Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zit dat dan niet standaard op een verborgen partitie? Of heb je geen restore DVD's mee gekregen?
mir
niet bij elke pc denk ik , bij de mijne althans niet.
zijn ze erbij dan hoeft het natuurlijk niet, ik ging ervan uit dat ie geen heeft omdat hij het niet erbij vermelde.
grts
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
als er problemen komen met het besturingssysteem.
bv, je krijgt een virus en/of je systeem wordt corupt en je kan niet ander dan formateren, dan heb je wel die dvd nodig he.
grts
Last edited by korandoke; 11 september 2011, 00:03.
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
Kleeft er onderaan de laptop geen licentie sticker van windows. Dan zou er toch een systeemherstel mogelijk moeten zijn?
Hier op mijn eee pc heb ik deze week nog een restore gedaan opstarten met F9 dacht ik. Welk type van laptop heb je?
mir
deze dient enkel om aan te tonen dat er een geldige licentie aanwezig is.
als je nadien om èèn of andere reden moet opnieuw registreren heb je die code nodig die op de licentie sticker staat.
grts
neen er zaten geen cd's bij
In welke gevallen heb je die cd's echt nodig ?
Zat er ook geen Windows CD/DVD bij?
Meestal kun je dan zo Windows er weer op zetten als er iets mis gaat.
Wel regelmatig kopiën maken op een USB stick van je documenten, foto's en andere belangrijke bestanden.
Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website; CybershotPhotoWebsite!
het beste is om onmidelijk deze dvd 's (meestal 4 stuks)te branden voordat er enig wat op geinstalleerd wordt.
kwestie om met een zuivere installatie te hebben.
grts
neen er zat geen enkele cd bij, het is een sony vaio vpc eh 1m1e
Dit staat er bij Sony bij de Vaio laptops;
U hebt herstelschijven nodig als u de herstelpartitie van uw VAIO verwijderd hebt (toegankelijk door tijdens het opstarten op F10 te drukken) en u in het Herstelcentrum geen herstelschijven hebt gemaakt.
Meer informatie over het herstelproces vindt u in de meegeleverde Gids probleemoplossing en herstel.
Last edited by HereIsTom; 11 september 2011, 01:01.
Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website; CybershotPhotoWebsite!
De tijd dat bij je pc of laptop de windows CD + driverdisk wordt bijgeleverd is (helaas) lang verleden tijd. Nu wordt er een deel van je harddisk gebruikt als herstelpartitie.
Als je harddisk stuk gaat, kan je die natuurlijk niet meer gebruiken en heb je die herstel DVD's nodig om je PC in beginstaat te zetten.
Ik zou die zeker aanmaken...
Je kan uiteraard ook een volledige backup nemen van je toestel als je de meeste software hebt geïnstalleerd om zo (indien nodig) snel je toestel te herïnstalleren.
Daar bestaan heel wat programma'tjes voor. Clonezilla is daar een goed voorbeeld van (link. Daarmee kan je je harddisk clonen, naar bv. een externe harde schijf. Het is niet de makkelijkste software om te gebruiken, maar het doet z'n werk wel goed. Gelukkig heb je het (normaal) niet vaak nodig...
Comment