Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

backup laptop maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Polleke, misschien is Acronis True Image dan een beter alternatief, heel gebruiksvriendelijk maar helaas niet gratis ( maar zeker niet overdreven duur en zijn geld zeker waard ), ik gebruik het al jaren om mijn schijven te clonen...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Re: backup laptop maken

Gratis en gebruikersvriendelijk:

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert
        Gratis en gebruikersvriendelijk:

http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

Jan
        Interessantd info....... ga ik straks eens beter bekijken.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Zat er ook geen Windows CD/DVD bij?
          Je zal ver moeten zoeken om nog een laptop met een Windows CD/DVD bijgeleverd te vinden

kopiën maken op een USB stick
          Véél veiliger én goedkoper én sneller: externe harde schijf. Maar de raad van Tom is
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Véél veiliger én goedkoper én sneller: externe harde schijf. Maar de raad van Tom is
            Een externe schijf kan ook, maar een USB-Stick is juist veiliger en sneller
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

maar een USB-Stick is juist veiliger
              Wablief ?
              Nog nooit de melding gekregen als je een USB stick inplugt: "medium is niet geformatteerd, wil je nu formatteren ? ja/nee" ?
              Dan heb je al veel geluk gehad.
              Ik gebruik ook USB sticks hoor, best handig voor tijdelijke opslag van gegevens die toch nog ergens anders staan.
              Trouwens, mijn USB stick, die misschien al 20 keer geformateerd is onder Win7, komt op ALLE PC's bij het inpluggen vertellen dat er fouten op zitten. In het begin maakte ik hem al eens leeg en formatteerde hem opnieuw, maar die melding blijft. Nu negeer ik ze gewoon.
              Maar veel vertrouwen boezemt dat niet in om zoiets als echt backup medium te gaan gebruiken. Om dan nog over de kostprijs per GB nog te zwijgen.
              Let wel, het is nog altijd beter dan helemaal geen backup.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Wablief ?
                Nog nooit de melding gekregen als je een USB stick inplugt: "medium is niet geformatteerd, wil je nu formatteren ? ja/nee" ?
                Dan heb je al veel geluk gehad.
                Ik gebruik ook USB sticks hoor, best handig voor tijdelijke opslag van gegevens die toch nog ergens anders staan.
                Trouwens, mijn USB stick, die misschien al 20 keer geformateerd is onder Win7, komt op ALLE PC's bij het inpluggen vertellen dat er fouten op zitten. In het begin maakte ik hem al eens leeg en formatteerde hem opnieuw, maar die melding blijft. Nu negeer ik ze gewoon.
                Maar veel vertrouwen boezemt dat niet in om zoiets als echt backup medium te gaan gebruiken. Om dan nog over de kostprijs per GB nog te zwijgen.
                Let wel, het is nog altijd beter dan helemaal geen backup.
                Nee heb ik nog nooit gehad, maar ik gebruik ook niet die goedkope dingen, maar kwaliteit zoals bijv. Corsair en heb in al die jaren dus nooit problemen er mee gehad.
                Ik heb er per ongelijk zelfs is eentje in m'n zak laten zitten toen hij de wasmachine in ging en die werkt nu nog steeds prima
                En als ik dan hoor hoe vaak een externe schijf niet meer herkent wordt of crashed, dan komt dat dus veel vaker voor
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                X