Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar was ik op 11 september 2001...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar was ik op 11 september 2001...

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    die drie dagen lang dood in zijn huis had gelegen voordat men hem vond
    Dit komt helaas enkel in Europa (onze moderne beschaving) voor, als ik dit vertel tegen vrienden in Afrika begrijpen ze niet dat dit kan gebeuren

On topic: ik was toen aan het werk toen ik ik het hoorde op het nieuws in de wagen. En daarna de beelden zag bij een klant op TV.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik reed met de wagen naar huis; kwam van mijn werk, maar het nieuws drong niet echt door. Pas toen ik de beelden op de TV zag, drong de verschrikking tot mij door.

In de naam van de godsdienst zijn er jammer genoeg al verschrikkelijke dingen gebeurd....
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

ik zat in Gibraltar in een pub met " a pint of Guinness" naar CNN te kijken toen we dat live zagen gebeuren. Het eerste vliegtuig was juist in de toren gevlogen en toen sprak men nog van een ongeluk, tot plots het 2de toestel verscheen. Ik krijg het er nog koud van: dat afgrijzen, die kreten van ongeloof, dat onbeschrijfelijke gevoel, ik heb er nog steeds geen woorden voor....Toen we naderhand terug naar Coin, waar we logeerden, reden was er een zeer strenge grenscontrole, en ook in Spanje zelf zijn we toen nog aangehouden door de Guardia Civil die wegversperringen hadden opgeworpen en alle wagens controleerden.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Een dag eerder naar de crematie van een vriend geweest die drie dagen lang dood in zijn huis had gelegen voordat men hem vond met een nog ingepakt geheugenkaartje van zijn camera in zijn handen die hij die dag gekocht had.
          Dat blijft mij beter bij dan wat er een dag later gebeurde.
          Dat overlijdens je bijblijven is toch normaal, niet? Past in hetzelfde schuitje als de geboorte van je kinderen.

Ik was nog niet op deze wereld toen Kennedy werd vermoord, maar 9/11 is denk ik de enige gebeurtenis waarvan ik me kan herinneren wat ik op dat moment aan het doen was. Dat is volgens jou niet normaal?

Comment

ik was toen braafjes een examen voor officier landmacht aan het doen. En maar uitleggen dat een "moderne" oorlog meestal toch eerst voorafgegaan wordt door onenigheid onderling, dan wat diplomatiek gedoe, showen van troepen aan grenzen of dreigen met de handel in olie of andere rijkdommen... en dan pas een echte oorlog...

Toen ik buiten kwam was het tweede vliegtuig net in de toren gevlogen...
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik was nog niet op deze wereld toen Kennedy werd vermoord, maar 9/11 is denk ik de enige gebeurtenis waarvan ik me kan herinneren wat ik op dat moment aan het doen was. Dat is volgens jou niet normaal?
              Ik weet niet wat wel en niet normaal is.
              Maar op 9/11 kon niemand nog weten/voorspellen wat een impact dit voorval op de wereld zou hebben.
              Bijvoorbeeld is de beveiling van de luchtvaart/luchthaves veel strenger geworden (wel voorspelbaar) maar ook de beveiliging van zeehavens.
              Ook is het bestrijden van de Taliban is een gevolg.
              Ik vraag me af hoe e.e.a zou zijn gelopen als op 9/11 iemand anders president van de USA was dan de oorlogszuchtige Bush.

Ik heb zelf geen idee waar ik was en wat doen, en vind de vraag volkomen irrelevant.

Comment

Ik was op het werk, en heb het nieuws gehoord op de radio, toen ik thuis kwam heb ik meteen de tv aangezet, en ik denk dat er op zowat elke zender wel een extra nieuwsuitzending liep waar je alles live kon volgen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik had toen net gedaan met werken het moment dat ik het nieuws heb gehoord reed met de wagen naar huis .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Ik weet niet wat wel en niet normaal is.
                    Maar op 9/11 kon niemand nog weten/voorspellen wat een impact dit voorval op de wereld zou hebben.
                    Bijvoorbeeld is de beveiling van de luchtvaart/luchthaves veel strenger geworden (wel voorspelbaar) maar ook de beveiliging van zeehavens.
                    Ook is het bestrijden van de Taliban is een gevolg.
                    Ik vraag me af hoe e.e.a zou zijn gelopen als op 9/11 iemand anders president van de USA was dan de oorlogszuchtige Bush.

