Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dubbele vraag : GPS-toestel gezocht + kaarten Nieuw-Zeeland

iPad +navigatie, nog gehoord.
    Maar: hoe los je het op om je iPad ergens veilig te bevestigen zonder dat het zicht wordt belemmerd? (Ik vergelijk gewoon met standaard GPS systemen)

Comment

Ik heb de iPad op het luchtrooster bevestigd, werkt prima;

http://www.laptopcomfort.nl/index.ph...id=268&lang=NL
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Oké. Maar is die houder universeel bruikbaar of specifiek per auto? Want stel je voor dat je in Nieuw-Zeeland aankomt met je prachtige iPad met houder voor de ventilatie die niet past op je huurcamper. Wat dan?

@Dama
        Misschien zinloos als reactie, maar als je ter plaatse een GPS huurt of zelfs koopt, is dat niet het meest simpel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Oké. Maar is die houder universeel bruikbaar of specifiek per auto? Want stel je voor dat je in Nieuw-Zeeland aankomt met je prachtige iPad met houder voor de ventilatie die niet past op je huurcamper. Wat dan?
          Hij is wel universeel en past op de meeste luchtroosters.

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          @Dama
          Misschien zinloos als reactie, maar als je ter plaatse een GPS huurt of zelfs koopt, is dat niet het meest simpel?
          Wel lastig als je er dan nog mee moet gaan leren werken
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Sorry voor de verwarring die ik hier creëerde, maar zo bedoelde ik het inderdaad.
            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
            Het probleem wat hier onstaat is het begrip draagbaar, men bedoelt dus eigenlijk dat het apparaat los in de auto zit en er zo uit kan worden gehaald.
            .....
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Ben heel Nieuw-Zeeland rondgereden met m'n handheld Garmin GPSMap 60Cx op het dashboard. Gratis kaarten op voorhand ingeladen via: http://nzopengps.org/
              Is ook een bijkomende zekerheid bij lange trektochten of op mountainbiketocht - de 42nd Traverse stond zelfs op de kaart.
              Ben al zeer nieuwsgierig naar de landschapsfoto's waarmee je zal terugkeren.

Comment

IK heb een heel gedetailleerde wegenatlas gekocht, en heb geen probleem met kaartlezen.
                Toch een paar redenen waarom ik voor een GPS opteer :
                - Ik reis alleen, dan kan ik mij beter op de weg concentreren, ipv op de kaart te volgen.
                - Als ik onderweg mooie plekjes zie, wil ik ze opslaan om 's morgens of 's avonds terug te gaan bij beter licht
                - Off-road : wegen die niet op de kaart staan --> door logging op gps weet ik steeds vanwaar ik kom, en kan dus niet verloren rijden, of lussen rijden (hoop ik )
                - Om dezelfde reden wil ik hem ook gebruiken tijdens wandelingen, zodat ik mijn wagen daar nog terug vind... Ben geen ervaren "hiker"
                - Ik kan leuke plaatsen kiezen op de kaart bv meer, berg, kust... en er mij gemakkelijk naar toe laten navigeren
                - POI : tankstations, campings, hotels...
                - ...
                Ik denk dat de voordelen voor zich spreken ;-)
                Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                idd, die heb ik gedurende 3 weken in februari dit jaar gebruikt werkte perfect.
                maar een gps is niet noodzakelijk hoor, je weg vinden in NZ is niet zo moeilijk mits een goeie kaart. (ok, een gps is nooit noodzakelijk, ik bedoel maar dat er ook niet zóveel wegen zijn daar dus dat het echt wel gemakkelijk is)
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Bedankt voor de suggesties !

iPad is niet meteen een optie voor mij. Ik weet wel dat het een nuttig ding is, maar zoek wel specifiek een navigatietoestel.

Handheld tja, heb ik ook al aan gedacht, maar ik wandel heel weinig, daarom opteer ik liever voor een auto-navigatie waarmee ik af en toe eens wandel, dan voor een wandelnavigatie die ik voor 90% in de auto zal gebruiken.

Ik ben ook eens bij Mediamarkt naar alle modellen gaan kijken... wat een bos vol bomen !

Ik wacht hier nog verdere suggesties af...

Heb al begrepen dat zowel TT als Garmin kaarten van NZ heeft, dus daar moet wel aan te geraken zijn. Misschien kan ik ze wel ter plaatse (goedkoper ?) kopen ?
                  Openstreetmaps is ook een mogelijkheid, maar daar zal ik mij eens moeten in verdiepen.

Wat mij wel opviel is dat Garmin de hele wereld op zijn kaarten zet, TT is beperkt tot Europa...
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Ik neem aan dat je de camper ter plaatse gaat huren. Misschien eerst checken dat de camper niet standaard voorzien is van gps
                    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Dit is inderdaad een mogelijkheid, en niet heel duur (ginder toch niet).
                      Het zou op een 120eur komen voor 25dagen, en dat is zowat de prijs van een nieuwe, vandaar dat ik een aankoop wel overweeg.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Christophe_db Bekijk bericht
                      Indien je het enkel voor die reis zou doen, kan je misschien beter een GPS toestel huren bij de maatschappij waar je de camper van huurt.
                      Ik vrees dat ze dit niet standaard aanbieden. Het kost hun meer bij de aankoop, en een losse brengt dan weer extra geld in het laatje.
                      Gisteren in Wenen nog een wagen gehuurd bij Avis. Een nieuwe Astra Caravan, en ik was verwonderd dat er geen GPS ingebouwd zat... Ik had er één van het werk mee, maar ze vroegen wel 25EUR voor die 2 dagen om er één te huren. Brengt goed op he ? Dus waarom zouden ze er één als optie nemen ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
                      Ik neem aan dat je de camper ter plaatse gaat huren. Misschien eerst checken dat de camper niet standaard voorzien is van gps
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Ik heb ondertussen mijn "ding" gevonden...

Heb de Garmin Nuvi 3790T aangeschaft, en er meteen ook de kaarten Australië + Nieuw-Zeeland op gezet.

Bedankt voor jullie inputs !
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Dat is inderdaad ook een mooi toestel, ik wens je er alvast een fijne reis mee
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Zeer goede keuze. Gezien je regelmatig een gps nodig hebt zal je de aankoop rap terug verdiend hebben (ipv huren) en zal je ook het toestel naar je eigen voorkeuren kunnen instellen (POI enz).
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Knap machientje! Maar niet geschikt voor wandelnavigatie en dat zocht je toch?

Veel plezier gewenst met je reis!!!
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

Comment

Veel plezier ermee Dama!!
                                Een goede en veilige reis! Rijdt niet verloren

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                                Knap machientje! Maar niet geschikt voor wandelnavigatie en dat zocht je toch?

Veel plezier gewenst met je reis!!!
                                Wandelnavigatie? Dat was helemaal niet de vraag in de openingspost. Maar je bent wel niet de eerste die dat dacht begrepen te hebben

Comment

Working...
                                X