Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over hotelschakeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over hotelschakeling

    We zijn onze slaapkamer aan het herschikken. We hebben nu de luxe dat we met een trekschakelaar het licht kunnen aan en uit zetten vanuit ons bed. Ook met een schakelaar aan de deur.
    Zo een schakeling dus:


    Nu hebben we ons bed verplaatst naar een andere muur en kunnen we dus niet meer bij die trekschakelaar. We hebben geen zin om de muur open te kappen en die schakelaar te verplaatsen.

    We hebben ons op ebay dit aangeschaft:



    De behuizing zou ik dan aan het plafond onder die kap van de luster monteren.

    Enige nadeel is dat de schakelaar aan de deur nu altijd aan zal moeten staan anders krijgt die remote control geen spanning. Ik zit te denken om de schakelaar aan de deur te vervangen door een drukknop en dan zo die print van de remote control parallel te bedienen met de afstandsbediening. Maar dit zal ook niet lukken want op de remote control staan 2 knoppen en met zo een drukknop kan je maar 1 puls geven.

    Iemand een idee hoe ik het hier kan oplossen, dacht eerst aan een klapschakelaar maar ook weer zelfde probleem dat dan de schakelaar aan de deur continu aan moet staan.

    mir
    Last edited by mir; 1 september 2011, 21:36.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: vraagje over hotelschakeling

    oplossingen:
    1 bed terug plaatsen
    2 spul gebruiken dat je gekocht hebt en schakelaar uit zetten als niemand in de kamer is
    3 langer touw aan je trekschakelaar doen zodat je er toch aan kan en dat sierlijk door de ruimte leiden
    4 electrisch circuit in opbouw verleggen naar waar het moet, dan is het lelijk, maar dat kan zonder kappen.
    5 tegen je goesting een muur open kappen is even weinig werk als wanneer je dat graag doet.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over hotelschakeling

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      oplossingen:
      1 bed terug plaatsen
      2 spul gebruiken dat je gekocht hebt en schakelaar uit zetten als niemand in de kamer is
      3 langer touw aan je trekschakelaar doen zodat je er toch aan kan en dat sierlijk door de ruimte leiden
      4 electrisch circuit in opbouw verleggen naar waar het moet, dan is het lelijk, maar dat kan zonder kappen.
      5 tegen je goesting een muur open kappen is even weinig werk als wanneer je dat graag doet.
      1 is niet mogelijk , vrouw wil meer kleerkasten.
      2 is de makkelijkste oplossing maar niet 100% gebruiksvriendelijk.
      3 heb ik eerst ook gedacht maar het touw loopt dan bijna horizontaal en schakelaar klikt zo niet meer.
      4 Ze heeft net opnieuw behangen is geen optie.
      5 Zie 4

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over hotelschakeling

        Mijn wireless router staat op zo'n halve meter van mijn hoofd aan de andere kant van de muur, die gaat toch maar uit 's nachts. Jij gaat nu IN de kamer nog maar eens een stralingsveld opwekken om een "stomme" lamp uit te kunnen zetten van in bed.

        Is een lampadaire met bewegingsdetektor naast het bed geen oplossing ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over hotelschakeling

          Bij den Hubo kan je afstandsbediende schakelaars kopen waarbij je de gewone schakelaar kan vervangen door een drukknop (je kan er zoveel gebruiken als je wil, zolang ze maar op dezelfde frequentie staan), en je kan ook een afstandsbediening gebruiken die je op het nachtkastje legt. (Bij den Brico en de Makro heb ik die ook al gezien.)
          De schakelmodule bouw je dan in vlakbij het lichtpunt (die is veel kleiner dan het apparaat dat je hebt gekocht). En je verbindt de huidige schakelaar door zodat de schakelmodule altijd spanning krijgt.

          Op die manier kan je dan het licht aan en uit doen vanaf de plaats waar de gewone schakelaar altijd heeft gehangen, en met de afstandsbediening kan je het ook aan en uit doen vanaf een andere plaats.

          Het apparaat dat je op ebay hebt gekocht zal niet voldoen aan de Belgische reglementen.
          Bouw het in ieder geval in op een plaats waar het zeker geen brand kan veroorzaken als het mis gaat (niet in een houten plafond bijvoorbeeld).


          @ Nete:
          Wat de straling betreft zal het wel meevallen, de afstandsbediening is het zendertje, en dat werkt alleen maar als je op het knopje drukt.
          De schakelmodule is alleen maar een ontvanger die reageert op de straling (met de juiste frequentie) van de afstandsbediening.
          Het batterijtje van de zender gaat bij normaal gebruik jaren mee, zoveel straling zal dat ding dus niet geven.

          Als je een radio aanzet, dan krijg je ook geen extra straling in huis van het radiosignaal dat al overal in de lucht hangt. De radio is ook alleen maar een otvanger, net zoals de schakelmodule.
          Last edited by Black B@ndit; 1 september 2011, 22:33.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over hotelschakeling

            Ik heb gewoon een KlikAanKlikUit systeem in huis. Deze is draadloos, kan je op of inbouwen en voor alles gebruiken, is goedkoop en bij de meeste bouwmarkten te koop;

            http://www.klikaanklikuit.nl
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

            Comment


            • #7
              Re: vraagje over hotelschakeling

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij den Hubo kan je afstandsbediende schakelaars kopen waarbij je de gewone schakelaar kan vervangen door een drukknop .
              Ik wist niet dat dat bestaat. Lijkt me de ideale oplossing.