Ik heb zelf geen idee waar ik was en wat doen, en vind de vraag volkomen irrelevant.
                    Dat eerste sportvliegtuigje in die toren waarvan sprake was roept vragen op en dan ga je kijken. Vervolgens zie je een jumbo zich in de andere toren boren en weet je direct dat er daar iemand met opzit een paar honder mensen de dood injaagt en dat het eerste vliegtuigje niet echt een sportvliegtuig is. Je weet dan ook dat dit een aanslag is en dat zoiets niet zonder gevolgen zal blijven, ongeacht president Bush. Dat ze direct een land binnenvallen kan je natuurlijk niet raden.
                    Maar eigenlijk weet je vooral dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn. Ik had persoonlijk eerder een vuile bom verwacht. Ik hoop dat ik ze nooit moet meemaken, maar als het gebeurt dan weet je dat de volgende triestige mijlpaal gekomen is.
                    Dit in tegenstelling bijvoorbeeld tot Fukushima of andere grote rampen van de afgelopen jaren. Dan moet Yellowstone al de lucht invliegen om als mijlpaal te dienen. Niet dat er dan nog veel mensen over gaan zijn om het zich te herinneren

Comment

Ik herinner me nog dat niemand verwachtte dat de toren volledig zou instorten.
                      Er werden vraagtekens gezet bij de bouwconstructie.
                      Dat een brand ervoor kon zorgen dat zo'n wolkenkrabber inzakt als een kaartenhuis was toen (onder andere) een issue.

Na 9/11 is het begrip 'moslimterrorist' in Nederland geïntroduceert.
                      We hadden toen naast onze oude vertrouwde 'huis, tuin en keukenterrorist' ineens een nieuw soort terrorist erbij gekregen.
                      Een soort die nog veel erger is.
                      Last edited by heaucheneaudt; 8 september 2011, 17:40.

Comment

Ik was toen een Mercedes een grote smeerbeurt aan het geven en toen ik thuis kwam rond 16.30 heb ik heel de avond verschillende beelden op verschilende zenders gezien.
                        Sinds dien zit ik nog steeds met een hoop vragen en dat zeker met betrekking op de aanval op het pentagon.
                        Ik heb op geen enkele zender kunnen zien dat er een vliegtuig in gevlogen is en er staan toch een hoop cammeras daar, er is iets binnen gevlogen maar volgens mij was het gat in de gevel veel te klein voor een vliegtuig.
                        Ze hebben zelfs de tonnen zware motoren niet terug gevonden.
                        Waarom begonnen mannen in uniform direct bewijsmateriaal op te ruimen.
                        Wat is er door zes man onder een groot zeil buiten gedragen uit het pentagon vlak na de gebeurtenis.
                        Hoe komt het dat nergens die beelden nog uitgezonden zijn en nergens meer te vinden zijn.
                        Waar zijn de rechtsreekse beelden gebleven toen men op het nieuws zei dat WTC7 ingestort was en het nog life op de beelden achter hen bijna ongeschonden recht stond.
                        Volgens mij stinkt dat potje en ben ik ook een aanhanger van de complot theorie.
                        Dat er terroristen zijn binnen gevlogen dat betwijfel ik niet maar volgens mij zijn er van op de hoogte geweest dat ze er aan kwamen en hebben ze hier en daar een handje geholpen met ondermeer het Pentagon en de instorting van een bijna ongeschonden WTC7.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Haha, net de reportage op 'een' gezien.

Komaan zeg, hologram... Je kan iets wel in twijfel trekken, maar die, behalve de professor dan, waren stuk voor stuk toch serieus paranoia, me dunkt.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

School was net gedaan, en ne maat kwam al roepend op mij afgelopen: "Wereldoorlog 3 is begonnen!!!"
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Dit komt helaas enkel in Europa (onze moderne beschaving) voor, als ik dit vertel tegen vrienden in Afrika begrijpen ze niet dat dit kan gebeuren
                              Wat een onzin, dit komt overal voor, in Africa laten ze de lijken weken lang naast de weg liggen!
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                                School was net gedaan, en ne maat kwam al roepend op mij afgelopen: "Wereldoorlog 3 is begonnen!!!"
                                Idem
                                ::: Flickr :::

Comment

Working...
                                X