voor € 60.- nu tijdelijk ter introductie € 30.- Nog steeds veel geld maar ze gaan dan ook lang mee. De kleurtemperatuur van de diverse lampen is best aangenaam.
    In Eindhoven zijn sommige straten verlicht met LED lampen, door de slimme constructie van de armaturen door middel van lenzen en spiegels geven ze enorm veel licht.
    Hetzelfde geld voor de ledverlichting die ik gebruik voor macro opnamen, ik maak het laatste jaar alleen nog maar gebruik van led lampjes : de belichting is beter te beheersen en minder vlak dan met flitslicht.
    Last edited by Binnenuit; 16 september 2011, 18:02.

  • #2
    Re: Led verlichting: wie gebruik ze?

    Ik heb er eentje gekocht in de Aldi aan 9,99, voor een staande lamp, verbruikt 4,5 Watt .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Led verlichting: wie gebruik ze?

      Heb zelfst toepassingen gezien waarbij ze TL-lampen vervangen door LED-lampen (met ombouwkit). Ziet er wel degelijk de moeite uit.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment

      Working...
      X