              Zo een klik aan klik uit systeem ga ik ook eens bekijken.

              En dat spul dat ik op ebay heb gekocht kan dan wel nog van pas komen voor andere toepassignen, kostte nu ook de wereld niet.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: vraagje over hotelschakeling

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik wist niet dat dat bestaat. Lijkt me de ideale oplossing.

                Zo een klik aan klik uit systeem ga ik ook eens bekijken.

                En dat spul dat ik op ebay heb gekocht kan dan wel nog van pas komen voor andere toepassignen, kostte nu ook de wereld niet.

                mir
                De spullen die ze in de doe-het-zelf zaken verkopen, dat is hetzelfde als dat "klik aan-klik uit" systeem.
                Je koopt dus gewoon de verschillende modules die je nodig hebt (schakelmodule (s), schakelaar(s), afstandsbediening(en)) en je monteert de schakelaars waar je ze nodig hebt (ze hebben ook "voordeelsetjes" met bijvoorbeeld een schakelaar + de schakelmodule). Elke schakelaar is dus een afstandsbediening die er uitziet zoals een gewone lichtschakelaar.
                Je moet er alleen voor zorgen dat er continu spanning is op de plaats waar je de module plaatst. Van daaruit moet er dan een draad naar het lichtpunt lopen, maar je kan de kleine module ook vlakbij het lichtpunt wegsteken. In sommige lamp-armaturen zal je die module ook wel ergens kunnen verstoppen, zorg er alleen voor dat die module niet wordt heetgestookt door de lamp, want dan zal de elektronica niet lang heel blijven.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje over hotelschakeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De spullen die ze in de doe-het-zelf zaken verkopen, dat is hetzelfde als dat "klik aan-klik uit" systeem.
                  Je koopt dus gewoon de verschillende modules die je nodig hebt (schakelmodule (s), schakelaar(s), afstandsbediening(en)) en je monteert de schakelaars waar je ze nodig hebt (ze hebben ook "voordeelsetjes" met bijvoorbeeld een schakelaar + de schakelmodule). Elke schakelaar is dus een afstandsbediening die er uitziet zoals een gewone lichtschakelaar.
                  Je moet er alleen voor zorgen dat er continu spanning is op de plaats waar je de module plaatst. Van daaruit moet er dan een draad naar het lichtpunt lopen, maar je kan de kleine module ook vlakbij het lichtpunt wegsteken. In sommige lamp-armaturen zal je die module ook wel ergens kunnen verstoppen, zorg er alleen voor dat die module niet wordt heetgestookt door de lamp, want dan zal de elektronica niet lang heel blijven.
                  De luchter bevat 3 3 led lampen. Ik zal inderdaad wel 1 draad moeten bijleggen van de lamp naar de schakelaar om continu spanning te hebben om de module te voeden.

                  Ik heb al eens in de brico catalogus gekeken maar daar hebben ze dat niet.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje over hotelschakeling

                    In den Brico in Turnhout heb ik die al gezien, en ook in de Hubo in Rijkevorsel en de Makro in Deurne.
                    Het is wel niet overal hetzelfde merk, er bestaan dus al zeker meerdere merken die zo'n afstandsbediende schakelaars maken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraagje over hotelschakeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Mijn wireless router staat op zo'n halve meter van mijn hoofd aan de andere kant van de muur, die gaat toch maar uit 's nachts.
                      Waar laat jij je GSM de hele dag ? Die heeft een 20 maal hoger zendvermogen dan die router.

                      Jan

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraagje over hotelschakeling

                        de trekschakelaar zet je op aan
                        die knop aan de deur zwier je eruit en vervang je door dit,
                        De producten van Niko combineren Belgische topkwaliteit met functionaliteit en design. Je krijgt er 4 jaar garantie op. Dubbel zoveel als de wettelijk verplichte 2 jaar. Vind het ideale product voor je woning of gebouw.


                        de bediening gebruik je met dit,


                        grts
                        Last edited by korandoke; 2 september 2011, 10:20.
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraagje over hotelschakeling

                          zaklamp met zo'n zwengel aan zodat je ook nooit met een lege batterij valt.

                          milieuvriendlijke zaklamp
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraagje over hotelschakeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            de trekschakelaar zet je op aan
                            die knop aan de deur zwier je eruit en vervang je door dit,
                            De producten van Niko combineren Belgische topkwaliteit met functionaliteit en design. Je krijgt er 4 jaar garantie op. Dubbel zoveel als de wettelijk verplichte 2 jaar. Vind het ideale product voor je woning of gebouw.


                            de bediening gebruik je met dit,


                            grts
                            Ben eerst naar de Hubo gereden, daar heb ik draadloze schakelaars gevonden van het merk coco. Daarna naar brico , daar hebben ze ook van die systemen van het merk chacon. En tenslotte nar een elektro groothandel. Daar hadden ze die niko draadloze modules + afstandsbediening. Helaar kost zo een systeem van niko 250 euro.

                            Chacon zou een module hebben waar je ook je bestaande schakelaar kan gebruiken en de module zou achter de schakelaar zitten maar deze hadden ze niet binnen .

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraagje over hotelschakeling

                              waarom zo moeilijk doen? Als je nu eens gewoon de draden in je schakelaar continu verbindt dan is je probleem opgelost en je kan zo veel met die schakelaar spelen als je wil, hij zit er toch maar voor de frim.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X