Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop op extra scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laptop op extra scherm

hallo,
    Ik heb nu een nieuwe sony laptop 15" i3 nvidea g410m gekocht en wil een extern scherm erop aansluiten!
    Mijn vraag is of mijn laptop nu eigenlijk dezelfde prestaties neerzet dan een desktop met gelijkaardige i3 processor. Mijn interesse gaat vooral uit naar fotografie (elements 9 etc...) en ik hecht dus veel belang aan kwaliteit van het scherm. Is het handig als ik foto's wil bewerken telkens mijn laptop aan en af te sluiten van het scherm of is dit te omslachtig ? Alle raad is welkom.
    Mvg
    oli
    canon of een sony

Re: laptop op extra scherm

Grappig dat je je dit afvraagt na je aankoop ...

Een extra scherm aansluiten kan uiteraard maar veel hangt af van de grafische kaart in de laptop. Welke resolutie kan die aan, ...
    Dan is er nog het scherm zelf. Huidige schermen zijn zeker niet slecht te noemen zoals deze van Samsung etc maar ik ben dan ook geen professionele fotograaf die een €x.xxx kostend scherm dient te hebben. Een extra scherm zal zeker de rekenprestaties niet drastisch laten zakken op je laptop.

Comment

Tja jammer dan je dan niet gelijk een betere laptop met 17" en i5 of i7 processor hebt gekocht, dan hoef je geen extra scherm meer aan te sluiten
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
        Tja jammer dan je dan niet gelijk een betere laptop met 17" en i5 of i7 processor hebt gekocht, dan hoef je geen extra scherm meer aan te sluiten
        ik vermoed dat de TS aan grotere schermen denkt dan een 17 inch - je ....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik sluit dagelijks een laptop aan op een 22" en soms op een 26" zonder probleem.
          Zoveel laptops gaat ge niet vinden waarmee je dit niet kan en zelfs bijna alle goedkope videokaarten kunnen de meeste resoluties aan.
          De kans dat het niet lukt is klein.
          Last edited by VerSeg; 11 september 2011, 16:14.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
            Mijn vraag is of mijn laptop nu eigenlijk dezelfde prestaties neerzet dan een desktop met gelijkaardige i3 processor.
            Nee, ongeveer de helft. Was beter geweest om eerst na te denken en dan te kopen.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert
              Nee, ongeveer de helft. Was beter geweest om eerst na te denken en dan te kopen.

Jan
              Kan je dat staven? Ikzelf ondervind geen verschil tussen mijn werklaptop met een I3 en de desktop van mijn stiefdochter met ook een I3. Beiden heben ook dezelfde hoeveelheid ram .....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Een laptop-processor is inderdaad trager dan een desktop-versie. Dat is zo voor die i3-reeks processoren, maar evengoed voor de i5 of i7.
                De draagbaarheid is nog altijd het enige voordeel van een laptop, voor al de rest (en zeker voor rekenkracht en prijs) ben je beter af met een desktop.
                Maar niet getreurd : ook met een i3 kan je uit de voeten, maar het werkt een beetje trager...

Of je je laptop ook aan een groot scherm kan hangen, hangt voornamelijk af van het type aansluiting (en je definitie van groot ). Bij de mijne gebruik ik de HDMI aansluiting, met een tussenstukje naar DVI. Daarmee kan je zonder problemen tot een 24" scherm aansluiten.
                Daarboven zal je normaal een dual-link DVI aansluting nodig hebben (dus voor 27" en 30", maar dat is ook afhankelijk van de resolutie van het scherm).
                Quasi alle grafische kaarten (ook die ingebouwd in sommige i3 processoren) zullen de resolutie voor die resolutie voor die grotere schermen wel halen. Dus normaal is dat geen probleem.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Kan je dat staven? Ikzelf ondervind geen verschil tussen mijn werklaptop met een I3 en de desktop van mijn stiefdochter met ook een I3. Beiden heben ook dezelfde hoeveelheid ram .....
                  link....

De verschillen zijn er weldegelijk . Of het 50% is, is weer iets anders. Maar het is in geen enkel geval moeilijk om een desktop-processor te vinden die sneller is dan zijn laptop-equivalent. En meestal is die desktop versie dan nog goedkoper ook...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

Jan
                    Precies, dat is wat ik bedoel
                    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                    Cybershot Photo Website!

Comment

Tot nu toe zou ik graag voor het Lg scherm gaan 23" ips236v. Maar als jullie betere alternatieven hebben prijsklasse 300 à max 500 euro.
                      Ik had ergens gelezen dat schermen met ips paneel beter is.
                      Mvg
                      Oli
                      canon of een sony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Grappig dat je je dit afvraagt na je aankoop ...

Een extra scherm aansluiten kan uiteraard maar veel hangt af van de grafische kaart in de laptop. Welke resolutie kan die aan, ...
                        Dan is er nog het scherm zelf. Huidige schermen zijn zeker niet slecht te noemen zoals deze van Samsung etc maar ik ben dan ook geen professionele fotograaf die een €x.xxx kostend scherm dient te hebben. Een extra scherm zal zeker de rekenprestaties niet drastisch laten zakken op je laptop.
                        de naam van de grafische kaart staat erbij (410m 1gb) en weet niet wat deze aankan, jij misschien?
                        Ik ben van plan een desktop aan te schaffen maar nog niet direct dus dacht ik al te beginnen met een goed scherm !
                        canon of een sony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Een laptop-processor is inderdaad trager dan een desktop-versie. Dat is zo voor die i3-reeks processoren, maar evengoed voor de i5 of i7.
                          De draagbaarheid is nog altijd het enige voordeel van een laptop, voor al de rest (en zeker voor rekenkracht en prijs) ben je beter af met een desktop.
                          Maar niet getreurd : ook met een i3 kan je uit de voeten, maar het werkt een beetje trager...

Of je je laptop ook aan een groot scherm kan hangen, hangt voornamelijk af van het type aansluiting (en je definitie van groot ). Bij de mijne gebruik ik de HDMI aansluiting, met een tussenstukje naar DVI. Daarmee kan je zonder problemen tot een 24" scherm aansluiten.
                          Daarboven zal je normaal een dual-link DVI aansluting nodig hebben (dus voor 27" en 30", maar dat is ook afhankelijk van de resolutie van het scherm).
                          Quasi alle grafische kaarten (ook die ingebouwd in sommige i3 processoren) zullen de resolutie voor die resolutie voor die grotere schermen wel halen. Dus normaal is dat geen probleem.
                          Dank u hier kan ik wat mee !
                          canon of een sony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc

link....

De verschillen zijn er weldegelijk . Of het 50% is, is weer iets anders. Maar het is in geen enkel geval moeilijk om een desktop-processor te vinden die sneller is dan zijn laptop-equivalent. En meestal is die desktop versie dan nog goedkoper ook...
                            Bedankt Polleke, weer iets bijgeleerd .....

Comment

Working...
                            X